Ringa billigt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
W

Wanpen

Gäst
Dom flesta vill ringa billigt till Thailand

Jag ringer med Tele2/amigo kontantkort

Har ni bra tips

Ibland måste man såklart ringa till en telefon t ex för att den andre inte vet att man ska ringa.
Har någon kollat någon av de krångliga men billiga lösningarna? (=Man får ett speciellt telefonnummer, som man ska använda på något sätt). Det har jag inte brytt mig om att kolla, för jag har nästan bara använt dator Skype till dator Skype =gratis hur länge man än pratar om man har fastpris för Internet.

Tips 1 ! (om det går att teckna fortf.)
Skype abonnemang 40:- i månaden till fasta och mobiler i Thai.
Tips 2 !
Halebop kontant

/Swensen 8)

Som ni skrev, dom flesta har ju inte dator hemma,
ringer för 69öre/min med amigo, tycker de
är ett ok pris, provat korten man köper
för en hundring, inte varit bra för mig

Skype är det billigaste alternativet. Då du kan ringa obegränsat till Thailand så länge du har en internet koppling (inte 3g än så länge) för ca 40 SEK i månaden.

Du når då både mobil och fast telefoni. Än så länge är det inte tillåtet att använda 3G nätet i Sverige för att ringa via Skype. Hoppas dom snart kommer överens, så att man kan börja ringa via 3g nätet igen...

Ibland kan skype dock vara lite ostabilt men för 40 SEK i månaden så ringer du ju obegränsat till Thailand.

Jag har använt mig utav skype i 1½ år nu och det fungerar perfekt 90% av fallen.

Halebop är ju fantastiskt då de erbjuder 3000 SMS till hela världen, vilket är svårslaget och man skickar mycket sms.
Därefter kostar varje SMS 49 öre till nästa månad börjar.
Du ringer för 0,87 SEK/min till thailand.

Telia har inga gratis SMS till Thailand men har en tjänst som kostar 9 SEK i månaden som heter Till Utlandet. Som då har samma minut kostnad som Halebop dvs, 0,87 SEK/min

"thaikonsult " sa:
Ring så mycket du vill under en månad för 99 kr med free call Thailand.

http://www.phonecards.se/se/default.asp

Mvh Thaikonsult

De var ju ok pris, 99kr/mån, för ibland tänker man,
hoppas att batteriet i mobilen tar slut, för när dom
börjar att prata så .................................................
....................................................... tar de inte slut

"Wanpen " sa:
De var ju ok pris, 99kr/mån, för ibland tänker man,
hoppas att batteriet i mobilen tar slut, för när dom
börjar att prata så .................................................
....................................................... tar de inte slut

Så sant så :nod:

Ja ibland kan det bli lite väl mycket surr. Men det är ju kul att dom snackar på i alla fall!

Ja inga problem, tycker oxå, dom måste
prata med sina nära i thai, brukar säga
;D vänta lite ( du måste andas lite) ;D

Jag tror inte thai kvinnor är annorlunda mot svenska kvinnor när det gäller telefonpratande.. bla bla bla bla i all evighet.

Ja ibland stänger man av lurarna och bara "mm: ar" hela tiden, när damerna snacka för mycket.

Ja så är de, och ibland så kan de vara tyst i 20-35sek, säger
prata eller stäng av :nod:

"Phirawan " sa:
hahaha. därför vi lever längre än män..
I min släkt har männen levt längre än kvinnorna. Hur ska man tolka det? :)

(Många av oss män i släkten är ganska tystlåtna, så jag tror åldern beror på att en stor del av kvinnorna har varit personligheter, som kört på till de stupar, och inte känner efter om de är sjuka/skadade, förrän de är så dåliga att de inte kan fortsätta. Min 76-åriga mamma köpte en ny motorsåg i somras... :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Anonym
A
G
Svar