recept eller förklaring

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
När vi var i Thailand så åt vi något som kallades för "noddles with chinese saus"

Är det någon som vet vad just Chinese saus är för något? Går det att få tag i här i Sverige?

Tja, det är möjligt. Problemet är ju att jag har inte direkt tillgång till asiatiska butiker.... därför min fråga.

Men i värsta fall får jag försöka mixtra lite

Hej
Jag har köpt Chinese saus (soya) på vanlig thaiaffär, som bara står i kylskåpet nu. Har gjort en maträtt en gång med den, men vet inte vad man kan ha den till för mer maträtter. Så om någon vet, säg till!

Kinesisk sås eller Soya användes som smakförhöjare eller istället för Salt

Tjena,

Hej,

Högg bara en tråd,

Älgstek,

Har ni någon bra ide om hur länge en älgstek ska stå och puttra efter det att man stekt den? Buljong har jag färdigt.

Steker ytorna nu. sen blir det ner i grytan.

:offtopic: Men fan va länge sen man såg Glimten och Farangnoi.. Hoppas dom har det gott. Hälsa brorsan G-66 :)

"Gazton " sa:
Tjena,

Hej,

Högg bara en tråd,

Älgstek,

Har ni någon bra ide om hur länge en älgstek ska stå och puttra efter det att man stekt den? Buljong har jag färdigt.

Steker ytorna nu. sen blir det ner i grytan.

Inte en aning egentligen. Men har hört att om köttet är skuret i mindre bitar så ska dom brynas sen kokas i ca 2 timmar.
Har du då en stek så kanske det ska kokas längre.

Ok. Tack . men Den är redan i grytan ihop med en salig blandning av kryddor och örter. Den får ligga där och mysa 3 timmar.. Sen får det bli vad det blir :)

"Gazton " sa:
Ok. Tack . men Den är redan i grytan ihop med en salig blandning av kryddor och örter. Den får ligga där och mysa 3 timmar.. Sen får det bli vad det blir :)
i med en termometer 55 - 60 gr. Och en panna rödtjut sen ler värden åt dej igen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp