Sjukvårdsförsäkring i Thailand

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av Ko Lanta, 29 mars 2018.

1. SatanG

SatanG Aktiv medlem

Ja man kan väl flytta till Thailand om man trivs där, det gjorde jag vid 37-års ålder. Plufsig är jag knappast men lat däremot stämmer annars ganska bra :)

/ SatanG

Samet, Matt82, digi4me och 1 annan gillar detta.
  2. Ubon

Ubon Forumveteran

För att kringgå lagen, ok för det, men nu kommer det ett men till, GÄLLER ENDAST BOENDE I Thailand, gäller denna försäkring endast för dom som är fast bosatt? eller gäller denna även för korttidsboende, turister? 1 månad? flera månader? boende är man väl om man bor 1 natt eller flera?

3. Phonta

Phonta Forumveteran

Nu vet jag ju inte vad just du har för typ av levebröd , du kan ju vara en av de välbeställda ;)Men folk som det inte är nåt större fel på , de kan cykla , gå , springa och lyfta skrot ,men lik förbannat kan gå på sjukpension år efter år ,sånt har jag svårt att acceptera , nu är jag inte den personen att bedöma folks hälsa , men att det dräller av simulanter i vårt land , det vet jag med säkerhet

4. nmax

nmax Forumveteran

Jo jag kan ju det än så länge

5. nmax

nmax Forumveteran

Har ingen försäkring mer än olycksfall via bil/moppe men bupa har billiga som täcker typ lika dåligt som denna om man inte är allt för gammal. Enligt uppgift så är bupa aldrig krångliga med betalning vilket många andra är.

SatanG gillar detta.
  6. Holmen

Holmen Medlem

På Bankokhospital räcker det väl inte så länge, men på ett statligt sjukhus räcker det mycket längre.

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Holmen

Holmen Medlem

Tror ej att det är större skillnader mellan de olika bolagen ang undantagen.

9. Birger

Birger Forumräv

Nej så är det ju faktiskt! Har man passerat de farligaste åren mellan 50 och 65 och fortfarande är kärnfrisk, så har man god prognos att bli riktigt gammal och en långvarig böld i röven på omgivningen.. Hähä. Jag är 68, fullt frisk och ser mycket fram emot att få göra livet surt länge för dom yngre. Länge.

soysanwan, Micke.T, Matt82 och 2 andra gillar detta.
  10. SatanG

SatanG Aktiv medlem

Jag är sjukpensionär sedan 37 års ålder då jag lider av svårartad allergi av kroppsarbete. Varje gång jag hör ordet arbete så får jag nässelutslag under navelludden. Jag känner på mig att du har sympati för mitt handikapp :)

Nä jag jobbar på Maersk Tankers, just nu på Rita Maersk som lastar crude condensate i thailändska gulfen och lossar i Maptaphut, Raong eller Sri racha. Inga problem med levebrödet :)

/ SatanG

Samet, Matt82, Phonta och 2 andra gillar detta.
  11. Ubon

Ubon Forumveteran

SatanG

Oavsett vad, så lider jag med dig, vilket öde Du råkat ut för, nässelutslag och arbete....snyft.

Last edited: 4 april 2018
    Matt82, Berralund och SatanG gillar detta.
  12. SatanG

SatanG Aktiv medlem

Tack! Jag visste att du, om någon, skulle kunna sätta dig in i situationen :)

/ SatanG

Ubon gillar detta.
  13. Matt82

Matt82 Aktiv medlem

Som jag brukar säga till gubbarna. Bättre ni jobbar så sliter vi ut en generation i taget så har vi andra krafterna kvar när de behövs ;)

SatanG gillar detta.
  14. lynott

lynott Nykomling

Har dålig koll på dom statliga i bkk.
    Vilka statliga sjukhus i bangkok finns det som är ok eller mer därtill?

15. Mr.Jo

Mr.Jo Forumräv

Det sägs att det går att åka tillbaka till Sverige för att få vård bara man har ett Svenskt pass. Jag är lite skeptisk efter att ha sett den här tabellen:
    vardplatser_EU_2014.jpg
    Finns det inga platser kan man ju dö i kön. :eek:
    Känner många bättre platser att dö på :rolleyes:
    Ändå twittrar Sandell såhär:
    annika_strandhall_sjukvard.jpg
    Så det kanske sprids faktaresistens även på EU nivå :p

Phonta, Matt82 och Berralund gillar detta.
  16. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Hon har för fasen ingen aning vad hon pratar om. Kan inte ens stava till ordet "Självkritik". :mad: :mad: :mad:

17. Matt82

Matt82 Aktiv medlem

Hon kan inte stava till så mycket annat heller verkar det som.

Berralund gillar detta.
  18. Matt82

Matt82 Aktiv medlem

Vill du bli sjukskriven är det ganska snabbt fixat i Sverige, vill du få vård är det värre.

kurant gillar detta.
  19. Phonta

Phonta Forumveteran

Gäller först att få en tid hos en läkare , helst en Svenskspråkig då ... :(

20. kurant

kurant Forumveteran

Privata alternativ har korta köer, be företaget teckna försäkringar för detta.

21. Phonta

Phonta Forumveteran

Stämmer bra , typ Sofiahemmet i Stockholm , men det kostar ordentligt mycket ,, förr hade jag bra förs. där genom jobbet , men nu har många arbetsgivare backat pga de riktigt höga premierna

Laddar...
Liknande ämnen - Sjukvårdsförsäkring Thailand
  1. Ko Lanta
    Svar:
    0
    Visningar:
    184
  2. Långeman
    Svar:
    2
    Visningar:
    716
  3. Pepsi
    Svar:
    33
    Visningar:
    642
  4. suriya
    Svar:
    3
    Visningar:
    253
  5. Tulpan
    Svar:
    24
    Visningar:
    750
  6. gunnarg
    Svar:
    3
    Visningar:
    148
  7. Pjodd
    Svar:
    5
    Visningar:
    204
  8. Phonta
    Svar:
    14
    Visningar:
    265
  9. Bchrisny
    Svar:
    22
    Visningar:
    703
  10. Lara Croft
    Svar:
    1
    Visningar:
    188

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?