Bluff-företaget Saanda
Hej igen Kias,
Jag å min sambo ringde också upp Saanda idag igen för att kolla vår resa. Vi blev lite oroliga när ni sade att de chockhöjt er resa... Gissa vad? Helt plötsligt säger han att vi inte har några biljetter utan är väntelistade på Swiss Air... Så har det verkligen inte låtit förut, utan vi fick en färdig resplan skickad till oss, och vi betalade handpenning eftersom de sade att det var vi tvugna att göra innan ett visst datum, och så fick vi ett datum för slutbetalning som börjar närma sig nu. Men nu finns helt plötsligt inga biljetter.
Hur kan man begära handpenning på ett par biljetter som inte finns? Det måste vara snudd på olagligt! Och att inte upplysa oss om att vi står på väntelista innebär ju att vi trodde att allt var klart och därför letade vi ju inte vidare efter nån annan resa... å nu är det ju verkligen för sent att försöka få nåt annat över jul-nyår. Så det ser mörkt ut för oss vad gäller att över huvud taget komma iväg... En annan sak man kan undra över är när han hade tänkt upplysa oss om att han inte hade några biljetter... För när jag sade att vi hade slut-betalnings-datum nästa vecka så sade han att vi absolut inte kunde betala ännu, eftersom det inte var klart om vi skulle få några biljetter på väntelistan. Nehej? Och när hade han tänk att upplysa om detta?
Vad hade hänt om jag hade betalat utan att kolla upp detta EN GÅNG TILL? För vi har kollat dem innan vi betalade handpenningen, å då läste han upp vår reseplan på telefon å sade att allt var klart, bara att betala. BLUFF-FÖRETAG!
KIAS: Vill gärna komma i kontakt med dig om det är så att du också tänker anmäla detta företag, för det tänker jag göra. Kan kanske vara lättare att anmäla dem om man är flera som kan vittna om dåliga erfarenheter hos detta företag!