Restips i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
E

emihel

Gäst
Hej allihopa. Jag ska ner till Thailand vid jul och har tänkt stanna iaf 3 månader. Jag hade tänkt dela upp tiden med att resa omkring i (kanske utanför) Thailand och spela golf. Min bas är Pattaya där mycket golf finns. Då undrar jag om ni har några riktigt heta tips på sevärdheter och andra trevliga ställen att besöka som inte är på tok för långt bort från Pattaya. (spelar bara golf i Pattaya, släpar inte runt på de)

Tack // Emil

Missa inte The Sanctuary of Truth i norra Pattaya, fantastiskt teaktempel under uppbyggnad. Söderut finns bl.a. tempelområdet Wat Yangsangwaram och Nong Nooch Tropical Garden.

Du kan även snabbt och enkelt åka till Koh Samet och Koh Chang när du känner för lite golfar-paus. ;D

Är det någon som vet något om Rayong, hur är detta för turister? Kan man läsa Thai här, jag skulle inte vilja vara bland turister eller i en storstad och tänkte läsa Thai och bo billigt?

Ideer, någon?

/Janne

Hej!

Jag bor själv i Rayong, närmare bestämt i Ban Phe där båtarna till kho Samet utgår ifrån. Jag jobbar åt en svensk fastighetsfirma här. Jag trivs utmärkt och tycker det mesta finns till hands. Just Ban Phe har en hel del turister som ska över till ön fast det är nu lågsäsång och turistströmmen kommer att öka dom närmaste månaderna.
Det är en hel del faranger bosatta här i trakterna och jag tycker det är ett perfekt ställe om man vill bo billigt.
Själv hyr jag en liten lokal där jag och min sambo även har en cafe och glassbar. Angående att läsa thai så finns det privata lärare som inte är så dyra men bra på att lära ut. I staden Rayong finns det säkert språkskolor också, jag kan försöka ta reda på det om du vill.

Hoppas du fått svar på en del och är det något mer så hjälper jag gärna till.

Ha det / Hasse :thumbsup:

Hej,

Om du har möjlighet kolla gärna upp om det finns skolor och vad privatlärare kostar, har du tips om condos eller så också är jag tacksam?

Funderar att bo där Januari - Mars!

Min flickvän bor i Rayong med sin gravida fru, så det skulle nog passa bra att bo i närheten :)

:wai

/Janne

Min flickvän bor i Rayong med sin gravida fru, så det skulle nog passa bra att bo i närheten... :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Blev det fel där janne ???

Haha va fel det blev ... min flickväns bror bor där med sin gravida fru skulle det ju va ... det bjuder jag på ...

/Janne

Angående teaktemplet som nämndes i norra Phattaya så träffade jag en svensk man där tidigare i år som arbetade gratis där varje dag och var extremt imponerad av det hela. Emihel, jag brukar alltid under mina stunder i Phattaya åka inåt landet c:a 20 km från stan och kolla en golfanläggning vars namn jag glömt. Men från highway så svänger man av och på den vägen passerar man lite av varje typ elefantshower mm. Du finner det säkert på en karta vad jag menar. Har för länge sen spelat golf där men sista åren endast åkt dit och myst i restaurangen och kolla andra spela, bra alternativ istället för åka till havet varje dag. I januari i år så var det dock temporärt stängt pga någon renovering på dess golf court.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
18
Visningar
4 K
A
S
Svar
6