Scandalic, golf efter pensioneringen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
I början av nästa år så tänker jag att åka till Thailand för att rekognosera om det är det landet jag vill bo i efter min pensionering. Tänkte mig att stanna en månad till att börja med, därefter bestämma mig för eventuellt husköp i Thailand om det faller mig på läppen.

När jag surfade på nätet så stötte jag på Scandalic.
Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av Scandalic. De har en hemsida som nedan:

http://www.scandalic.nu/scandalic.asp

Finns det för övrigt flera tips var man kan bo efter att bara ha köpt en flygstol till Thailand och eventuellt spela golf. ???

Kenneth 8)

hej kenneth!!!

det finns massor av fina golfbanor i thailand. jag spelar själv inte golf men jag vet att det finns mkt bra banor runt pattaya, hua hin, phuket och så vet jag en på koh samui. den har jag sett själv och den är fantastiskt vacker. en underbar utsikt över ön och havet.
vart du vill åka beror lite på när på året du har tänkt dig eftersom vädret är olika beroende på monsunvindar eller ej.
vad jag vet så kan man ta en flygstol till koh samui och phuket. ska du till pattaya så får du nog ta bussen eller taxi till pattaya ifrån bangkok och likaså huahin men vi har säkert någon som är mkt bättre insatt i detta än jag.bostäder finns på alla dessa ställen att köpa.
lycka till i framtiden...

marianne

Hej Marianne

Tack för ditt svar. Bra att du nämnde monsunregnen, men under vilka månader uppträder dom? Man vill ju inte åka ner första gången med regnställ och ett paraply i handen. ;)

Kenneth

hej

regnsäsongen är i full gång. den brukar vara mellan juli till om med oktober.
monsunvindarna skiftar. jag är inte så säker men om du åker till thailand på sommaren så ligger monsunvindarna på på västra sidan typ phuket, koh lanta, kao lak, krabi etc. och då är det bra på samui och den sidan.
åker du till samui i november så tror jag att du har monsunvindarna på den sidan i stället och det varar nog fram emot februari - mars om jag inte tar fel. vi har säkert någon här på forumet som kan ge dig ett bättre svar. vi har ju flera medlemmar som bor i thailand och de vet naturligtvis bäst.

ha re gött
marianne

HEJ
i januari är det mycket bra väder i Pattaya.
Om du vill bo på Scandalic hotel så kan de skicka en taxi som väntar på dig på flygplatsen. Beställ på hemsidan,det kostar c:a 1500 bath och ta 1½ - 2 tim att åka.
Hotellet är inte det bästa med ok att bo på. Gratis safe box och internet. Finns ingen frukostbuffé utan man får beställa vad man vill ha men det ligger bra mitt i Pattaya med gångavstånd till en massa restauranger. Hotellet har buss som hämtar upp de som ska spela golf. Det finns en massa svenska golfspelare där.

Atina :)

Hej ATINA

Tack för svaret. Din info om internet och safebox var för mig värdefull.Förresten, har du själv bott/varit på Scandalic?

Kenneth :thumbsup:

PS Är du kille eller tjej?

Hej Mr kenneth

Ja, jag har bott på Scandalic i Pattaya. Det var för två år sedan och jag bodde där bara i två nätter medan jag köpte möbler till mitt hus.

Runt pattaya finns det flera golfbanor så det är bara att välja. Själv kan jag inte spela golf,har provat en gång men var inget vidare.

Pattaya är en mycket livlig stad med en inte så särskilt ren strand. Om man vill bada ska man åka till jomtien där det finns en 7 km lång strand med gul sand.Det går songshaw ( två rads buss) dit varje minut som kostar 2-4 kr.

Jag är en tjej. :nod:

Atina :wai:

hej Kenneth!
Det drösar av banor runt Pattaya,du kan se dig omring i Rayong i det området ligger de flesta o Rayong är en fin ort jag spelar mest runt där.
HuaHin o Puhket är dyrt om du ska spela ofta.
Är bekant med Lelle som äger scandalic men vill nog tyvär rekomendera ett annat ställe.
Hör av dig så kan jag hjälpa till har bott o spelat golf här i 7 år
Kenth

Tack Kenth, ATINA & Marianne för all info.
Speciellt Kenth som tog sig tid att maila mig privat :wai:

Hälsar

Kenneth

Jag tar alltid bara en flygstol när jag åker till Thailand. En taxi från flygplatsen i Bangkok till Pattaya kostar runt 2000 bath, och en minibuss kostar runt 2500 bath.

Jag brukar kolla in på nätet vad det finns för hotell på någon ort jag aldrig varit i. Ska jag tillbaka någonstans så bor jag ev. på samma hotell om det var bra eller så kollar jag efter ett nytt. Sen om man vill så finns det lägenheter att hyra om så är.

Taxi från airport kostar i dag max 1500 den nya vägen är klar ca 1 timma.
Ska man stanna länge så är apartment ett bra alternativ från 5000 bth i månaden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp