SAS till Bangkok mm

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Jag var inne på Ticket resebyrå häromdagen och kollade biljettpriser för min svägerska som skall komma hit innan bebisen kommer. Detta för att jämföra med en Thaibokning gjord i Thailand.

En ombokningsbar biljett från Udon Thani till Köpenhamn med Thai t o r kostar ca THB 67000 (knappt SEK 15000 med lokal bokning, dyrt. En motsvarande bokning från Sverige ca SEK 20000. Tilläggas bör att hon inte kan engelska så det måste nästan vara direktflyg.

SAS ställer in sina flygningar från Köpenhamn från april någon gång till någon gång i november. Kanske räds man konkurrensen från Norwegian?
 
Jag kollade på din länk lego. Med avresa i början av februari 3 månader blir priset med Egypt Air (billigast) drygt SEK 10000.

Visst är det tråkigt att dom inte kan engelska, men det blir nog för undertecknad att bita i det sura äpplet och betala. :'( Frugan behöver hennes hjälp ett tag, speciellt när jag är iväg och jobbar.
 
Vad dyrt det blitt. Jag köpte resa till farsan och hans fruga t&r 2 januari i år gick på 7000 per person thaiair köpenhamn-bangkok. Sen köpte jag till frugan i juni gick på 8000 bangkok-kpnh-gbg med sas stor skillnad på några månader.
 
Men du är ju kapten du får använda dig av rederiets travelagency och boka en sjömansbilljett.
 
T&r och kollade längre fram med priset låg samma om jag beställt då och rest nu. Verkade som priserna berodde mer på när du beställde en reste. Frugans flygpris gick upp 1000 kr på den veckan vi avaktade innan vi köpte. Har flygit med sas några gngr nu apr-aug från köpenhamn alltid fullbokat hamnat på väntelistan och fått billjett sista dagen så lågsäsong vet jag inte om dem har storstäderna. Sista 3 gngrna har det blivit lufthansa landar perfekt tidpunkt bangkok inga köer. Sen är enkelresor dyrare ibland köpte ju även en resa till mig själv gbg-bangkok, reste ju hem med frugan fick köpa t&r för hade jag köpt enkel gick den på 500kr mer. Fråga sas om det men så är det bara vet att det är sjukt var svaret. 8700 har jag för mig jag betala.
 
"Jonas " sa:
Men du är ju kapten du får använda dig av rederiets travelagency och boka en sjömansbilljett.


Funkar tyvärr inte, säkerligen. Man måste kunna visa upp Sjöfartsbok om dom är griniga, och en 22-årig ensam thaitjej väcker säkert en del misstankar. Annars hade det ju varit ett klockrent alternativ, då får man ju ha 40 kg baggage. Fasen vad mycket kryddor och mat hon hade fått släpa med sig då. :D
 
"legolas " sa:
Jonas.... äpplen och päron? Den första resan som du nämner gick åt "fel" håll!! Alltså det billiga hållet ut TILL Thailand. Den andra resan du nämner som visserligen gick åt "rätt" håll" gick i lågsäsongens absoluta lägstanivå..Dessutom så framgår det ju inte om du köpte enkel eller T/Retur.....

legolas
Sist jag kolla på SAS så kosta resan lika mycket vare sig jag starta den i bangkok eller gbg t&r
Sen vill någon få tag på billig flyg kolla sista minuten flyg phuket gbg för 4500 rätt vanligt sen resterande transport i thailand e billig.
 
Vet inte vilken klass du reser kollar på sas nu bangkok-gbg t&r 7169 detta gäller 28 dec ditt pris låter som ekonomi extra.
 
Jag kollar ingen lågpriskalender, månadskalendern allså priset olika dagar i månaden majoriteten av dessa dagar får jag priset 7100kr t&r bangkok-kph-gbg fram till mars.
 
Jag har haft totalt 15 flyg turer i år mellan europa thailand enkelresor av dessa har jabokat 2 turer åt mig själv + det 1 t&r frugan och 1 t&r farsan och hans kärring och jag får vara glad att det var jag som bokade för hur du kollar upp priser förstår jag inte hade blivit luspank om du va min reseagent.
 
Men annars be din svägerska åka till bangkok, ta skytrainet till shit-lom
Unit 4, 8th Floor
Amarin Tower, no. 496-502
Ploenchit Road
Lumpini, Pathumwan
Bangkok 10330

8de våningen är visa aplication center

på 10de våningen har dom ett bra travel agency dom fixar flygbilljetter till dom priserna jag skrev med SAS. Dom fixar även alla papper, bokningar etc. för visa för 3000 baht.
 
Nej då missförstod jag, eftersom du skrev priser gällande 23 och 31 december så förstod jag inte att diskussionen gällde prisjämförelsen hög och lågsäsong (var ju bara en liten parantes) utan hitta bästa pris. Ps. Jag är bara styrman än behöver några års erfarenhet till innan jag kan bli kapten så kanske därför.
 
"Jonas " sa:
Men annars be din svägerska åka till bangkok, ta skytrainet till shit-lom
Unit 4, 8th Floor
Amarin Tower, no. 496-502
Ploenchit Road
Lumpini, Pathumwan
Bangkok 10330

8de våningen är visa aplication center

på 10de våningen har dom ett bra travel agency dom fixar flygbilljetter till dom priserna jag skrev med SAS. Dom fixar även alla papper, bokningar etc. för visa för 3000 baht.


Tack för tipset Jonas, ja hon skall ju till Amarin för att lämna in sin visumansökan så då kan hon ju kolla med resebyrån där. Problemet är ju att SAS ställer in sina flygningar under sommarsäsongen, säkerligen av besparingsskäl och/eller respekt för Norwegians nysatsning.

Så vi får se var det hamnar till slut, vi skall skicka iväg de papper som krävs de närmaste dagarna.
 
Meningen e att sas ska sluta me den rutten o bara köra Bkk från stockholm
Fanns o läsa om det för ett tag sen på 24.se en ekonomi sida på nätet
 
"glimten66 " sa:
Meningen e att sas ska sluta me den rutten o bara köra Bkk från stockholm
Fanns o läsa om det för ett tag sen på 24.se en ekonomi sida på nätet

Ehh, låter konstigt.
SAS lade ner ARN-BKK för ett antal år sedan. Varför lägga ner och starta igen?

Fast i.o.f.s så kan det säkert stämma. Man trodde i sin enfald att Köpenhamn var helt i mitten av universum, vilket visade sig vara totalt fel.

Hade SAS haft ARN som hub så hade nog allt funkat bättre.


Vill man slarva bort bagage och bli försenad så är CPH en ypperlig flygplats.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp