Ringa till Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
// Innehållet i inlägget har tagits bort av Admin.
Orsak:

"Forumreglerna " sa:
Reklam, annonsering och marknadsföring
Reklam, annonsering och marknadsföring av kommersiella produkter/tjänster är inte tillåtet på forumen. Vill man marknadsföra, sälja eller efterlysa något kan detta göras genom att köpa annonsplats på sidorna. Det är förbjudet att posta reklam eller s k spam på forumen. Om diskussionen kräver det, får man nämna tips på bra företag. Man får ha en länk till sin egen webbplats i sin signatur (förutsatt att den aktuella webbplatsen inte är kommersiell och att dess innehåll inte strider mot vad som får skrivas om på våra fora). Man får inte tjäna pengar eller få poäng på eventuell länk. Handel av varor och tjänster är förbjudet.

"Wanpen " sa:
reklam, oj, bara lite svar, sorry Admin

Ingen fara :) Forumreglerna tillåter att man tipsar om företag i många fall, men tyvärr inte om sitt eget. Vi måste ha dessa regler för annars blir det snabbt fullt av reklam på forumet. Hoppas att det är OK. :D

Kan rekommendera att man köper telefonkort för utlandssamtal, brukar finnas i de flesta småkiosker. Fråga gärna vilket de rekommenderar för just Thailand, själv har jag tidigare köpt något blått och gult kort som hette någonting med "star"...tror jag...man fick en väldans massa minuter för en hundralapp i alla fall, och det är ju billigt och bra tycker jag.
Funkar så att man ringer ett lokalnummer och trycker in sin kod från kortet plus telefonnumret man vill ringa, så kopplas man dit (antar att det går via någon form av ip-telefoni?)

Ett annat alternativ som dock kräver att det finns datorer med hyfsad uppkopplingshatighet mot internet är att köra med skype eller något annat chat-program som även stöder tal...inte gratis med en dator och internet, men har man det på plats ändå så blir det ju relativt gratis :)

:wai:

DickM, skype då måste du vara uppkopplad hela tiden,
men inte med denna, skriver inte mera,
har lovat Admin :nod:

Jag använder ett kort som heter Asia tel, finns att köpa i en hel del kiosker för 100 kr och då får man upp till 5-600 minuter att ringa för om man ringer från hemtelefonen och runt 40 minuter om man ringer från mobil.

Hej
Jag tror det billigaste sättet att ringa till Thailand är via Skype. Måste ju ha dator då förstås...
Nä, inte riktigt sant. Det går att använda Skype-to-Go, vilket innebär att du ringer från vilken telefon i Sverige till ett nationellt nummer i Sverige som sedan vidarkopplar till Thailand. Skaffa dessutom ett abonnemang för att ringa till Thailand för ca 35 kronor i månaden, så kan du ringa hur många samtal du vill, prata hur länge du vill, till vilka nummer du vill (fast och mobil), utan några extra kostnader. Om du använder telefon för att ringa måste du dock betala den avgift du har för det nationella samtalet.
Funkar kanon!
Uffe

Ring med Viop-Discount så ringer Du alltid gratis till alla fasta telefomer och mobiler, från din dator.

Tja Voip är inte gratis, men det bästa alternativet på marknaden nu. Kostnaden är 120 kr för 4 månader. Då kan du ringa 300 minuter i veckan. Överstiger du detta så tar dom ut en kostnad per minut. man kan också skicka sms, detta kostar 0.030 euro stycket. Kvaliteten på telefonsammtalen detta beror mycket på vilken uppkoppling du har för internet men har du över 1 mbit vilket dom flesta idag har så kommer det fungera mycket bra.

Ha det gott

Diverman

Om ni läser någrant på voipdiscount hemsida så kan ni läsa att ni kan ringa till Thailand från era mobiler. Kostnad 300 minuter i veckan gratis efter det 1 Eurocent / minut. Jag utnytjar det och är mycket nöjd för man blir inte bunden till dator ;D :thumbsup:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

W
Svar
27
Visningar
3 K
mangokid
M
A
Svar