A
Anonym
Gäst
var i kao lak o köpte en äventyrsresa ut till similan island. resan varade i 3 dagar. vi prutade ifrån 7200 bth per person till 4800 bth o vi blev hämtade i en songthaew runt 8 på morgonen där vi bodde. på vägen till färjeläget hämtade vi upp 2 par på en resort utefter vägen. det visade sig att de bara skulle ut över dagen. vid färjeläget fick vi fylla i ett försäkringspapper o hämta ut snorkel o snorkelfötter o detta fick vi skriva i att vi hämtat ut. färjeläget var stort o lite fika fanns till självservering. vid färjeläget fanns skapliga toaletter western style o vi blev uppdelade o fick sätta oss i speedboat`ar som väntade på oss. ingen mer på vår båt skulle ligga över på similan. det tyckte vi var lite tråkigt. det hade varit kul att kunna få möjlighet att lära känna några som skulle vara där ute tillsammans med oss i 3 dagar. vi åkte i karavan ut till similan o jag vet inte men gissar att det tog ca 1 timma ut. similan är ett flertal öar i nära kontakt med varann.
vi kom först till similan 8 o det var otroligt vackert. där på berget fanns ett stort stenblock som såg ut som en sko o en annan stor sten som jag inte kommer ihåg vad den liknade. vi åt lunch här på ön. vi snorklade ett par 3 gånger om dagen o varje gång vid olika rev. vi bodde på ö nr 4 o där fanns vårt tält som vi skulle bo i redan uppsatt tillsammans med ett helt gäng med tält. det fanns flera storlekar på tälten o vårt var av den största storleken, vi fick tält nr 24 nästan alla tält var kamoflagefärgade.
i anslutning tilt tälten fanns en restaurang, toaletter o duschar, reception o bungalower som låg placerade uppe i berget,
vi kom först till similan 8 o det var otroligt vackert. där på berget fanns ett stort stenblock som såg ut som en sko o en annan stor sten som jag inte kommer ihåg vad den liknade. vi åt lunch här på ön. vi snorklade ett par 3 gånger om dagen o varje gång vid olika rev. vi bodde på ö nr 4 o där fanns vårt tält som vi skulle bo i redan uppsatt tillsammans med ett helt gäng med tält. det fanns flera storlekar på tälten o vårt var av den största storleken, vi fick tält nr 24 nästan alla tält var kamoflagefärgade.
i anslutning tilt tälten fanns en restaurang, toaletter o duschar, reception o bungalower som låg placerade uppe i berget,