Slaktmetoder i Thailand uppmärksammas.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Djurrätts Organisationer uppmärksammar och kritiserar slaktmetoden där grisar klubbas ihjäl i Thailand, så här fungerar det i Isaan också, man har en helt annan syn på detta i Thsiland än ex.vis Sverige.

Att en bonde slaktar på detta viset hemma för eget bruk känns väl lite mer ok, men slakterier där man avlivar upptill 500 grisar per dag borde nog ha bättre och säkrare metoder.

1560312749936.jpeg


Death by clubbing: the brutality of Thailand's pig slaughterhouses


Death by clubbing: the brutality of Thailand's pig slaughterhouses


Mvh isan lover
 
jag har kvar grisklubban som farsan bedövade julgrisen med så förr i tiden i sverige gick det nog till på liknande sätt ute på bondgårdarna
men håller med om att metoden inte hör hemma i grisfabriker
i thaibyn blir grisen inte ens bedövad där blir den bara åderlåten dvs halalslaktad
 
Hej

Djurrätts Organisationer uppmärksammar och kritiserar slaktmetoden där grisar klubbas ihjäl i Thailand, så här fungerar det i Isaan också, man har en helt annan syn på detta i Thsiland än ex.vis Sverige.

Att en bonde slaktar på detta viset hemma för eget bruk känns väl lite mer ok, men slakterier där man avlivar upptill 500 grisar per dag borde nog ha bättre och säkrare metoder.

1560312749936.jpeg


Death by clubbing: the brutality of Thailand's pig slaughterhouses


Death by clubbing: the brutality of Thailand's pig slaughterhouses


Mvh isan lover
Felet i att slakta på detta sätt är väl att ett slag inte alltid räcker och då blir det tortyr istället men vad är skillnaden på att slakta 1 gris med klubba mot 500? Lider grisarna mer bara för att dom är fler som slaktas?
 
Felet i att slakta på detta sätt är väl att ett slag inte alltid räcker och då blir det tortyr istället men vad är skillnaden på att slakta 1 gris med klubba mot 500? Lider grisarna mer bara för att dom är fler som slaktas?
håller nog med klubban han har på bilden tycker jag är mer att likna en påk
 
Felet i att slakta på detta sätt är väl att ett slag inte alltid räcker och då blir det tortyr istället men vad är skillnaden på att slakta 1 gris med klubba mot 500? Lider grisarna mer bara för att dom är fler som slaktas?
Svaret på den frågan har du ju skrivit själv i samma inlägg!!!!!
 
Felet i att slakta på detta sätt är väl att ett slag inte alltid räcker och då blir det tortyr istället men vad är skillnaden på att slakta 1 gris med klubba mot 500? Lider grisarna mer bara för att dom är fler som slaktas?
Ja de lider mer efter som de stå i kö, och får lyssna på sina bröders döds skrik, då blir de stressade och utsöndrar hormoner som även gör att köttet blir dåligt.
 
Jag tror halal-slakt är det bästa. Vem skulle vilja få en klubba i huvudet att åderlåtas är ju ett behagligt sätt att dö enligt de kunniga.
 
I Phil är det att köra in en förskärare i hjärtat och tappa ur blodet.
Dom skriker i dödsångest med en träpinne i käften.

20190225_064234.jpg


20190225_064806.jpg
 
Felet i att slakta på detta sätt är väl att ett slag inte alltid räcker och då blir det tortyr istället men vad är skillnaden på att slakta 1 gris med klubba mot 500? Lider grisarna mer bara för att dom är fler som slaktas?

Hej

Jag tycker att myndigheterna borde kunna ställa högre krav på ett slakteri att skaffa en utrustning än på privatpersoner i hemmet som slaktar någon enstaka gris om året, att en gris lider som blir slagen medvetslös med en påk och sen tappad på blod vet jag inte om jag håller med om, det är väl först när man misslyckas vid första slaget som ett lidande uppstår.

Men ska man regelbundet slakta grisar i större skala bör man nog skaffa en utrustning för detta, det vore ett rimligt krav tycker jag.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp