Sjukvårdsförsäkring i Thailand

 
Kom och tänka på att då måste dom kommunerna och landsting ha satsat rätt mycket på att upprusta den nästan nedlagda servicen.
De har lånat pengar och snart är det dags för payday med ränta som förhoppningsvis (andra orsaker) har gått upp.
De som har ökat handlandet på Ica får sina pengar någonstans ifrån undrar bara.
Summering: Jag tror att det flyter inte igenom så jäkla mycket vatten i de närmaste älvarna innan verkligheten knackar på dörren. Dessutom kommer staten att minska anslagen till kommunerna p g a inflyttade har dom lovat.
Det är nog slutfikat med helikopterfolket skulle jag tro.  :eek: Men har ju upptäckt att i mig gömmer sig en negativ liten jäkel och hoppas att han har så fel.:cool: :p
Det verkar vända nu, Migrationsverket har sagt upp tiotusentals boenden i Norrlandslänen och glesbygdskommunerna får återgå till sömniga pensionärssamhällen.
Vad gäller Landstingens anläggningar var dom nerlagda före och har ej rustats upp.
Nu är det ett megastort sjukhus per län som gäller och små vårdcentraler på större orter om man lyckas få tag på någon hyrläkare för 100.000kr i veckan. Alvedon och plåster finns på ICA.
 
Sahlgrenska skulle väl försöka säga upp några hundra heltidstjänster samtidigt som befolkningen här har ökat lite smått... Nu räknar vi snart inte väntetid i månader och år där läkare får sätta diagnoser, det kommer till att bli arkeologerna som får gräva upp oss och se vad folk led av :p
 
Det är gratis, mediciner ingår också ;)
Jösses, gratis??? Jag tror inte på vad du säger faktiskt. Inte ens thai får det gratis, dom är under 30 bahts-schemen eller hur?

Däremot vi falanger med flyt kan få vård på statligt sjukhus i Thailand, och betala en väldigt billig kostnad i jämförelse med ett privat sjukhus. Men gratis... NÄ det är en stenbords-skröna tror jag...
 
Jösses, gratis??? Jag tror inte på vad du säger faktiskt. Inte ens thai får det gratis, dom är under 30 bahts-schemen eller hur?

Däremot vi falanger med flyt kan få vård på statligt sjukhus i Thailand, och betala en väldigt billig kostnad i jämförelse med ett privat sjukhus. Men gratis... NÄ det är en stenbords-skröna tror jag...
Nej, informationen kommer från Isan Lover att det är gratis, han om någon borde veta ;)
även tandvård.........
 
Nej, informationen kommer från Isan Lover att det är gratis, han om någon borde veta ;)
även tandvård.........
Varför borde han veta bättre än någon annan , han är ju även han "Bara" återkommande turist , trots att det ibland låter som att han grävt diken i Isaan under 13 år :):):)555
 
Spelar ingen roll, det är INTE sant.. har själv vid flera tillfällen gjort sjukvård och tandvård på allmänt sjukhus så jag vet. Billigt som bara den, men absolut INTE gratis, Inte gratis för thailändare heller....

Det är sant, gratis är det inte, men under vissa förhållanden så är vården utan kostnad för den enskilde falangen...:)
 
Finns det hemförsäkring i Thailand som innefattar olycksfall/sjukvård?
Tro inte det , just därför frågan , tror han menar den Svenska , den är dyr den , blir runt 16 tusen sek per år , om du lyckas hitta ett bolag som tar dej på ett helt år , 7 mån har jag under vintern , inga problem med LF , funkar bra och riktigt fullförsäkrad är jag dessutom för ca 8000 sek ...
 
Då kommer nästa fråga, det stod bofast, kan man ha en hemförsäkring i Sverige när man är utflyttad?
 
Då kommer nästa fråga, det stod bofast, kan man ha en hemförsäkring i Sverige när man är utflyttad?[/QUOTE
Nej , det skall inte fungera , men fungerar ju så länge du äger tillex en BRF och är skriven i landet , man kan ju som jag tänker göra hyra ut den tom ... Eller sälja den och teckna en hemförsäkring på grabbens lägenhet där även jag kan vara skriven ,, finns många sätt som du säkert förstår . Ett år kan du absolut vara försäkrad genom denna med en tilläggs-reseförsäkring
 
Nej , det skall inte fungera , men fungerar ju så länge du äger tillex en BRF och är skriven i landet , man kan ju som jag tänker göra hyra ut den tom ... Eller sälja den och teckna en hemförsäkring på grabbens lägenhet där även jag kan vara skriven ,, finns många sätt som du säkert förstår . Ett år kan du absolut vara försäkrad genom denna med en tilläggs-reseförsäkring
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp