Rätt och fel Så här bör man inte klä sig på resan i Thailand

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Dom här två utländska turisterna bara klädda i minimala badbyxor på Phukets internationella flygplats väckte uppmärksamhet och har lett till diskussioner på sociala medier om turisters respekt för lokala traditioner och normer.

Phuket Airport’s got trunks: Viral sensation as tourists make splash in speedos​

Samantha RosePublished: 17:44, 30 January 2024

”The foreign tourists’ choice of attire in the airport stirred significant online conversation, with numerous comments addressing the cultural implications and appropriateness of such a dress code in a public facility like an airport.”

trunks.jpg

Mvh isan lover

Hej

Dom här två utländska turisterna bara klädda i minimala badbyxor på Phukets internationella flygplats väckte uppmärksamhet och har lett till diskussioner på sociala medier om turisters respekt för lokala traditioner och normer.

Phuket Airport’s got trunks: Viral sensation as tourists make splash in speedos​

”The foreign tourists’ choice of attire in the airport stirred significant online conversation, with numerous comments addressing the cultural implications and appropriateness of such a dress code in a public facility like an airport.”

trunks.jpg

Mvh isan lover
vari ligger egentligen problemet? en del har aldrig klivit ur nattsärken...
1706679528357.png

och här har man iklätt sig färggranna lakan....
1706679988473.png

och här är blivande demonstranter i sina dräkter, övar inför Pride-Paraden....
1706680133408.png

så vad som är rätt eller fel i klädsel, har väl alla sin åsikt om, så även Isan Lover, annars så skulle han inte brytt sig...

vari ligger egentligen problemet? en del har aldrig klivit ur nattsärken...
1706679528357.png

och här har man iklätt sig färggranna lakan....
1706679988473.png

och här är blivande demonstranter i sina dräkter, övar inför Pride-Paraden....
1706680133408.png

så vad som är rätt eller fel i klädsel, har väl alla sin åsikt om, så även Isan Lover, annars så skulle han inte brytt sig...
Hej

Ja åsikt om vad som är lämplig klädsel har man väl i alla kulturer, själv tycker jag nog att Speedos minimala badbyxor är en tveksam klädsel på en resa i Thailand, gränsen går väl vid shorts.

Mvh isan lover

Hej

Här är några andra exempel ifrån nutid som också har lett till diskussioner om vad man i Thailand har ansett vara olämplig klädsel på olämpliga platser

sunbathing

The picture of two western tourists sunbathing on a grass lawn at Chiang Mai Temple has gone viral.

sunbathing
Foreign tourists sunbathe on the lawn of Sanam Luang, with the Emerald Buddha Temple and the Grand Palace as backdrops.

Mvh isan lover

Hej

Här är några andra exempel ifrån nutid som också har lett till diskussioner om vad man i Thailand har ansett vara olämplig klädsel på olämpliga platser

sunbathing

The picture of two western tourists sunbathing on a grass lawn at Chiang Mai Temple has gone viral.

sunbathing
Foreign tourists sunbathe on the lawn of Sanam Luang, with the Emerald Buddha Temple and the Grand Palace as backdrops.

Mvh isan lover
Är nog inte bara i Thailand men du kanske inte har gått kurs och lärt dig vad som gäller i resten av Sverige än?
Anses olämpligt ligga och sola i badkläder på en kyrkogård i Sverige med samt vete sjutton om man blir insläppt på flygplatsen i Sverige i minimala badbyxor?

Men ser onekligen ut som det inte bara är du som behöver "lära" dig inför resa.

Är nog inte bara i Thailand men du kanske inte har gått kurs och lärt dig vad som gäller i resten av Sverige än?
Anses olämpligt ligga och sola i badkläder på en kyrkogård i Sverige med samt vete sjutton om man blir insläppt på flygplatsen i Sverige i minimala badbyxor?
Hej

Ja åsikt om vad som är lämplig klädsel har man väl i alla kulturer och i ett av mina tidigare inlägg i ämnet skrev jag så här : ”Ja åsikt om vad som är lämplig klädsel har man väl i alla kulturer” och det är väl det du är inne på också. Man bör nog anpassa klädseln efter var man befinner sig.

Med ”alla kulturer” avsåg jag naturligtvis inte bara Thailand.

Mvh isan lover

Hej

Ja åsikt om vad som är lämplig klädsel har man väl i alla kulturer och i ett av mina tidigare inlägg i ämnet skrev jag så här : ”Ja åsikt om vad som är lämplig klädsel har man väl i alla kulturer” och det är väl det du är inne på också. Man bör nog anpassa klädseln efter var man befinner sig.

Mvh isan lover

visst, kan hålla med dig i sak, skulle se konstigt ut om denna kom till jobbet i kostym eller frack....

1706682703219.png

Men ser onekligen ut som det inte bara är du som behöver "lära" dig inför resa.

Ja, det finns tydligen några som faktiskt måste ”lära sig” en massa saker som, för folk flest, är sunt förnuft.

Hej

trunks.jpg

Mvh isan lover
Tja leopard mönstrad klassik stil riktig
retro i alla fall och ingen string röven tyder på ett vist hyfs.
Kärring skäller dock alltid på mig och mitt Gällivare häng och mitt totala ointresse av kläder.
Men visst ett par jeans en T tröja och pisstofflor det jag tar på mig vid besök på myndigheter i Thailand.

Men tyskar har noterat har en förkärlek för det nudistisk. Har haft några första gångs resenärer från Tyskland som gärna vill sola naken vid poolen ofta ser dom ut som några Bader Meinhof reliker.
Vist ni är duktiga på bilar och porrfilm, men tyvärr naken bad fungerar inte här. (Var på nån kurs då sa dom , skall man ge kritik börja alltid med nått positivt så det har jag tagit till mig.) Så när jag skulle skälla på skeppsmäklare sist i veckan så hade hon blåst upp läpparna. Så föll tanken in - jävlar vilken häftig k.ksugar trut du fixat till , men nu är det så...

Har även seglat med en hel del tyskar och fan brukar dom lägga sig på däck och sola med en trassa över k.ken.

Tja leopard mönstrad klassik stil riktig
retro i alla fall och ingen string röven tyder på ett vist hyfs.
Kärring skäller dock alltid på mig och mitt Gällivare häng och mitt totala ointresse av kläder.
Men visst ett par jeans en T tröja och pisstofflor det jag tar på mig vid besök på myndigheter i Thailand.

Men tyskar har noterat har en förkärlek för det nudistisk. Har haft några första gångs resenärer från Tyskland som gärna vill sola naken vid poolen ofta ser dom ut som några Bader Meinhof reliker.
Vist ni är duktiga på bilar och porrfilm, men tyvärr naken bad fungerar inte här. (Var på nån kurs då sa dom , skall man ge kritik börja alltid med nått positivt så det har jag tagit till mig.) Så när jag skulle skälla på skeppsmäklare sist i veckan så hade hon blåst upp läpparna. Så föll tanken in - jävlar vilken häftig k.ksugar trut du fixat till , men nu är det så...

Har även seglat med en hel del tyskar och fan brukar dom lägga sig på däck och sola med en trassa över k.ken.
Hej

Ja ser man någon manlig turist med string så är det nästan helt säkert en tysk, det har man ju sett ett antal i ex.vis Pattaya. Jag är inte heller något modelejon och frugan tjatar på mig också om klädvalet, men jag är helt ointresserad av den biten, men jag drar gränsen vid shorts och singhalinne, vid besök på myndigheter blir det oftast en kortärmad skjorta men inte alltid långbyxor utan kanske ett par shorts.

Mvh isan lover

Hej

trunks.jpg

Mvh isan lover
Nu var det tydligen så att de var extremt sena för att hinna till flyget (antagligen ville de utnyttja strandupplevelsen så länge som möjligt innan hemresan) De fick kasta sig ut ur Taxin och hade inte tid med klädbyte för att hinna med insheckningen.

Nu var det tydligen så att de var extremt sena för att hinna till flyget (antagligen ville de utnyttja strandupplevelsen så länge som möjligt innan hemresan) De fick kasta sig ut ur Taxin och hade inte tid med klädbyte för att hinna med insheckningen.
Hej

Ja det kan ju förklara det hela, för det är väl knappast en lämplig klädsel på resa i någon land eller kultur.

Mvh isan lover

Ryssar som kom likt detta, de hann inte börja byta om innan Mr ordningsvakt kom.
Men inte en chans att man blir incheckad så här på Phuket eller någonstans i Thailand. Skönt att slippa se Er alla i Speedo grabbar.............

Nåväl dessa pojkar är nog redan hemma i Moskva och hur kul är det tror ni..............

Träffade på ett svenskt par utanför matvaruaffären Macro som var griniga för att de inte blev insläppta av vakten för några år sedan, i badbyxor och bikini :laugh:. Kunde inte låta bli och fråga om de tycket att det skulle vara Ok att göra så på ICA hemma ?, men de svarade att detta är ju en turistort :laugh2: . De var minst 300m från närmaste strand och det är mest lokalbor som handlade där.

jaha, då får man väl vara tacksam, för att dom inte kom direkt ifrån en nudist-strand...:cool:

Liknande trådar

A
Svar
174
Visningar
9 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K