Reklamen var bättre förr

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ge morsan vad hon helst vill ha

image.jpg

Dagens.

Polkapille ?? Inte speciellt PK idag va?

Någon som känner igen tjejen?

image.jpg

"Gazton " sa:
Jag tycker det är roligt med historia och gamla ting Berralund . Vi är några stycken som delar det intresset,
och delar gärna med oss av det vi hittar.

Här är självaste Ronald Reagan .. Givmild när det gäller cigg

Det där kan faktiskt jag också hålla med om, jag älskar Retro och framförallt gamla journalfilmer från 1898 t ex ja ni vet, ja jag älskar nostalgi och gamla hundar hahaha.

Varför jag gör det är för, dåtiden är det som idag berikar oss alla, vi alla är en förlängning av dåtiden!

Lyco

Kag TROR päronsplit försvann från GB:s glasskiosker 2011, men den går ännu att köpa i flerpack.

Här utbudet 1973

image.jpg

"Gazton " sa:
Kag TROR päronsplit försvann från GB:s glasskiosker 2011, men den går ännu att köpa i flerpack.

Här utbudet 1973
Päronsplit är dotterns favoritglass så jo den finns 8 flerpack. Och billig vill minnas att styckpriset blir under tre kronor.

1973 glassortiment från GB kommer man ihåg. Mina favisar var isglassarna.

Jag kommer ihåg att jag gärna köpte igloo, sen försökte man dela den på mitten så man kunde dela med dig den andra halvan :).

En kortlivad historia var Joker. Tror jag drog i mig några sådana när jag var i förskoleåldern och några år till.
Nästan så jag saknar den.

"Kycklingen " sa:
Jag kommer ihåg att jag gärna köpte igloo, sen försökte man dela den på mitten så man kunde dela med dig den andra halvan :).

Ja, vilken nostalgi, precis så gjorde man, delade på den till sin kompis...haah

Lyco

Många mödrar som fick slita med dessa hemmagjorda glassar gjorda av nästan outspädd saft. Ibland hann inte ens glassen frysa till ordentligt innan man var där i frysen och tog dom, med resultat att man bara fick pinnen i handen

image.jpg

image.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp