Ska man bygga ett thaikök till sitt svenska hus?

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Vad tror ni om att bygga ett thaikök i trädgården hemma i Sverige så man slipper allt matos inne? Är det någon som gjort det? Är det användbart? Sen kan man bränna chili så att grannarna hostar :)

A

Anonym

Gäst
Vilken glänsande ide´, så man får ut eländet utanför hemmet...
Bra tanke där Olsson..

A

Anonym

Gäst
Det stod inget om Thaifolk, thaikök nämndes.
hehehehe de e la go....
Hur många svenskar skaffar ett thaikök i trädgården i Sverige, om man nu inte är ihop, eller gift med en thailändska???? Så indirekt, ja, så inkluderar detta thaifolk.

A

anonymous

Gäst
Tycker @andrejsdenruskige svar alltid är lysande, det finns en anledning till att vissa blir ingengjörer, dom ser det logiska före oss andra.
En av mina bästa vänner är civilingengjör inom bla bla, jag glömmer alltid vad det heter men har med automatik att göra.
Jag förstår logiken när jag ser den men han visar på logiken så man ser den och är så snabbtänkt vad det än gäller, finns inget problem som inte kan lösas, den kunskapen verkar @andrejsdenruskige med som dom flesta duktiga ingengjörerna har.
Har jag sagt innan hur imponerad jag är på dessa ingengjörer och min förhoppning är att sonen blir en av dom när han blir äldre, han visar goda tendenser på just det.

andrejsdenruskige

Forumveteran
Tycker @andrejsdenruskige svar alltid är lysande, det finns en anledning till att vissa blir ingengjörer, dom ser det logiska före oss andra.
En av mina bästa vänner är civilingengjör inom bla bla, jag glömmer alltid vad det heter men har med automatik att göra.
Jag förstår logiken när jag ser den men han visar på logiken så man ser den och är så snabbtänkt vad det än gäller, finns inget problem som inte kan lösas, den kunskapen verkar @andrejsdenruskige med som dom flesta duktiga ingengjörerna har.
Har jag sagt innan hur imponerad jag är på dessa ingengjörer och min förhoppning är att sonen blir en av dom när han blir äldre, han visar goda tendenser på just det.
En tackar för de fina orden.
Nu är det så att en utbildning inte per automatik får folk till att bruka sunt förnuft eller bli kreativa.

Jag har stött på många ingenjörer som tydligen har fått sig en bra utbildning och dom är duktiga på att utbilda sig.
Men att omsätta kunskapen i praktiken eller så att säga, att använda sig av kunskapen, är dom helt bedrövliga på.
Dom har helt enkelt utbildat sig långt utöver den intelligens dom besitter.

De flesta kan utbilda sig till ingenjörer, men frågan är om dom verkligen har förstått vad dom har lärt sig.

Det folk bör veta är att man t.o.m kommer jävligt långt på enbart grundskolematematik, så länge man förstår den.
Avancerade formler kan de flesta lära sig att lösa, men endast ett fåtal har förstått vad dom egentligen har utfört med formeln.

Att förstå varför istället för att bara räkna är den stora skillnaden. Att förstå när man kan och ska tillämpa en formel är viktigare än att kunna lösa 1000-tals olika formler.

Att jag jobbar som ingenjör kan jag bara tacka folk som har utbildat sig över kapaciteten dom besitter.

Själv är jag egentligen bara en bilmekaniker, en usel sådan, så jag har aldrig jobbat som det och hatar blodiga knogar. Skruvar endast i egna bilar, men även det har jag gett upp då jag inte har tid.

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Nam Falang Renovera/bygga badrum i Sverige kontra Thailand Allmänt thailandforum 399
P Bygga hus Bygga hus i Thailand 42
Tulpan Hittade denna kommentar på youtube angående att bygga hus i Thailand Bygga hus i Thailand 25
LeWi Bygga hus i Bangsaray Bygga hus i Thailand 5
matteinsurin Bygga bastu i Thailand. Bygga hus i Thailand 4
P Bygga kök+tvättstuga. Budget 100.000B Bygga hus i Thailand 176
C Bygga under 200.000kr Bygga hus i Thailand 116
B Då ska vi börja bygga i Nakhon Sawan, Banphot Phisai District Bygga hus i Thailand 197
A Bygga eller hyra hus i Thailand Bygga hus i Thailand 228
A Bygga Big bike i Thailand Allmänt thailandforum 37
K Bygga "Attefallshus" i LOS Bygga hus i Thailand 11
suriya Bygga förrådshyllor i Thailand Bygga hus i Thailand 5
jp Bygga klädförvaring till hus i Thailand. Snickra Lite. Bygga hus i Thailand 59
A Att bygga hus ? Bygga hus i Thailand 88
P Vi som vill åka från Sverige och bygga hus i Thailand! Allmänt thailandforum 7
Berralund SV: Köpa/bygga hus i Thailand och låta svärmor/svärfar flytta in?????? Allmänt thailandforum 3
A Var ska man bygga? Bygga hus i Thailand 14
A Du som är gift thai och har hus eller skall bygga hus i thailand,visste du...... Allmänt thailandforum 4
A Bygga hus själv i Thailand! Bygga hus i Thailand 2
A Bygga själv eller köpa hus i Thailand Bygga hus i Thailand 9
A thaikök Matprat (Thailändska köket) 0
Syster TUK TUK Svenska TV kanaler i Thailand Allmänt thailandforum 40
Isan Lover Sajt om valar och delfiner m.m som observeras i svenska vatten. Ordet är fritt 4
Isan Lover Blåvitt Svenska Cup mästare. Ordet är fritt 0
OsoPolar Rädslan bland svenska pensionärer i Thailand Expat i Thailand 52
Isan Lover Larb Neua recept på svenska. Matprat (Thailändska köket) 55
Berralund Svenska kronan är rekordlåg 2 Ordet är fritt 404
Isan Lover Svenska sexköpare inspelade i smyg. Thailändska Nyheter 97
A Lägger frågan här , Barn som pga av Moderns medborgarskap blivit Svenska medborgare Uppehållstillstånd och visum mm 19
Grannen Olsson Hjälp oss översätta forumet till perfekt svenska Teknikrelaterat 17
A Svenska dödsfall i Thailand Allmänt thailandforum 65
lynott Var hittar ni ovanliga svenska produkter i thailand Allmänt thailandforum 22
Pepsi Svenska kyrkan politiskt styrd? Ordet är fritt 97
Matt82 App till mobil/surfplatta för att lära sig Svenska? Språkhörnan 1
Berralund Malmö FF Svenska mästare år 2017 Ordet är fritt 23
A Färre Svenska barn Ordet är fritt 74
Ziplock Självstudier i svenska för thai? Språkhörnan 2
Tulpan svenska kändisar som har en svensk pappa och thailändsk mamma? Allmänt thailandforum 11
Pepsi Lära thai prata svenska Språkhörnan 55
Pepsi Svenska dialekter Ordet är fritt 144
Lara Croft Svenska turister fast i Turkmenistan Thailändska Nyheter 16
A Förnya sitt Svenska körkort som utlandsSvensk Allmänt thailandforum 169
Krille Svenska språket VS Thai Allmänt thailandforum 1
A Svenska män har flest thaifruar i förhållande till befolkningen i hela världen Allmänt thailandforum 102
P Tog ut pengar på ATM från mitt svenska konto Allmänt thailandforum 33
suriya Förslag till transkribering på svenska Språkhörnan 5
Lara Croft Svenska ambassaden: Respektera landssorgen Thailändska Nyheter 1
A Svenska kronan stärks nu hela tiden långsamt mot Thaibathen Allmänt thailandforum 29
A Skrämmande program om "Svenska läkare" Ordet är fritt 72
A Förnya sitt Svenska körkort som utskriven Svensk. Allmänt thailandforum 0

Liknande trådar

Topp