Reseförsäkring till Thai

Minesto

Medlem
Hej Tecknar ni Svensk reseförsäkring vid resa till Thailand längre än 45 dagar till Tirak som bara är Thaimedborgare men bor i Sverige och till barn som är både Thai och Svensk medborgare eller räcker det med deras förmåner med Thaisjukvård? //Tesla

Jag tecknar inte till Tirak om det är det du frågar??? :cool: :cool: :cool:

vet inte ens om du kan teckna reseförsäkring till någon som inte är svensk medborgare ?

Tack för ditt svar/fråga MoralMoral.
Hon bor ju på min adress i Sverige och ingår då i min hemförsäkring (Länsförsäkringar) med reseförsäkring i 45 dagar.
Men eftersom vi planerar att vara i Thailand i 60 dagar då är hon utan försäkring i 15 dagar

//Tesla

Hon bor ju på min adress i Sverige och ingår då i min hemförsäkring (Länsförsäkringar) med reseförsäkring i 45 dagar.
Men eftersom vi planerar att vara i Thailand i 60 dagar då är hon utan försäkring i 15 dagar

//Tesla

Hej

Det går ju bra att mot en avgift förlänga hemförsäkringen när man ska stanna borta längre än 45 dagar.

Mvh isan lover

//Tesla
Då får ni båda förlänga med 15 dagar.
Även du är utan försäkring efter 45 dagar.

Då får ni båda förlänga med 15 dagar.
Även du är utan försäkring efter 45 dagar.

Tack för svaret kurant
Min fråga var om ni som reser längre än 45 dagar, om NI tecknar/förlänger resedelen för Tirak och Thaibarnen i hemfösäkringer om ni t.ex. stannar i 6 månader?
Eller förlitar ni på deras förmåner i Thai sjukvården?

//Tesla

Tack för svaret kurant
Min fråga var om ni som reser längre än 45 dagar, om NI tecknar/förlänger resedelen för Tirak och Thaibarnen i hemfösäkringer om ni t.ex. stannar i 6 månader?
Eller förlitar ni på deras förmåner i Thai sjukvården?

//Tesla
Det har aldrig varit aktuellt för oss.
Vi är inte i den situationen.
Frugan skriven i hemlandet och vi har inga barn.
Fråga ditt försäkringsbolag.
Ring eller skicka mail.

Premien stiger med hur många som ska vara försäkrad på samma hemförsäkring.
Viktigt är att det finns på försäkringsvillkoret vilka som ingår i försäkringen.

//Tesla

Jag köpte till 15 dagar på min hemförsäkring detta året kostade ca 80 kr per dag extra för mig ensam!

Oops, 31kr per dag på Hemförsäkringen för mig för 11 månader. Fyllda 66 år.
Då ingår en massa saker som rättshjälp, egendom, stöld mm.

Hej

Ja priset varierar säkert mellan olika bolag men det är ändå ett bra sätt att försäkra sig på.

Men 31 kr var väldigt billigt, själva använder vi oss av Folksam.

Mvh isan lover

//Tesla
Moderna försäkringar60 dagar .de har jag

Vi köpte till 14 dagar på vår reseförsäkring och det kostade 2 400kr för 2 vuxna, 1 barn.
Man ska nog inte chansa och tänka att det händer ändå inget, för det är då oturen är framme.

Jag har den här när vi reser, gäller för hela familjen och gratis.

Screenshot_20191130-215214_Passes.jpg

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
1 K
Anonym
A
M
Svar
2