Sjukvårdsförsäkring i Thailand

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av Ko Lanta, 29 mars 2018.

1. kurant

kurant Forumveteran

Det verkar vända nu, Migrationsverket har sagt upp tiotusentals boenden i Norrlandslänen och glesbygdskommunerna får återgå till sömniga pensionärssamhällen.
    Vad gäller Landstingens anläggningar var dom nerlagda före och har ej rustats upp.
    Nu är det ett megastort sjukhus per län som gäller och små vårdcentraler på större orter om man lyckas få tag på någon hyrläkare för 100.000kr i veckan. Alvedon och plåster finns på ICA.

2. Matt82

Matt82 Aktiv medlem

Sahlgrenska skulle väl försöka säga upp några hundra heltidstjänster samtidigt som befolkningen här har ökat lite smått... Nu räknar vi snart inte väntetid i månader och år där läkare får sätta diagnoser, det kommer till att bli arkeologerna som får gräva upp oss och se vad folk led av :p

Mr.Jo gillar detta.
  3. Norrbaggen

Norrbaggen Medlem

Noen som har konkret erfaring med BUPA i Thailand?

4. KWP

KWP Medlem

BUPA gick upp i ett annat företag som heter aetna. Jag och min fru är försäkrade där. Jag tecknade försäkringen via BUPA innan jag fyllde 60 år, vilket var ganska lyckat. Du får gå in och kolla själv, hos oss är det min fru som sköter alla sådana ärenden. ----- https://www.aetna.co.th/en/individuals/about/profile.aspx#.WtLAry5ua1s

5. valter51

valter51 Nykomling

Jösses, gratis??? Jag tror inte på vad du säger faktiskt. Inte ens thai får det gratis, dom är under 30 bahts-schemen eller hur?

Däremot vi falanger med flyt kan få vård på statligt sjukhus i Thailand, och betala en väldigt billig kostnad i jämförelse med ett privat sjukhus. Men gratis... NÄ det är en stenbords-skröna tror jag...

Berralund gillar detta.
  6. kurant

kurant Forumveteran

Nej, informationen kommer från Isan Lover att det är gratis, han om någon borde veta ;)
    även tandvård.........

gunnarg gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. valter51

valter51 Nykomling

Spelar ingen roll, det är INTE sant.. har själv vid flera tillfällen gjort sjukvård och tandvård på allmänt sjukhus så jag vet. Billigt som bara den, men absolut INTE gratis, Inte gratis för thailändare heller....

Laddar...
Liknande ämnen - Sjukvårdsförsäkring Thailand
  1. Ko Lanta
    Svar:
    0
    Visningar:
    184
  2. Långeman
    Svar:
    2
    Visningar:
    716
  3. Pepsi
    Svar:
    33
    Visningar:
    642
  4. suriya
    Svar:
    3
    Visningar:
    253
  5. Tulpan
    Svar:
    24
    Visningar:
    750
  6. gunnarg
    Svar:
    3
    Visningar:
    148
  7. Pjodd
    Svar:
    5
    Visningar:
    204
  8. Phonta
    Svar:
    14
    Visningar:
    265
  9. Bchrisny
    Svar:
    22
    Visningar:
    703
  10. Lara Croft
    Svar:
    1
    Visningar:
    188

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?