A
Anonym
Gäst
träffade min arbetskamrat igår. hon berättade att hon och hennes man blev lurade när de skulle ta en taxi i bkk ifrån busstationen till deras hotell. de fick betala 1200 bth. naturligtvis tyckte de att det var helt fel men de hade gjort det vanligaste felet som faranger i thailand brukar göra. de hoppade in i taxin och när de inte fick chauffören att sätta på taxametern så hade de inte gjort upp något pris i förväg.
har du råkat ut för att bli lurad eller försök till att bli lurad när du tänkt ta taxi i thailand någon gång?
jag tycker det är riktigt fräckt att lura andra människor på det sättet.
det händer titt som tätt att de drar till med fantasipriser tycker jag men jag väljer då bort en sådan chaufför. däremot ger jag hellre en liten summa extra till en schysst chaufför.
ha re gött
marianne
har du råkat ut för att bli lurad eller försök till att bli lurad när du tänkt ta taxi i thailand någon gång?
jag tycker det är riktigt fräckt att lura andra människor på det sättet.
det händer titt som tätt att de drar till med fantasipriser tycker jag men jag väljer då bort en sådan chaufför. däremot ger jag hellre en liten summa extra till en schysst chaufför.
ha re gött
marianne