hej allihopa
har ar underbart. har legat flera timmar ute i havet pa en madrass o bara haft det gott. vi har toppenvader och allt ar sa himla bra. jag ar ledsen om jag inte svarat pa alla mina pm men jag ar snart hemma igen och da minsann ska jag skriva som bara den. man maste smalta allt man ar med om...
i morgon tror jag att vi tar baten till phuket och dar ska vi traffa min jobbarkompis o det ska bli sa kul...
traffar massor med manniskor och det ar underbart.
tanker redan pa att nar vi kommer hem sa har vi bara 3 manader tills vi aker igen.
jag skulle vilja veta hur det gar for Antigone pa Samui. jag hoppas att hon har det lika bra som vi for vi skulle inte kunna ha det battre.
Tror att vi kommer att fa ett antal nya medlemmar nu pa forumet. har snackat med manga och de ar intresserade.
vi far val se
manga kramar ifran
marianne
hej igen!
vi lade ner att åka till phuket idag eftersom vi har det så bra här på lanta.
Här är massor med svenskar men det gör mig absolut ingenting. Det stör mig inte alls. Jag hälsar på de flesta på resorten men umgås med vissa. Det är kul för många av de vi träffar återkommer varje år och då är det mycket roligare. Orkar man inte ligga stilla på beachen så tar man sig en promenad då och då och dessemellan "slänger man käft" eller spelar boule. Jag själv är inte speciellt duktig på detta så det blir bara ett par ggr men här finns flera par som har stora turneringar varje år och det är riktigt kul att se hur de brukar gå in för tävlingarna.
Vi träffade en familj med 3 små barn redan på planet och när jag frågade dem vart de skulle ta vägen när vi landade i phuket svarade de att de var ute på egen hand, alltså inte charter och sen berättade de att de skulle till koh lanta. detta var intressant och då kom naturligtvis nästa fråga. vart på koh lanta? Jo, de skulle till en resort som heter Dr Lanta och då blev det extra kul - varför då - jo, det var ju precis till samma ställe som oss.
En underbar familj med väldigt goa barn. Barnen var helt suveräna på planet och vi hade jättekul ihop på lanta.
ha re gött
Marianne
hej igen!
nu har vi bestämt oss. vi tar färjan från lanta till phuket via railey beach och ao nang. det är enormt vad folk som kommer till lanta med färjorna. vi får en klisterlapp som det står kata beach på och sen hoppar vi på båten. det blir en underbar resa.. när vi kommer till railey så får vi byta båt ute på havet och utanför ao nang får de som ska dit hoppa av båten för att sedan åka long tail in till land. resan är dryg men vi har ju semester. vi fick betala 750 bth för resan och när vi kom till phuket stog minibussar redo att köra oss till respektive hotell - mycket smidigt.
Vi hade inget bokat och åkte till ett flott hotell Diamond Cottage där vi bott tidigare men vi hade otur för det var fullbokat så vi tog in på Kata Center in som är ett budget hotell och det var inte det bästa valet. Vi fick ett rum med aircond och fläkt som tur var för helt plötsligt så la airconden av och det blev skitvarmt. Vi fick ingen hjälp av personalen och fick en natt som nästan var olidlig. Vi fick bli riktigt uppretade innan något hände och vi fick byta rum och fick pengar tillbaka. Detta var inget bra boende för oss. Vi är mkt morgonpigga och saknade då att ha ett poolområde.
ha re mariane