Satang, halvbathare.

alajgadaj

Medlem
En fråga gällande mynten 50satang. Nu efter senaste resan när jag kom hem o vittjade fickorna hittade jag en 50 satang.
Visst jag har fått satang i växel förut, men fan så sällan. Avrundar affärer som i Sverige eller är det upp till affären när de skall ge så noga som möjligt ner på "öret" tillbaka och får man endast 50 satang när det blir exakt 0,5B? Minns inte vilken affär det var jag fick myntet ifrån. Någon kunnig?

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
En fråga gällande mynten 50satang. Nu efter senaste resan när jag kom hem o vittjade fickorna hittade jag en 50 satang.
Visst jag har fått satang i växel förut, men fan så sällan. Avrundar affärer som i Sverige eller är det upp till affären när de skall ge så noga som möjligt ner på "öret" tillbaka och får man endast 50 satang när det blir exakt 0,5B? Minns inte vilken affär det var jag fick myntet ifrån. Någon kunnig?
7/11 har dessa mynt, även Tesco Lotus. Tror inte alla har.
Bykiosken tar dom inte ;)

PanPan

Forumveteran
Jag har fullt av dessa mynt liggandes 25 och 50 satanger,å tom i förrådet har jag myntburkar, kanske skulle gå till banken och växla en dag 5555.
Sist frugan var på banken och skulle växla mynt så sa dom att det gjorde dom bara om man satte in på konto, så hon öppna ett i sonens namn och satte in.
Är snart dags igen.

15653522194373516540451405107879.jpg

Rasamus

Medlem
Jag tycker det är roligt att åka inom 7/11 och köpa en tripple Chang, betala med jämna pengar. Sista bahten blir två 25- och en 50 satang.

Topp