Skräckscenario

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Vilket man tror det eller ej så råkade vi ut för något mycket jobbigt när vi kom till landvetter och skulle checka in vårt bagage.
tjejen blev väldigt paff och stängde för andra resenärer och följde oss över till ticket office. vi förstod att något allvarligt hade inträffat men trodde naturligtvis att det skulle ordna sig.
Det visade sig att min man hade 4 biljetter till krabi ifrån göteborg. jag hade en normal biljett och min dotter hade ingen biljett alls. Vi var bokade på planet och jag skickade mitt bagage men allt blev så sjukt. hon som hjälpte oss kämpade tappert men tyvärr så lyckades hon inte. hon kämpade i flera timmar medan vi ena stunden trodde att allt skulle ordna sig för att i nästa sekund känna oss helt hjälplösa.
Med facit i hand så kommer jag aldrig åka ut någon mer gång på en söndag eftersom både vår resebyrå och thai air hade stängt och de som kvinnan som hjälpte oss pratade med vägrade enligt reglerna att föra över en av min mans biljetter på min dotter sjukt nog så till slut fick vi inse faktum att planet for iväg utan oss.
Vad händer nu - tänkte vi naturligtvis. vi kunde ju inte åka utan vår dotter samtidigt som vi såg våra biljetter flyga all världens väg utan att bli utnyttjade.
hon försökte med alla medel få fram en ny biljett som vi erbjöd oss att köpa men hade stora problem. till slut fick hon fram en biljett som då skulle kostat oss 19300 kr enkel resa till krabi och det var ju helt sjukt. Vi var helt inne på att köpa en ny biljett om den hade varit till normal pris men sån tur hade vi nu inte. vi fick helt sonika ta en flygbuss till staden och checka in på ett hotell och hoppas på att allt skulle ordna sig i morgon. ena stunden i förtvivlan och i nästa tro på att allt ska lyckas - riktigt jobbigt.
nu i all röra så fick vi då till slut ett hotellrum men vi hade ju bara sommarklädder och flipflop och som sagt så spöregnade det och vi höll på att frysa ihjäl. det blev till att gå ut och äta på närmaste restaurang och sedan tillbringa all övrig tid på hotellrummet. inte direkt kul.

hur tror ni det sen gick

ja det får ni veta en annan dag

ha re gött
marianne

hej igen

här kommer fortsättningen.

vi satt där på vårt hotellrum i göteborg och försökte hålla uppe humöret. vi spelade mästerskap i chicago som vi brukar göra när vi är ute och reser. rummet var inte stort och det blev ganska långtråkigt. vi såg många olika scenarior framför oss om morgondagen. vår dotter sa till oss att om vi helt missar thailand kan vi väl ta en restresa till turkiet eller så och en stund var jag inne på det också men så tänkte jag - här har vi jobbat extra och sparat och planerat och ska träffa vänner - ja då kan vi väl inte bli snuvade på konfekten. det vore ju inte klokt.

så äntligen blev det morgon och vi åt en stadig frukost på hotellet och tog sen en taxi till vårt resebolag och stog och "hängde" på dörren när de öppnade med alla våra ryggsäckar och de vart helt chockade och undrade naturligtvis varför vi stod där.
vi berättade att vi skulle rest till thailand i går och att vi inte fick åka med.

de var jätteschyssta och tog tag i problemet med en gång och bjöd på kaffe under tiden. även här kändes det som man åkte berg och dalbana. kommer det att ordna sig eller ej? vi visste inte vad vi skulle tro. Det var ett par timmar tills planet skulle gå och fanns det några platser kvar?

vi hade fått höra dagen före att planet ifrån stockholm var fullsatt så där fanns ingen chans men att man hade platser kvar ifrån frankfurt och det var vad vi hoppades på. när vi väntade så visade det sig att det faktiskt fanns platser ifrån stockholm och vi började hoppas igen. skulle de hinna att hjälpa oss?
nu blev vi ju blåsta på ett dygn i thailand och då ville vi få stanna ett par dagar längre men det var helt kört. okej tänkte vi bara vi kommer iväg....
hon fixade en ny biljett till vår dotter och flyttade min mans och min biljett tills idag och allt var frid och fröjd. efter resan ska vi samla kvitton på extra utgifter och de har lovat att betala dessa.
vi tackade och tog en taxi ut till landvetter och när vi satt där i bilen började jag ringa runt och berätta det positiva. min man och taxichauffören skrattade och sa att det kanske var i tidigaste laget ---vilket också var sant.
väl inne på landvetter så stod vi vid incheckningen och började om ifrån början och då visade det sig ---- att vår dotter hade biljett men inte vi.

då började vi riktigt att misströsta. det var förmodligen inte meningen att vi skulle komma till thailand. man började i alla fall att checka in vårt bagage men allt blev fel så vi fick gå över till ticketoffice igen och så var karusellen igång. vår hjälp där slet och kämpade precis som dagen före och hon gjorde det med bravur. jag och min man fick bara boardingcard till stockholm och vi var helt knäckta men hon ringde ett antal ggr till thai i stockholm och de lovade att fixa det åt oss och att våra boardingcard skulle ligga och vänta på oss vid incheckning 32.
vad skulle vi göra? vi ringde en gång extra till vårt resebolag och hon blev alldeles paff men ringde upp till stockholm och pratade med thai hon också och av henne fick vi namnet på den tjej som vi skulle tala med på 32 an.

det var inte lång tid kvar tills planet skulle gå och vi fick dra oss till forex för att äntligen få hämta ut våra kära thaibath.
när vi till slut kom till stockholm fick jag springa före och hämta våra boardingcard och när jag kom fram så sa tjejen till mig
mrs nielsen i have been waiting for you
och då kände jag att nu - äntligen är vi på väg
sen gick vi till gaten och det var bara att gå ombord direkt.

Så slutet gott allting gott

men som sagt
jag reser inte ut på en söndag igen om jag inte dubbelkollat med resebolag etc att allt verkligen är på sin plats.

ha re gött
marianne

nu är allt glömt och vi är i paradiset
så härligt det kan bli :wai: :wai: :wai:

nu har vi haft kontakt med vårt resebolag som har varit väldigt bra att ha och göra med. de har ersatt oss för våra utlägg: för taxiresor i Göteborg, för middag på restaurang, för hotellnatten och dessutom fick vi 2000 kr på ett presentkort som goodwill för allt strul och för vårt förlorade dygn på resan.

marianne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp