rosa delfiner

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
när vi var på väg från koh samui till färjeläget i don sak nu i somras satt jag med en släkting och hennes barn inne på båten medan männen och de stora barnen stod och hängde utefter relingen.
Så kom de infarande genom dörren och ropade att de såg delfiner. Tre vanliga gråa delfiner och tre rosa.
Vi hade aldrig hört talas om rosa delfiner och störtade ut.
Jag och min släkting hann se dem men på långt håll tyvärr.
Det har ju alltid varit min dröm att få se delfiner i frihet, så
nästa resa kommer jag att tillbringa vid relingen, var så säkra.
Jag har rest med den båten ett antal ggr tidigare och aldrig lyckats få se några och nu hann jag bara se dem på långt håll - så typiskt...

ha re gött
Marianne :wai:
Har du sett delfiner i frihet och i så fall var?

I Dolphin Bay(!), Pranburi, Prachuap Khiri Khan ser man rätt ofta rosa delfiner.

vad häftigt!!!

Hoppas att jag kan komma dit någon gång och få se dem. Det lockar verkligen. Jag tycker mig känna igen Prachuap Khiri khan. Undrar om jag inte kört bil i närheten. Kan jag ha kört förbi där när jag körde ifrån Bangkok till koh Samui eller när jag kört ifrån Samui till Lanta?

Är det ett ställe att rekommendera? Berätta gärna...

ha re gött

Marianne :wai: :wai: :wai:

hoppas du tog en farja med till kho saumi .. eller darifran till kho lanta hehe
finns ju lite vatten emmelan hehe

precis och det är ju på färjan mellan Nathong och Don Sak som vi åkte när vi såg delfinerna, alltså mellan koh samui och fastlandet.
Däremot har vi inte sett några delfiner när vi åkt med färjan från fastlandet till Sala Dan koh Lanta.

marianne

Prachuap Khiri Khan är nog mer kännt som provinsen där Hua Hin ligger. Du lär ha kört igenom på väg ner till Surat.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp