Rökförbud på thailändska stränder

 
Det blir förbjudet att röka på ett antal av Thailands mest populära turiststränder. Att fimpa i sanden kan resultera i böter på upp till motsvarande 26.000 kronor – eller ett år i fängelse.

Källa: DN

Hej

Läste detta och förvånades, själv röker jag ju inte men att som Juntan förbjuda rökning utomhus på stranden är nog att gå lite väl långt i jakten på rökarna.

Först förbud mot solstolar, sen parasoll, försäljare och nu rökförbud, var ska det sluta?

Mvh isan lover
 
Hej

Läste detta och förvånades, själv röker jag ju inte men att som Juntan förbjuda rökning utomhus på stranden är nog att gå lite väl långt i jakten på rökarna.

Först förbud mot solstolar, sen parasoll, försäljare och nu rökförbud, var ska det sluta?

Mvh isan lover
Tycker att rökrutor på stranden är ett bra förslag, röker ju själv men tycker som rökare kan man gå lite undan och visa hänsyn.
Blir väl mer och mer länder som inför förbud av rökning på offentliga platser även utomhus.
Bra tycker jag, bara ett jäkla ottyg tobak och tobaksbolagen tjänar pengar på folks hälsa.
Oftast har folk blivit beroende i tonnåren då förståndet inte räckte till, mig själv inkl. ;)
 
Med tanke på den nerskräpning det blir av rökare som inte bryr sig om att ta rätt på sina fimpar utan bara kastar det i backen så är det bra att någonting görs.
Jag såg i Hua Hin för några veckor sen man hade avsatt en rökruta på stranden med plats för fimparna, i alla åt rätt håll.
Studier visar att den största faran med microplaster som förgiftar det marina livet kommer just från rökarnas fimpar.

För övrigt är flera av länderna ingående i Asean ännu hårdare mot rökare och nerskräpning än Thailand.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp