Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand

Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand?

• Emirates

Röster: 4 5.3%
  • Norwegian

Röster: 20 26.3%
  • Thai

Röster: 33 43.4%
  • Finnair

Röster: 15 19.7%
  • Air Berlin

Röster: 0 0.0%
  • Malaysian Airlines

• Air China

• Lufthansa

Röster: 2 2.6%
  • British Airways

• Övrigt

Röster: 2 2.6%

• Totala väljare
    76

A

Anonym

Gäst
Vilket flygbolag gillar du att flyta från Sverige till Thailand. Kommentera gärna varför.

För min del blir det tveklöst Thai. Har erfarenhet av BA, Finnair och Lufthansa också men Thai är oftast billigast. Ytterligare en aspekt är att man får ha 30 kg bagage där medans Norwegian bara accepterar 20 kg mot extra avgift. Direktflyg från Köpenhamn är också värdefullt, särskilt när frugan och ungarna reser ensamma.

Det är thai här, gillar dom och är man medlem så får man t o m ta med sig 40 kg i bagage + handbagage

Vi åker Norwegian PE tycker det är prisvärt och med smidigt byte på Arlanda till och från inrikes. Bra med bagage 40 plus 10 kg.

Kan inte plocka fram en favo eftersom jag aldrig flyger med samma så många gånger att jag kan utvärdera fullt ut. Så jag får välja övrigt.

Däremot har jag flugit 2 ggr med Thai, första gången kanon, andra skit. Turkish Airline, bra, bra service fina plan. Aeroflot, Tjeckoslovakia Airline, Interflug, Alitalia (stroppiga människor), Lot. Qatar, visst fina plan, bra service, hög standard men bara en massa fisande och snarkande araber, nja.

Nja, Thai första gången 2013 kanon med alla danskar, svenskar och thai, lite liv i luckan och så var det nyårsafton också så det spädde ju på gemytet. Bra för det var första gången jag flög direkt och nu så här när man blivit lite äldre var det skönt, har alltid annars gillat att mellanlanda, gillar att strosa omkring på flygplatser.

Nu senast i december Thai igen, men nä var ingen bra resa, började med att incheckningen drog ut på tiden och alla fick panik, till slut släppte de bara på folk och från den stunden var alla superstressade och det påverkade servicen, man bara stressade igenom allt, verkar som att de inte kunde hantera situationen som uppstod vid incheckningen.

Ja, jag har ingen direkt favorit utan brukar överväga komfort (mellanlanda eller inte) och pris.

Har inte varit med att det blivit stressigt vid incheckningen, men det kan ju bero på att jag är ute i god tid, oftast har det bara varit några före i kön, men det har hänt att man fått köa en 15-20 minuter någon enstaka gång med thai.

Lufthansa pga kvällsflyg, kort mellanlandning, bra mat och bra pris. Bokar alltid på lufthansas egna hemsida.

Har inte varit med att det blivit stressigt vid incheckningen, men det kan ju bero på att jag är ute i god tid, oftast har det bara varit några före i kön, men det har hänt att man fått köa en 15-20 minuter någon enstaka gång med thai.

Ja, det var inte det att folk var sena, utan det var något med planet, kanske tog lång tid att lasta eller annat strul, därför blev incheckningen strulig, alla var där i god tid inklusive jag själv, är aldrig ute i sista minuten.

Incheckningen började som vanligt, sen helt plötsligt började de vifta och höja rösten, go, go, go.:)

Finnair för egen del, även mellan thailand och sverige ;)
Bra pris, snabb mellanlandning, ok mat och pris på extrabagage.

Även gött på nedresan landar på morgonen och hemresa åker på morgon och hemma på kvällen samma dag.

Finnair för egen del, även mellan thailand och sverige ;)
Bra pris, snabb mellanlandning, ok mat och pris på extrabagage.

Även gött på nedresan landar på morgonen och hemresa åker på morgon och hemma på kvällen samma dag.
Är ju det sämsta att åka på morgonen sitta vaken på flyget.
Nä kvällsflyg.
Bäst var det när sas, lufthansa och KLM hade sena kvällsflyg åt båda hållen (ca.23:00) och landa på förmiddagen där och morgonen i Europa.
Nu finns det inte många sådana sena kvällsflyg kvar ifrån Europa vilket har gjort att mina hemresor blivit sämre :(

Brukar allt sova en del även på hemresan, men finns ju film m.m. att fördriva tiden med.
Finnair har ju även Wifi numera dock inte gratis i economy.

Brukar allt sova en del även på hemresan, men finns ju film m.m. att fördriva tiden med.
Finnair har ju även Wifi numera dock inte gratis i economy.
Sämsta tv skärmarna och maten flygit med finnair par gngr i år och så omodernt underhållsanlägg har jag bara sett på China air också dom senaste åren.
Alla andra flygbolag har uppdaterat rejält gällande skärmarna på underhållsanlägg .om nu inte finnair uppdaterat dom sista månaderna så ligger dom långt efter och även i mat/dryck biten.

Etihad gillar jag både i business och economy men air berlin som man flyger med halva biten är budget.
Sist jag flög med Etihad.
20160329_174246.jpg

Sämsta tv skärmarna och maten flygit med finnair par gngr i år och så omodernt underhållsanlägg har jag bara sett på China air också dom senaste åren.
Alla andra flygbolag har uppdaterat rejält gällande skärmarna på underhållsanlägg .om nu inte finnair uppdaterat dom sista månaderna så ligger dom långt efter och även i mat/dryck biten.
Måste varit de gamla planen?
Nya A350 ska ju vara rejält bättre.
https://www.finnair.com/se/se/nordic-sky

Liknande trådar

Tillbaka
Topp