Sanghkla buri

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Är det någon av er som har varit i Sanghkla buri?
Hur tog du dig dit? tåg, hyrbil etc? Finns det någon flygplats i närheten?
Tycker du att det är ett ställe att rekommendera?
Vad bör man ha sett?
ha re gött
Marianne

Jag har varit där för 5 år sen.Vi åkte buss till Kanchanaburi och var där i 1 vecka.Innan vi kom på iden att hyra bil och åka till Sanghklaburi.Vägen dit är mycket vacker och var väl den största behållningen av resan.Själva staden är ju inget att ha, men du kan åka över till Burma över dan,vi fick dock ingem stämpel i passet.Området bebos av Karen och Monfolk.Ta tid på dig och läs på för det finns en hel del att se på efter vägen.Finns ingen flygplats och det går inga tåg dit vad jag vet.

Tack Kenneth!

Vi har sett på en film som heter thailand guide som visar en del ifrån trakterna runt omkring Sanghklaburi och vi uppfattade det som det finns mycket att se där. Det verkar finnas ett mycket vackert vattenfall där massor med thailändare verkar trivas. Jag tror allt att vi får styra kosan dit. Vilken av resorna det blir vet jag ej men att det blir av är jag säker på.

Vi var i Kanchanaburi i februari. Vi hyrde en bil ute på flygplatsen (den nya) kommer inte på namnet just nu och så körde jag genom BKK och till Kanchanaburi. Det var en ganska jobbig resa men det gick. Vi hade dragit ut en karta på nätet och den stämde så där. Jag trodde att jag skulle köra runt BKK men så blev det inte. Där hade jag ingen karta alls och försökte verkligen att få tag på en där vi hyrde bilen men det var helt lönlöst. Jag fick en sk vägbeskrivning över vilka ställen jag skulle passera och det var ingen höjdare. Rätt som det var så var jag inne på smågatorna. Till slut fick jag en taxichaufför att köra före mig ut ur BKK för 200 bth (han fick mer). Resten av resan gick skapligt men den var tröttsam. Man var ju tvungen att hålla koll åt alla håll och köra vänstersidigt, vilket jag gjort ett antal ggr men inte direkt efter en lång resa, trött och sliten.
Vi kom i alla fall till Kanchanaburi och traskade över bron och kände "historiens vingslag" även om bron är flyttad. Vi var även vid Tigertemplet och jag tyckte nog att det var väldigt turistigt.
Vad jag förvånades över denna resan var att överallt var vegetationen uppbränd. Var det så även när du var där?
Det var först när vi kom närmare Huahin som det blev grönt och vackert så som jag alltid sett Thailand.

Tack än en gång för ditt svar.

ha re gött
Marianne :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp