resa till thailand under lågsäsong

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Gazton

Gäst
hej ,
jag har varit thailand många gånger och kommit underfund med att jag trivs otroligt bra i thailand under juli, av så många anledningar att jag besparar er allt det . ok jag medger att solen inte är lika frekvent som övriga året,,men värmen är helt ok .
turismen är lägre , samt priserna.
så i juli bär det av till ayuttaya och phuket med sonen 9år.

slänger samidigt ut en fråga till alla chaimai:are :

- vilken tid av året föredrar ni att vara i thailand?

Jag brukar åka antingen i juli eller december eller båda månaderna om jag har sparat tillräckligt med pengar

Vi försöker resa när flygpriserna är som lägst, dvs tidig höst eller under våren efter vinterruschen. Men någon enstaka gång går inte detta.
Under sommaren är det ju varmt och fuktigt, detta uppvägs dock med råge av de underbara människorna hemma i byn.
Så snart sätter vi igång planeringen för nästa resa.

I januari/februari far vi till krabi är att slappa.Då är de inte är så hett under dagen. Och september månad i de norra delarna är att föredra med otroligt frisk luft pga att regnsäsongen har tagit fart. :wai:

Hej!
Varför åker alla till Phuket (ca: 70%) av Thailands turister när det finns
andra platser i Thailand till halva priset näst intill?? Jag menar att turista
i Phuket är ganska dyrt.

Leffe

"HOGLUNDA2 " sa:
Hej!
Varför åker alla till Phuket (ca: 70%) av Thailands turister när det finns
andra platser i Thailand till halva priset näst intill?? Jag menar att turista
i Phuket är ganska dyrt.

Leffe

Sist jag var phuket var nog ca: 7 år sen, jag brukar åka upp till isaan och bangkok på hemvägen

jag har varit i thailand i oktober, november, februari, mars, juni o juli o jag tycker det är helt okej att åka dit på sommaren. vi brukar då hålla till på koh samui o där brukar vi vara väldigt nöjda. har varit på koh lanta, phuket, ao nang, kao lak, koh samet oxå sommartid o jag tycker att bästa läget är på östsidan typ samui eller samet . vädret är bättre o inga monsunvindar...

men jag ångrar inte att jag varit på de andra ställena. alla platser o tidpunkter i thailand har sin charm....

ska man bada i havet på västsidan bör man vara försiktig sommartid...

marianne

thai airways har alltid ett extraerbjudande denna tidpunkt... då brukar man om man bokar till phuket eller krabi få inrikesbiljetten inkluderat i priset...

marianne

Jag föredrar nog när som helst under året, men utav vissa anledningar så har jag inte så stort val. Så ska jag åka så får det bli från v. 26 tom v.34. eller från Lucia fram till trettonhelgen.
En gång kunde jag åka sept-okt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Galten75
G
A