Razzia mot utlänningar, 66 arresterade.

 
Iofs intressant , men vet att det finns de som använder VPN tunnel , då blir de tydligen ganska omöjliga att spåra , jag har inget behov då jag inget har att dölja;)Visserligen var jag ute och cyklade första gången idag , men använder då oskodda Adidas :p
 
Iofs intressant , men vet att det finns de som använder VPN tunnel , då blir de tydligen ganska omöjliga att spåra , jag har inget behov då jag inget har att dölja;)Visserligen var jag ute och cyklade första gången idag , men använder då oskodda Adidas :p
VPN tunnel mot VPN servern. Då surfar man på nätet med VPN leverantörens IP och MAC.
Du kan då enbart spåras om VPN leverantören delger sina loggar, eller om det finns spår av din korrekta adress i IP-paketet. I fall där säkerhetsprotkollet som används är vekt, kan man också aktivt analysera ingående trafik på VPN servern. Det är sådant bl.a. FRA och andra säkerhetsorganisationer sysslar med.
Men principiellt är man hyfsat trygg med en VPN-tjänst.
 
Hej

Ännu en artikel om utlänningar som grips runt om i Thailand.

1541400580243.jpeg

Frenchman Jonathan Verron, 25, fled to Koh Samui after he was charged with hacking a British financial institution’s accounting database and demanding a ransom of 20 million baht. Crime Suppression Division arresten him in may.

.Cops take new tack as crime goes global

Mvh isan lover
 
Man kan ändra MAC adress
Ja det kan man. Jag brukar behöva göra det på routers när bostadsbolaget låst till den MAC som användes först. Lättare att göra så än sitta timmar i deras telefonsupport.
Men då vet du också att det i princip bara är tekniker som tänker på det.
Alla NIC levereras med en unik MAC, en användare känner normalt inte ens till vad MAC är och bara vagt vad IP är.
Men visst, spoofa en MAC och ta bort inställningen efter varje högsäkerhetssurf på VPN så är du ett steg säkrare om polisen vill binda dig.
De får svårt peka på vilken enhet.
 
Ja det kan man. Jag brukar behöva göra det på routers när bostadsbolaget låst till den MAC som användes först. Lättare att göra så än sitta timmar i deras telefonsupport.
Men då vet du också att det i princip bara är tekniker som tänker på det.
Alla NIC levereras med en unik MAC, en användare känner normalt inte ens till vad MAC är och bara vagt vad IP är.
Men visst, spoofa en MAC och ta bort inställningen efter varje högsäkerhetssurf på VPN så är du ett steg säkrare om polisen vill binda dig.
De får svårt peka på vilken enhet.

Nja, jag vet inte om det bara är tekniker som tänker på det. Jag har ju tänkt på det, t.ex.
Ibland har jag haft nytta av det då jag....jag kommer inte ihåg riktigt. Men ändrat den har jag gjort.
 
Hej

En artikel om Big Jokes framgångsrika kampanj som kallas X-ray, den är här för att stanna säger han, enligt honom är målet om noll personer utan giltiga visum nu uppnått, bara i oktober greps 40 000 personer.

Visa crackdown to stay

Mvh isan lover
 
VPN tunnel mot VPN servern. Då surfar man på nätet med VPN leverantörens IP och MAC.
Du kan då enbart spåras om VPN leverantören delger sina loggar, eller om det finns spår av din korrekta adress i IP-paketet. I fall där säkerhetsprotkollet som används är vekt, kan man också aktivt analysera ingående trafik på VPN servern. Det är sådant bl.a. FRA och andra säkerhetsorganisationer sysslar med.
Men principiellt är man hyfsat trygg med en VPN-tjänst.
Själv använder jag alltid VPN. Hotellet jag bor på nu i denna stund har ett öppet nätverk. Jag skulle aldrig gå in på internetbanken utan VPN om jag är uppkopplad på ett osäkert nätverk. Sen tittar jag på nyheterna från Sverige. Ofta är dessa blockerade på grund av upphovsrätten men då kopplar jag upp mig mot Sverige och så är det problemet löst.
 
Morgan Johansson borde åka till Thailand på studieresa. Han lovade utvisa 80 000 illegala invandrare men det blev bara en tummetott av det hela.

Ynkeman var det väl och slutresultatet tror jag stannade på 80. Det spekuleras i om han lider av dyskalkyli, då han ofta gör allvarliga fel när det blir siffror inblandat. :xmas_smiley:

PS
Han anses väl f ö efterträda Stefan Löven, vilket bekräftar en välkända teorin om "hästväljare" - "en sosse röstar alltid på SAP, även om de skulle välja en häst som partiordförande".

Något som faktiskt inte är särskilt långsökt i de kretsarna:
" I en radiointervju förklarade den nye ministern att han inte har några fördomar mot homosexuella med orden:
Jag hade också en härlig syster till min mormor i Kanada som levde med en häst."


Ministern jämför homosexuella med hästar | Nyheter | Expressen
 
Hej

Totalt har nu 8 400 utlänningar arresterats i den s.k ”X-ray outiaw foreigner” kampanjen, denna vecka greps 490 st.

Själv reagerade jag på det här i artikeln, tydligen utgjorde brott mot 24 timmars regeln grund för ett ganska stort antal arresteringar.

”85 Thais allegedly failed to report within 24 hours they had foreigners staying on their premises.
The 27 from Myanmar, 9 from Cambodia, 4 from Laos, 3 from India, 2 each from China, Vietnam and Russia and 1 each from France, Poland, South Korea and Canada allegedly either failed to report their stay at specified addresses or violated the law on Foreign Worker Management”

"X-Ray Outlaw Foreigner" arrest numbers hit 8,400 | The Thaiger

Mvh isan lover
 
Hej

Totalt har nu 8 400 utlänningar arresterats i den s.k ”X-ray outiaw foreigner” kampanjen, denna vecka greps 490 st.

Själv reagerade jag på det här i artikeln, tydligen utgjorde brott mot 24 timmars regeln grund för ett ganska stort antal arresteringar.

”85 Thais allegedly failed to report within 24 hours they had foreigners staying on their premises.
The 27 from Myanmar, 9 from Cambodia, 4 from Laos, 3 from India, 2 each from China, Vietnam and Russia and 1 each from France, Poland, South Korea and Canada allegedly either failed to report their stay at specified addresses or violated the law on Foreign Worker Management”

"X-Ray Outlaw Foreigner" arrest numbers hit 8,400 | The Thaiger

Mvh isan lover
Så om jag stannar i flickvännens hus ett par dagar så måste hon anmäla det?
 
Så om jag stannar i flickvännens hus ett par dagar så måste hon anmäla det?
200B i böter per dag. Sen är det om du bott tidigare på hotell klarar du dig, gäller bara att inte springa på IM. Pass alltid på dig så slipper du åka grisbilen. Nu när jag är grön gör jag mig alltid synlig för dom så dom måste lyfta på arslet o kolla mig, operation utnötning. Rekommenderar att flickvännen gör en anmälan.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp