Sjösnack! För oss med salta ådror...

PanPan

Forumveteran
Nu har hon bytt namn och heter Adrian Darya 1.
Går hon väl snart, kanske får se några jänkare dyka upp, körde förbi ett krigsfartyg för 20 min sen.

Visa bilaga 81157

Visa bilaga 81158
Man har lite första parket, nu har dom väl bytt till Iransk flagg, bytt namn, för 30 min sen kom servicebåten med ny besättning, ligger 1 krigsfartyg öst om och 1 väst om vet inte vilken nationalitet, läste att USA har lagt ut en warrant så får se hur långt dom kommer.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Man har lite första parket, nu har dom väl bytt till Iransk flagg, bytt namn, för 30 min sen kom servicebåten med ny besättning, ligger 1 krigsfartyg öst om och 1 väst om vet inte vilken nationalitet, läste att USA har lagt ut en warrant så får se hur långt dom kommer.
Du får hålla oss underrättade. Det är inte ofta en forummedlem befinner sig i väldspolitikens centrum.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Hon kom sig iväg, höll på att inte få upp ankaret och sa att hon kanske måste ankra igen men till slut var det uppe och dom vart påväg.
Ser henne på Marinetraffic, enligt AIS på väg mot Kalamata, Grekland. Namn och flagg är inte ändrat där ännu. Får se om det är hennes slutliga destination och om Stena Impero får komma iväg.

PanPan

Forumveteran
Precis, men Marinetraffic har säkert en eftersläpning. Måste kännas jobbigt för besättningen ombord, dom kan bli stoppade när som helst. Undrar just vad dom har för nationalitet.
Dem bytte ju besättning igår så undrar om det kanske var Iranier som kom ombord.
Innan så hörde jag Indier och Filippinare på VHF.

PanPan

Forumveteran
Nu är det nyanställningar på G.
Är ju 3 rederier som kommer med nya bojlastare nu så dom krigar väl om mannskap ;)
Dom söker Skandinaviska 2nd officers, 3rd officers och 2nd engineers.
Så om ni känner några eller är intresserade är det bara att söka ;)

andrejsdenruskige

Forumveteran
Nu är det nyanställningar på G.
Är ju 3 rederier som kommer med nya bojlastare nu så dom krigar väl om mannskap ;)
Dom söker Skandinaviska 2nd officers, 3rd officers och 2nd engineers.
Så om ni känner några eller är intresserade är det bara att söka ;)
Jag är riktigt intresserad om dom söker efter en ”Company clown” eller annat jobb som är totalt utan ansvar.

Topp