Restaurang tips i Hua hin

Bahten

Aktiv medlem
Är i Hua Hin har någon några bra tips på restauranger att äta på?
Sist jag var här var 1992 så man känner ju inte igen något

Vi vill äta grillad seafood
Och vanlig thaimat
Vi brukar äta från 40-100 baht per person så det är typ sådana restauranger jag vill ha tips på

Just nu bor vi på VISA Hotel Hua Hin som ligger bredvid The Grand Night Market är det det som är plattan i Hua Hin?

Om man ska bada i havet vilken strand ska an då besöka?

Är i Hua Hin har någon några bra tips på restauranger att äta på?
Sist jag var här var 1992 så man känner ju inte igen något

Vi vill äta grillad seafood
Och vanlig thaimat
Vi brukar äta från 40-100 baht per person så det är typ sådana restauranger jag vill ha tips på

Just nu bor vi på VISA Hotel Hua Hin som ligger bredvid The Grand Night Market är det det som är plattan i Hua Hin?

Om man ska bada i havet vilken strand ska an då besöka?
Nej plattan ligger på andra sidan järnvägen vid Soi 88, där hittar du det mesta i matväg till bra priser. Bada funkar på citystranden om det är lågvatten, iofs inget klart vatten men helt ok ändå vid lågvatten, gå ner mitt emot Market Village.

Kanske sena tips men men

Nej plattan ligger på andra sidan järnvägen vid Soi 88, där hittar du det mesta i matväg till bra priser. Bada funkar på citystranden om det är lågvatten, iofs inget klart vatten men helt ok ändå vid lågvatten, gå ner mitt emot Market Village.

Kanske sena tips men men
Vi var på plattan igår kväll hög musik och mycket folk

Vi var på plattan igår kväll hög musik och mycket folk
Ja tyvärr så har dom börjat spela lite väl högt, spec när dom gör soundchecken. Tänkte ta upp det med bossen, löjligt högt ibland, som en rock consert på Ullevi typ men där går dom runt å säljer öronproppar.
Tacka vet jag lågsäsong..

Lilla plattan på Binthan, faktiskt inte varit där sen dom byggde om för ett par år sen men kanske bra, dock inte det prisläget som efterfrågades här.
Jäkligt synd att dom rev alla restauranger bredvid templet på Binthan, där fanns en del bra.
En gömd liten pärla är The Corner som ligger typ 200 m från Moon Smile, gå förbi Moon Smil och ha det på höger sida sen vänster strax efter och bara följ vägen ett par hundra m, kanske 300, så ligger Corner som sista stället, bra och vettiga priser.

Citystranden är väl rätt kass nu, inte varit där på länge men brukar ju vara rejält högt vatten så här års, då är Khao Takiab bättre som kommer som nästa strand söderut.

Carabao spelar här den 30 dec, folk betalar normalt typ 1000 sek för att se honom, här e det gratis, Chang eller Leo sponsrar, han e smart bossen här thaikines som han är, ofta kända band som spelar och han får nåt av ölbolagen att stå för gaget mot att dom bara säljer deras öl den kvällen, vi som ex inte gillar Chang går då och hämtar Leo tvärsöver gatan :)

100 baht

IMG_20181223_194547.jpg

Carabao spelar här den 30 dec, folk betalar normalt typ 1000 sek för att se honom, här e det gratis, Chang eller Leo sponsrar, han e smart bossen här thaikines som han är, ofta kända band som spelar och han får nåt av ölbolagen att stå för gaget mot att dom bara säljer deras öl den kvällen, vi som ex inte gillar Chang går då och hämtar Leo tvärsöver gatan :)
1000 sek var att ta i.
1500 thb betalade jag sist för Carabao, ett bord för fyra, då ingick en flaska Hong Tong 4 soda och 4 cola.

Liknande trådar

H
Svar
0
Visningar
2 K
Hakan
H
S
Svar
0
Visningar