Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Förr var jag aldrig rädd för att flyga.
Men det har blivit värre efter det att man fick barn.. Mest vid landning trots att jag vet att l lyftet är mest riskabelt.
Jag är inte det minsta flygrädd, har faktiskt aldrig varit det heller. Jag kan mer eller mindre sitta och småsova under start / landning. Det har blivit en hel del flygande för min del genom åren, inte bara på semester utan också till och från jobbet.
Visst kan det, precis som Psydrop skriver, vara lite obehagligt om det är dåligt väder men det är inte så att jag blir rädd.
Det kanske hjälper om man tänker så här: Risken är mycket större om man är ute och åker bil eller MC.
Oftast är jag så himla trött när det är dags att åka hem.
Har i regel hinkat i mej lite öl med brorsan, så oftast somnar jag ganska snabbt.
Tablettgrejen gjorde jag en gång, fick tyvärr lova Gubben att aldrig göra om det, han hade aldrig sett mej i det tillståndet som jag blev i. Jag sov som en stock, men enligt han så rullade bara ögonen så han blev skitskraj.
Jag anlitar alltid doktor khossan i phuket innan jag åker hem.. han ger mig en blå och en röd tablett.. sen tar jag ett par öl.. man blir varken konstig eller rullar med ögonen.. bara behagligt avslappnad i 10-15 timmar.
Dock är jag alltid nervös över att det ska klassas som narkotika, så jag slänger i mig dem precis när man checkar in bagaget.
Jag anlitar alltid doktor khossan i phuket innan jag åker hem.. han ger mig en blå och en röd tablett.. sen tar jag ett par öl.. man blir varken konstig eller rullar med ögonen.. bara behagligt avslappnad i 10-15 timmar.
Dock är jag alltid nervös över att det ska klassas som narkotika, så jag slänger i mig dem precis när man checkar in bagaget.
Det fick bli
"Jag är inte rädd, men det känns olustigt att flyga."
för det är närmast av vad jag tycker i genomsnitt.
För det mesta bryr jag mig inte då jag inte kan göra något åt situationen,
fast landning i dåligt väder på liten flygplats med berg omkring kan nog skaka mig (fast jag vet inte för jag har aldrig varit med om det).
Fast INNAN man lyfter kan man göra något åt situationen. Om jag skulle få syn på några varningstecken, som trasiga nitar i ytterhöljet eller en ragglande pilot*, så skulle jag nog hoppa av
*Det har ju funnits flygbolag med dåligt underhåll, och en del flygbolag från forna Sovjet har ju visat sig ha en hel del onyktra piloter, så tveksamt om jag skulle våga flyga med sådana flygbolag. Men jag har FUNDERAT på att flyga med Kievbaserade Aerop''' nånting. Får se om jag vågar det
Jag tror att det där med olustkänslan som finns, kan vara att man sett filmer läst i tidningar o.s.v. Så även om man inte har varit med om det själv, så vet man att det kan hända.
Har flugit ett cirka 150ggr, men det som har slagit mig på slutet är att jag har börjat blivit flygrädd. Speciellt vid start och landningar. Kan inte beskriva det på ett självklart och nyktert sätt, jag har helt enkelt blivit lite mesig...
Har flugit ett cirka 150ggr, men det som har slagit mig på slutet är att jag har börjat blivit flygrädd. Speciellt vid start och landningar. Kan inte beskriva det på ett självklart och nyktert sätt, jag har helt enkelt blivit lite mesig...
En vän till mig sa att han oxå börjat bli lite orolig/rädd att flyga, och att det började strax efter det att han blivit pappa för första gången.
Då började jag tänka tillbaka när min flygrädsla började... och ta mig tusan att det sammanföll med tiden då jag blev pappa. /Gazton
Min syrra drabbades av samma sak när hon fick barn, kombinerat med ganska svår klaustrofobi. Så hon kan inte flyga mer, hon hade inga problem med det innan.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.