Rökförbud ska införas i Thailand.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Thailand ska uppenbarligen införa ett rökförbud på offentliga platser, för dom som bryter mot förbudet väntar 5000 baht i böter.


Thailand förbjuder rökning på offentliga platser

[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.65098)]avMalin Wigen[/COLOR]
NYHETER[COLOR=rgba(34, 34, 34, 0.498039)]i går 23:30[/COLOR]

För att motverka rökning införs snart ett förbud i Thailand som innebär att man inte får blossa på offentliga platser, skriver The Thaiger.
Den som vill röka ute bland folk i Thailand får tänka om. Från och med i början på februari blir det förbjudet att röka på offentliga platser och utanför offentliga byggnader. I förbudet ingår platser som exempelvis pubar, restauranger, caféer, hotell, religiösa byggnader, parkeringsplatser, badpooler, skolor, biografer och sjukhus.

Man måste stå minst fem meter ifrån de berörda platserna om man vill ta sig ett bloss, skriver The Thaiger.
71ada1e9-1896-482b-86da-ff07ffe16fd2

[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.6)]FOTO: LEIF R JANSSON / TT / TT NYHETSBYRÅN
[/COLOR]

Om man ändå skulle trotsa förbudet så väntar böter på 5 000 baht vilket motsvarar cirka 1 4 00 kronor.
Förbudet är bara en utökning av det tidigare förbud som råder gällande rökning. På flera populära stränder råder det förbud mot att röka och straffet kan bli så hårt som ett års fängelse eller cirka 25 000 kronor.


Thailand tar krafttag mot rökning – inför rökförbud på offentliga platser

Mvh isan lover
 
Dom kopierar bara det som funnits i många AESAN länder sen länge.
Hurra för rökförbud som är det bästa som hänt på restauranger, barer och pubar.
I Filippinerna får man inte ens röka i städerna, citykärnorna är ”smoke free zone"
 
Dom kopierar bara det som funnits i många AESAN länder sen länge.
Hurra för rökförbud som är det bästa som hänt på restauranger, barer och pubar.
I Filippinerna får man inte ens röka i städerna, citykärnorna är ”smoke free zone"
Skit samma var det kommer ifrån bara det genomförs.
Nu får man ju iaf ett argument mot puckon som tror att man kan bete sig hur som helst med invändningen, this is Thailand.
 
Skit samma var det kommer ifrån bara det genomförs.
Nu får man ju iaf ett argument mot puckon som tror att man kan bete sig hur som helst med invändningen, this is Thailand.

Haha. Läst Expressens kommentarsfält och vad folk tror är ok och "lagligt" i Thailand... Folk tror på riktigt att barnhandel, barnprostitution och annat är lagligt. Såg denna nyheten i Expressen och blev mörkrädd när jag läste vad en del tror är helt ok...
 
Jag som rökare välkomnar lagen.
Kan sitta på ett 11 timmarsflyg utan abstinens, men sätt mig på en fest (flygresan är oxå en fest) där rökning är tillåten o jag drar i mig 2 paket på en kväll.
Ogillar verkligen askopparna vid ingången på varuhus/köpcentra (i Sverige). Jag går alltid ut på parkeringen för att inte störa de som går in o ut.
3kg viktnedgång till, sen fimpar jag för gott.
 
Jag som rökare välkomnar lagen.
Kan sitta på ett 11 timmarsflyg utan abstinens, men sätt mig på en fest (flygresan är oxå en fest) där rökning är tillåten o jag drar i mig 2 paket på en kväll.
Ogillar verkligen askopparna vid ingången på varuhus/köpcentra (i Sverige). Jag går alltid ut på parkeringen för att inte störa de som går in o ut.
3kg viktnedgång till, sen fimpar jag för gott.
Varför inte fimpa nu direkt?
Ska bara...
 
Varför inte fimpa nu direkt?
Ska bara...

Gick upp 15kg förra gången. Var konstant hungrig så jag började röka igen. Denna gången ska jag ha en bättre plan. Hunger skojar man inte bort, det är en av våra starkare drifter om inte den starkaste.

Stort grattis till er som slutat, bra jobbat!
 
Gick upp 15kg förra gången. Var konstant hungrig så jag började röka igen. Denna gången ska jag ha en bättre plan. Hunger skojar man inte bort, det är en av våra starkare drifter om inte den starkaste.

Stort grattis till er som slutat, bra jobbat!

Se över din kost om det är så att du går hungrig hela tiden. Kanske slipper du både rökning och övervikt :)
 
Gick upp 15kg förra gången. Var konstant hungrig så jag började röka igen. Denna gången ska jag ha en bättre plan. Hunger skojar man inte bort, det är en av våra starkare drifter om inte den starkaste.

Stort grattis till er som slutat, bra jobbat!

Det bästa med att sluta röka tycker jag var att god mat blev tio gånger godare och dålig mat smakade ännu sämre.
Sen kom luktsinnet tillbaka så man irriterades av parfymer som kärringarna vräkte på sig för att dölja tjärdoften av cigaretterna.

Hunger kan man dämpa med att fylla magen med kalorifattig mat för att hindra viktuppgång.
Det går lika bra med selleri...........

Sen om man sparar 50kr/dag på tobak så kan man resa till paradisen minst tre gånger per år i ecomomy class och slösa bort besparingen där :):):)
 
Är så gott med snus, hoppas aldrig det beroendet släpper:p:D:D
Varför inte förbjuda snus med? Varför inte förbjuda att dricka en pilsner?
Eller som Veganerna säger.. Det skulle vara förbjudet att äta kött.. Andra säger att det skall vara förbjudet att gå utan huckle..
Kanske en smaksak? Kanske man skall förbjuda mjölk? För korna fiser ju så förbannat.. Skadligt.. :p
Inte tala om alla dessa grisar.. De skulle förbjudas när det finns veg mat.. OCH framför allt, ALL SPRIT och VIN skall förbjudas..
Då hade vi sluppit alla kärringar som pimplar rödvin.. :xmas_smiley:
 
Gick upp 15kg förra gången. Var konstant hungrig så jag började röka igen. Denna gången ska jag ha en bättre plan. Hunger skojar man inte bort, det är en av våra starkare drifter om inte den starkaste.

Stort grattis till er som slutat, bra jobbat!
Karaktär, kostmedveten och regelbunden träning. Äta sig knökmätt på grönsaker blir man inte fet av..
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp