Sjösnack! För oss med salta ådror...

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Vi hade jäkligt bra kapten ombord nu, jäkligt rättvis men fan om du inte gjorde ditt jobb eller gick utanför din befälsordning.
Chiefen tilltalade överstyrman som jag gick i skift med nu på ett negativt sätt så hela mannskapet hörde.
Silken utskällning, hela båten vibrera, chiefen satt bara ok ok förlåt, skall inte hända igen.
Mycket bra kapten, omtyckt av mannskapet från alla nationaliteter, var det nåt problem så vänta dom tills han kom ombord för han fixa det direkt.
Aldrig några men, kanske och varför, alltid rättvis och bra ledare ombord.
Låter nästan som jag... :D Nej skämt åsido, skitsnack är det värsta som finns ombord, det blir knivar i ryggen direkt. Det jag kräver först och främst är ordning och reda samt att alla naturligtvis sköter det som skall.Sedan är ärlighet också ett absolut krav, det fick den kock erfara som bevisligen ljög mig rätt upp i ansiktet. Han blev uppkallad till kontoret, dörren stängdes och han fick besked om att detta var hans sista kontrakt i rederiet. Gråt hjälpte inte i det fallet. Han var dessutom pinsamt usel yrkesman som inte ens klarade av att koka ett ägg och hygienen var under all kritik.

Topp