Shopping Bangkok

 
E

EV

Gäst
Var en tur till Bangkok den 27--28 januari , och vi var en tur i China Town , det blev ingen handel
vi är for snål , så vi var rundt och titta . Här är det altid fullt med folk , men det fans lite norska
och svenska , kan de bero på dålig växel kurs ?

P1120215.png


P1120217.png


P1120218.png


P1120219.JPG


P1120220.JPG


P1120221.JPG


P1120222.JPG
 
Här har vi Phahurat Marknaden i Bangkok , kalles också Little India , eller India Marknaden .
Här har dom alt du tränger .

6910046-Phahurat-Market-0.jpg


caption.jpg


P1110118.JPG


pahurat-little-india-pahurat-road.jpg


pantip_plaza.jpg


phahurat-market-little.jpg


P1110107.JPG


P1110109.JPG


P1110110.JPG


P1110111.JPG
 
Menar du lite Norrmän och Svenskar? Tycker inte det låter så märkligt. Om man tänker på att vi enbart är ca 14.5 miljoner tillsammans tycker jag det är fantastiskt hur pass ofta man springer på Nordmenn och Svenskar trots allt.

Personligen shoppar jag bara instrument och musikutrustning vid korsningen till Yaowarat, finns mängder med bra musikaffärer där. Inte mycket annat att ha i China Town, mer än rostade kastanjer, Dimsum och svindyr Kinamat som jag klarar mig fint utan (aldrig förstått Pekinganka..) Ja, och så självklart guld då. Men Kineserna äger väl 90% eller mer av alla guldbutiker i Thailand.

En gata längre ner ligger Pahurat, också känt som Little India. Mest känt för textiler, men också bra om man letar Indiska kryddor eller bönor/linser av diverse slag.

Vill ni äta billigare Kinamat men inte lämna Phra Nakhon rekommenderar jag Phun Sin, ligger ett par block ovanför Khaosan, cirka 100 meter upp från Hotel De Moc, precis innan Rama 8 bron. Bra mat och resonabla priser. Bästa 5 spice Ankan i området bortsett från MK.
 
Pratunam mellan Indra och Platinum är roligt och bra priser.

Väldigt trångt och fullt med kärror och mopeder som ska förbi :)

IMG_7526.JPG
 
Finns en mindre marknad precis vid sidan av Major Pinklao där jag brukar köpa kläder.
Tawanna utanför The Mall bangkapi har också en hel del grejer till vettiga priser (inte turistpriser och scams som 40% på Chatuchak eller MBK.)
*När jag tänker efter finns det hur många marknader som helst här omkring. Var på Mahana Marknaden och köpte frukt idag t.ex.
 
JJ green är ju trevligt med. Precis vid sidan av själva Chatuchak marknaden. Dock slår den upp vid skymning. Finns både barer och massa shopping. Lite mer Indie/Peua Chiwit/Ungdomligt.. Men finns nog något för alla. Skönt att vandra runt när det inte är för varmt.

Någon som vet vad som hände med Suan Lum night bazaar? Hörde att de skulle byta ställe efter att deras lease av landet tog slut?
 
Asiatique riverfron market ska man väl kanske inte bortse från heller. Trevligt ställe att vandra på kvällen.
 
Kackerlackorna och grodorna ser ju smaskiga ut :rolleyes:;)

Är det verkligen kackerlackor? Har aldrig hört att Thais äter Kackerlackor, inte ens i Isan. Vet att folk gör spy-grimaser och säger "wueh" när jag påstått att folk påstår så.
Vet att många blandar ihop kackerlackorna med deras vattensläktingar "Maeng Da". Men detta ser inte ut som Maeng da heller.
Skulle kunnat vara gräshoppor om man ser till benen, men samtidigt ser de mest ut som just kackerlackor. Hmmmm(?) :confused:

Personligen håller jag mig till låren på grodorna. Och möjligtvis gräshoppor och silkesmaskar. Där går mina gränser.
 
Är det verkligen kackerlackor? Har aldrig hört att Thais äter Kackerlackor, inte ens i Isan. Vet att folk gör spy-grimaser och säger "wueh" när jag påstått att folk påstår så.
Vet att många blandar ihop kackerlackorna med deras vattensläktingar "Maeng Da". Men detta ser inte ut som Maeng da heller.
Skulle kunnat vara gräshoppor om man ser till benen, men samtidigt ser de mest ut som just kackerlackor. Hmmmm(?) :confused:

Personligen håller jag mig till låren på grodorna. Och möjligtvis gräshoppor och silkesmaskar. Där går mina gränser.
Oavsett vad det är så ser det ju inte så aptitligt ut
 
Varje gång jag är uppe i byn så är det alltid någon som frågat om man vill äta med dom, då är det antingen, råtta, padda eller någon orm som dom har hittat på risfälten, men man säger ju alltid att man inte är hungrig just då av naturliga själ.

Mellan oss och Roi Et city så finns det många små stånd som säljer dessa "delikatesser".
 
Bangkok är värdens mecka vad anser shopping . Men det gäller att inte bli altför besviken när din
nyinköpta " Rolex " plötslig slutar fungera . Att handla märkedskopior har sin charm och livslängd
kanske inte uppnår den utlovade " life -time - waranty " som säljaren sa .
Betala de du tycker for varan , och pruta med ett leende och bara på saker du for avsikt att köpa.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
53
Visningar
7 K
Hans Svensson
H
 
Tillbaka
Topp