Ska man bygga ett thaikök till sitt svenska hus?

 

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Vad tror ni om att bygga ett thaikök i trädgården hemma i Sverige så man slipper allt matos inne? Är det någon som gjort det? Är det användbart? Sen kan man bränna chili så att grannarna hostar :)
 
Vilken glänsande ide´, så man får ut eländet utanför hemmet...
Bra tanke där Olsson..
 
Det stod inget om Thaifolk, thaikök nämndes.

hehehehe de e la go....
Hur många svenskar skaffar ett thaikök i trädgården i Sverige, om man nu inte är ihop, eller gift med en thailändska???? Så indirekt, ja, så inkluderar detta thaifolk.
 
Lite pinnar och en skvätt Diesel i tunnan räcker väl..?? Ha, ha, ha...

Tunna.jpg
 
Tycker @andrejsdenruskige svar alltid är lysande, det finns en anledning till att vissa blir ingengjörer, dom ser det logiska före oss andra.
En av mina bästa vänner är civilingengjör inom bla bla, jag glömmer alltid vad det heter men har med automatik att göra.
Jag förstår logiken när jag ser den men han visar på logiken så man ser den och är så snabbtänkt vad det än gäller, finns inget problem som inte kan lösas, den kunskapen verkar @andrejsdenruskige med som dom flesta duktiga ingengjörerna har.
Har jag sagt innan hur imponerad jag är på dessa ingengjörer och min förhoppning är att sonen blir en av dom när han blir äldre, han visar goda tendenser på just det.
 
Tycker @andrejsdenruskige svar alltid är lysande, det finns en anledning till att vissa blir ingengjörer, dom ser det logiska före oss andra.
En av mina bästa vänner är civilingengjör inom bla bla, jag glömmer alltid vad det heter men har med automatik att göra.
Jag förstår logiken när jag ser den men han visar på logiken så man ser den och är så snabbtänkt vad det än gäller, finns inget problem som inte kan lösas, den kunskapen verkar @andrejsdenruskige med som dom flesta duktiga ingengjörerna har.
Har jag sagt innan hur imponerad jag är på dessa ingengjörer och min förhoppning är att sonen blir en av dom när han blir äldre, han visar goda tendenser på just det.

En tackar för de fina orden.
Nu är det så att en utbildning inte per automatik får folk till att bruka sunt förnuft eller bli kreativa.

Jag har stött på många ingenjörer som tydligen har fått sig en bra utbildning och dom är duktiga på att utbilda sig.
Men att omsätta kunskapen i praktiken eller så att säga, att använda sig av kunskapen, är dom helt bedrövliga på.
Dom har helt enkelt utbildat sig långt utöver den intelligens dom besitter.

De flesta kan utbilda sig till ingenjörer, men frågan är om dom verkligen har förstått vad dom har lärt sig.

Det folk bör veta är att man t.o.m kommer jävligt långt på enbart grundskolematematik, så länge man förstår den.
Avancerade formler kan de flesta lära sig att lösa, men endast ett fåtal har förstått vad dom egentligen har utfört med formeln.

Att förstå varför istället för att bara räkna är den stora skillnaden. Att förstå när man kan och ska tillämpa en formel är viktigare än att kunna lösa 1000-tals olika formler.

Att jag jobbar som ingenjör kan jag bara tacka folk som har utbildat sig över kapaciteten dom besitter.

Själv är jag egentligen bara en bilmekaniker, en usel sådan, så jag har aldrig jobbat som det och hatar blodiga knogar. Skruvar endast i egna bilar, men även det har jag gett upp då jag inte har tid.
 
 

Liknande trådar

C
Svar
116
Visningar
14 K
Anonymos
A
A
Svar
88
Visningar
13 K
R
A
Svar
14
Visningar
4 K
Spindeln
S
A
Svar
2
Visningar
4 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp