saturn i södra thailand hur skall vi göra ??????????

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Vi kommer att åka 28 juli till Langkawi från Bankok och skulle så gärna vilja ta båten från Langkawi till Saturn för att fortätta uppåt i Thailan men men är det säkert i Saturn ????
UD sida nämner inte den provisen eller gör dom det ?

Vi skall ha två barn med oss 6 och 9 år

Annars blir det ju att flyga tillbaka till BAnkok och sedan ta oss nedåt i Thailand för att sedan åka upp till bankok igen

Får höra vad ni tycker/anser

Hej!

Satun är definitivt säkrare än Narathiwat, Yala och Pattani, de tre provincer som brukar räknas upp som de oroliga i söder.
Satun har dock blivit osäkrare än vad det har varit, precis som även Songkhla-provinsen.
// EDITERAT AV ADMIN:
Stycke borttaget.
"Forumreglerna " sa:
Olämpligt innehåll
- Det är inte tillåtet att uttala eller sprida hot eller missaktning på forumet för en grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.
//
Personligen skulle jag inte vara rädd att passera gränsen via Satun, men å andra sidan så har jag inte barn.
Du har dock några alternativ.
Jag har för mig att det går båtar från Langkawi till Trang, som får anses som en säker provins.
Du behöver definitivt inte flyga tillbaka till Bkk.
Vill du flyga så är det snabbaste, enklaste och billigaste att boka biljetter med Air Asia från Langkawi till Kuala Lumpur, och sedan från KL till t.ex. Phuket.

http://www.airasia.com

:)

/MacArthur

// EDITERAT AV ADMIN:
Stycke borttaget.
"Forumreglerna " sa:
Trivsel
Forumet ska vara en plats för debatt med en trevlig ton och berikande i största allmänhet. Alla ska känna sig välkomna med sin medverkan i forumen. Välj därför ord med omsorg. Det hör till god ton att följa generell netikett vilket annars kan leda till avstängning. Du får inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Undvik personliga påhopp och ärekränkning
//

Känner mig ngt säkrare vad säger ni alla andra där ute .... behöver fler resonemang

Är det mycket dyrare i Malaysia än i Thiland??

"jonte " sa:

Hej!

Mat och boende är något dyrare för samma standard som i Thailand.
En Tiger Beer är betydligt dyrare än en Beer Chang.
Tranporterna håller dock en högre standard än i Thailand. En 2:a-klass-biljett på ett malaysiskt tåg håller t.ex. högre klass än något tåg i hela Thailand, och det är billigt.
// EDITERAT AV ADMIN:
Stycke borttaget.
"Forumreglerna " sa:
Olämpligt innehåll
- Det är inte tillåtet att uttala eller sprida hot eller missaktning på forumet för en grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.
//

/MacArthur

"jonte " sa:
Känner mig ngt säkrare vad säger ni alla andra där ute .... behöver fler resonemang

Hej!

Nu har jag kollat på dina tidigare inlägg på CM.
Det verkar som att du kanske inte har varit så väldigt mycket i Thailand med angränsande länder förut?
Du nämner en vecka i Kambodja och nu även Malaysia.
Jag anser att det helt enkelt blir för mycket på 4 veckor.
Har man semester så antar jag att man inte vill vara på resande fot hela tiden.
Man måste få slå sig ner och stressa av några dagar på en och samma plats.
Personligen anser jag att du skall skippa Malaysia eftersom du enligt min övertygelse bara kommer att längta tillbaka till Thailand när du kommer dit.
Fyra veckor i Thailand är inte tillräckligt för att ens se och uppleva det viktigaste där.
Skall du dessutom hinna med både Kambodja och Malaysia under samma tid så lär du enligt mitt tycke möjligtvis se en massa, men inte uppleva speciellt mycket.
Det tar tid att uppleva saker och ting i Asien. Aha-upplevelserna kommer inte ögonblickligen.
Hellre Kambodja, och då i synnerhet Angkor Wat (Phnom Penh har inte mycket av intresse att erbjuda), än Malaysia i mitt tycke, om du nu måste resa till två länder i regionen på bara 4 veckor.

/MacArthur

TAck för svar
Cambodja stod högst på min lista och gör det ff Men nu har min sambo fått för sig att det bara är pedofiler där så det blir nog tyvärr til att skippa det landet. Därav att jag började titta på Malaysia och Langkawi/Penang.

Min tanke var att istället för att åka neråt i Thiland kunde man flyga till Langkawi och ta sig uppåt mot bangkok
Flyg till Langkawi -bbåt till Satun-> buss Surat Thani->båt KO samui->båt Ko PHa Ngan båt Kao Tao båt/buss Hua hin->Bankok

Tipsa gärna mig det skall passa alla båsre stor och små det börjar närma sig så jag måste lägga en färdrutt inom ca 2 veckor.

TAck på förhand

Hej igen!

Utan en vecka i Kambodja så håller din plan något bättre tidsmässigt.
Men lite stressigt blir det nog i alla fall.
Jag hade nog i alla fall skippat Langkawi.
Fick jag välja rutt efter det jag sett och upplevt i regionen (inklusive Malaysia) och med dina förutsättningar, så hade jag hellre flugit till Krabi, tagit longtailbåt från Ao Nang till Rai Leh Beach (Railay), och börjat resan där istället. Sedan kan du följa resten av din plan.
Rai Leh Beach (västra sidan av sundet, den östra sidan är lite hippiebetonad) är en riktig höjdare på lågsäsong. En av de vackraste platserna att vistas på i hela Thailand enligt mitt tycke. Dessutom är det riktigt billigt där under lågsäsong.
Kolla upp det!

/MacArthur

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym