Sjösnack! För oss med salta ådror...

Jo-Be

Forumveteran
Maskin jobb denna vecka fodersättning så till veckan kommer Chris marin och slipar foderlägen.
I dockan Gustavsviks varv/ Ångermanälven

Visa bilaga 81777

Visa bilaga 81778

Visa bilaga 81779

Visa bilaga 81780

Visa bilaga 81781
F--n! Va en saknar motormansjobbet...
Finns, inget roligare än att slita isär en Wärtsila :wink_transparent:
Ja,jo! Planering av jobbet ligger bakom först, men att sen se och höra maskinen starta igen efter renovering, värmer en mtm...

Senast ändrad:

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Igår var jag och en kompis på Rönnäng och hämtade sex lådor sill till årets hummerfiske, vi la sen sillen tillsammans med salt i tunnor hemma, lillpojken hjälpte mig med detta, makrill hade vi redan saltat sedan tidigare så nu har vi agn så det räcker.

Den 23 september är det dags, nu är det bara att gå över några tinor och tåg till sen är allt klart för premiären.

Mvh isan lover

StefanXErixon

Forumräv
Hej

Igår var jag och en kompis på Rönnäng och hämtade sex lådor sill till årets hummerfiske, vi la sen sillen tillsammans med salt i tunnor hemma, lillpojken hjälpte mig med detta, makrill hade vi redan saltat sedan tidigare så nu har vi agn så det räcker.

Den 23 september är det dags, nu är det bara att gå över några tinor och tåg till sen är allt klart för premiären.

Mvh isan lover
Varför salta?

Samet

Forumräv
Ah, jag fick för mej att det var hobby/husbehovsfiske..
Klart det är "hobby" annars vore det ju en näringsverksamhet som skulle beskattas och betalas avgifter för arbete...

Självklart är det hobby... visa personer är bara väldigt intresserade av sin "hobby"... ;)

@Isan Lover vad kostar hummern på bryggan? Hade varit gött med några kilon om ni får bra fångst.

Isan Lover

Forumveteran
Klart det är "hobby" annars vore det ju en näringsverksamhet som skulle beskattas och betalas avgifter för arbete...

Självklart är det hobby... visa personer är bara väldigt intresserade av sin "hobby"... ;)

@Isan Lover vad kostar hummern på bryggan? Hade varit gött med några kilon om ni får bra fångst.
Hej

Man får väl räkna med 550-600 kr per kilo, det är bara att säga till om du är intresserad.

Mvh isan lover

Topp