Resa till Thailand längre tid men tur och retur?

gymfarsan

Medlem
Jag har lite funderingar kring det här med att boka biljett då jag helst inte vill köpa en returbiljett som inte kommer nyttjas hem till Sverige.
Min tanke är att ansöka om ett multivisum att kunna resa ut och in två ggr.
Hur fungerar det hela då jag även måste ha biljetterna klara vid ansökan om visum?
Går det t ex att boka en enkel biljett till Thailand från ett bolag och att boka en annan biljett till Kambodja som ska nyttjas 90 dagar senare?

Sen när man väl rest ut efter 90 dagar behöver jag skaffa en ny biljett till Kambodja för att visa min utresa om 60 + 30 dagar igen?

Det här känns så luddigt för mig

Någon som är expert på området som gjort såhär eller har något annat bra förslag?

Jag har lite funderingar kring det här med att boka biljett då jag helst inte vill köpa en returbiljett som inte kommer nyttjas hem till Sverige.
Hur fungerar det hela då jag även måste ha biljetterna klara vid ansökan om visum?
Går det t ex att boka en enkel biljett till Thailand från ett bolag och att boka en annan biljett till Kambodja som ska nyttjas 90 dagar senare?

Sen när man väl rest ut efter 90 dagar behöver jag skaffa en ny biljett till Kambodja för att visa min utresa om 60 + 30 dagar igen?

Någon som är expert på området som gjort såhär eller har något annat bra förslag?
Enklast är att boka en biljett som du får tillbaka varenda krona när du avbokar.
När du väl är inne i Thailand så avbokar du biljetten.

Hyr en riktig biljett i 24 timmar för att visa upp vid incheckningen kör många med.
Lämpliga nu då man får 45 dagar vid ankomst.
Förläng med 30 på IM och res till ett grannland med flyg och få 45 nya dagar igen vid ankomst.

Hyr en riktig biljett i 24 timmar för att visa upp vid incheckningen kör många med.
Förläng med 30 på IM och res till ett grannland med flyg och få 45 nya dagar igen vid ankomst.

Hur menar du med hyr en biljett? mer utförligt sagt hahaha sorry om jag verkar hjärndöd men vill bara få mer kött på benen ang detta.

måste den förskottsbetalas?

En till undran...

okej dom har höjt till 45 dagar sen ansöka om 30 till på IM ...

alltså behövs inte Visum där??

och sen resa ut ur landet hur länge för att sen kunna resa tillbaka i 45 dagar för att sen ansöka om 30 till?

En till undran...

okej dom har höjt till 45 dagar sen ansöka om 30 till på IM ...

alltså behövs inte Visum där??

och sen resa ut ur landet hur länge för att sen kunna resa tillbaka i 45 dagar för att sen ansöka om 30 till?
Du kan flyga tillbaka nästa dag till Thailand och få nya 45 dagar.

Det möjliggör att inte behöva ansöka om visum.

Hur menar du med hyr en biljett? mer utförligt sagt hahaha sorry om jag verkar hjärndöd men vill bara få mer kött på benen ang detta.

måste den förskottsbetalas?
Finns många som du kan hyra en riktig biljett av som klarar en kontroll vid incheckning.

Du köper den online och betalar.
10-20usd kan vara bättre än att köpa den billigaste och kasta den i papperskorgen.

Kallas ibland Dummy-ticket.
Onward-ticket mm.
Är för att kunna resa till länder som har krav på utresebiljett och runda reglerna.
Några exempel men det finns många flera.

Screenshot_20221011-185017_Google.jpg

Finns många som du kan hyra en riktig biljett av som klarar en kontroll vid incheckning.

Du köper den online och betalar.
10-20usd kan vara bättre än att köpa den billigaste och kasta den i papperskorgen.

Kallas ibland Dummy-ticket.
Onward-ticket mm.
Är för att kunna resa till länder som har krav på utresebiljett och runda reglerna.
Några exempel men det finns många flera.

Screenshot_20221011-185017_Google.jpg
Tack för den infon. Uppskattas

Två kompletterande frågor...

Låt oss säga att jag åker över till Kambodja när dagarna börjar krympa, behöver jag ha en returbiljett när jag åker dit oxå att visa upp?

samt att när jag åker från Kambodja och tillbaka till Thailand då ska jag ha en Dummy-ticket igen va?

Du frågar efter experter, då har Du kommit rätt, till forumet där dom flesta är experter...

När det gäller sådana här "dummy biljetter" @gymfarsan så behöver du inte betala för / köpa dem. Det går lika bra att köra lite editing på en egen gammal bokning. Om du ska flyga Thai så bör du dock ha en "bokning" ut ur landet med ett annat flygbolag.

När det gäller sådana här "dummy biljetter" @gymfarsan så behöver du inte betala för / köpa dem. Det går lika bra att köra lite editing på en egen gammal bokning. Om du ska flyga Thai så bör du dock ha en "bokning" ut ur landet med ett annat flygbolag.
Rekommenderar du att förfalska en biljett för att lura incheckning och immigration?

Faktiskt ett dumt råd då dom ibland kollar upp biljetter vid incheckningen via det gemensamma bokningssystem de flesta bolag använder sig av.

Bara knappa in biljettens referens i datorn så är det kört.

Har man bestämt sig för att resa ut för att få nya dagar är det väl bara att köpa en riktig biljett till Saigon, Kuala Lumpur, Singapore mm, som ofta är billiga och använda biljetten.

Om jag åker dit och är där 45 + 30 dagar.. kan jag visa upp en biljett som tar mig ut ur landet efter 75 dagar eller måste hembiljetten vara inom 45 dagar, då jag ännu inte varit på immigrationsverket?

Om jag åker dit och är där 45 + 30 dagar.. kan jag visa upp en biljett som tar mig ut ur landet efter 75 dagar eller måste hembiljetten vara inom 45 dagar, då jag ännu inte varit på immigrationsverket?
Tidigare har det räckt med att man sagt till vid incheckningen att jag tänker förlänga på plats.
Vad som gäller i dag borde vara samma men inte helt säkert.
45 dagar trädde i kraft 1 oktober i år.
Ska du ändå åka ut som planerat så ta en weekend eller mer i ett grannland och köp en biljett innan.
Förslagsvis AirAsia som är ett stort lågprisflyg.
Även bussbiljetter har fungerat att visa upp.

Jag själv tidigare haft min returbiljett 6 månader framåt utan visum, men aldrig en enkel biljett.

Det var enklare när man fick köpa pappersbiljetter hos resebolagen. Jag köpte ofta enkelresa till Thailand, han jag köpte resan av bokade då en resa med något flygbolag ut ur landet och när jag kommit in i landet så meddelade jag honom så han avbokade den biljetten.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Galten75
G
A
Svar
322
Visningar