Reseförsäkringar

 
Vad gäller förläggning av hemförsäkringens reseförsäkring så funkar den säkert bra för turister.
Det står i det finstilta att så fort man är kapabel till en flygresa så ska man hem och fixa resterande skador hemma. Det känns inte som ett alternativ för de som stannar en längre tid här och kanske lämnat allt bakom sig. Visst, ambulansflyg ingår i försäkringen, men fortfarande så ska kroppen repareras i Sverige så fort den är transporterbar, då det blir billigare för försäkringsbolaget.
Glöm tex canserbehandling på plats.

Bara en tanke...
 
Vad gäller förläggning av hemförsäkringens reseförsäkring så funkar den säkert bra för turister.
Det står i det finstilta att så fort man är kapabel till en flygresa så ska man hem och fixa resterande skador hemma. Det känns inte som ett alternativ för de som stannar en längre tid här och kanske lämnat allt bakom sig. Visst, ambulansflyg ingår i försäkringen, men fortfarande så ska kroppen repareras i Sverige så fort den är transporterbar, då det blir billigare för försäkringsbolaget.
Glöm tex canserbehandling på plats.

Bara en tanke...
Det finns många bra alternativ till förlängningar av reseförsäkringarna, men många tycker det är alldeles för dyrt.
Kostar mer än dom har råd med.
 
Vad gäller förläggning av hemförsäkringens reseförsäkring så funkar den säkert bra för turister.
Det står i det finstilta att så fort man är kapabel till en flygresa så ska man hem och fixa resterande skador hemma. Det känns inte som ett alternativ för de som stannar en längre tid här och kanske lämnat allt bakom sig. Visst, ambulansflyg ingår i försäkringen, men fortfarande så ska kroppen repareras i Sverige så fort den är transporterbar, då det blir billigare för försäkringsbolaget.
Glöm tex canserbehandling på plats.

Bara en tanke...
Det är mer en olycksfallsförsäkring , eller en olycksfallssjukförsäkring
 
Märkligt att länsförsäkringar V botten har så mycket billigare än LF Östgöta , samma bolag antar jag , där betalade jag 9500 kr
Nej, varje LF är enskilda enheter och sätter sina egna premier. Premierna sätts efter förra årets utbetalningar och skaderegleringar samt en förväntad prognos.
Vid ett ”bra skadeår" brukar jag få tillbaka pengar på hemförsäkringen :)
Faktum är att min reseförsäkring sjunkit varje år sen 2012 från 30kr till 21kr/dag trots att jag blir äldre.
 
Nej, varje LF är enskilda enheter och sätter sina egna premier. Premierna sätts efter förra årets utbetalningar och skaderegleringar samt en förväntad prognos.
Vid ett ”bra skadeår" brukar jag få tillbaka pengar på hemförsäkringen :)
Faktum är att min reseförsäkring sjunkit varje år sen 2012 från 30kr till 21kr/dag trots att jag blir äldre.
Även jag fick tillbaka på både bil och hemförsäkring hos LF Östgöta :thumbsup:
 
Även jag fick tillbaka på både bil och hemförsäkring hos LF Östgöta :thumbsup:
Ja sånt gillar man, jag tycker du ska fråga och få offert efter denna försäkring hos ditt LF.

Den heter Utlandsvistelse, här för denna vända 165 dagar, 3500kr eller 21,21kr/dag.
Den gäller från dag 1 och inte från dag 46, men rabatt ges på hemförsäkringsdelen då man inte kan nyttja den under 45 dagar. (dubbelförsäkrad)
Sen smidigt och enkel att förlänga, bara ett email och det är klart...

Kolla samtidigt om du har tillägget Res Mer i din hemförsäkring, det ger extra fördelar för resor under 45 dagar.

fullsizeoutput_afd.jpeg
 
Hej

Frugan förlänger hemförsäkringen när vi är i Thailand över vintern, visst kostar det en del men det känns ändå rätt.

IMG_0137.JPG


Vi hade nytta av den för 3-4 år sedan när pojken blev hundbiten i skolan, hunden bet rakt igenom kinden, försäkringen täckte alla kostnader och gav även en helt ok ersättning för ett bestående ärr.

Mvh isan lover
 
 
 
Tillbaka
Topp