Tackar
Dock så är inte vädret det bästa här hemma.
Jag flög med Air Asia från Phuket till Bangkok där polarna mötte upp mig, därifrån åkte vill till nästa polare (norrman) som bor i Rangsit utanför Bangkok, vi var där i 2 dagar för att senare åka till en polare neranför Pattaya, dock så jobbade hon så vi åt lite mat där med hennes man för att sen ta oss till Sia Kiew Beach där militären håller till, där så badade vi för att sen på kvällen hyra bugalows på samma strand för 500 bath styck.
Därifrån så åkte vi upp till Bua Yai då norrmannen hade bestämt sig för att förlova sig med en släkting till mina polare, Thai brudarna inhandlade totalt 15 kg fisk och seafood på vägen upp och sen så inhandlades det sprit på någon millitärbas där vi falanger inte var välkommna, så vi fick sitta snällt på huvudvägen och vänta på att dom skulle komma tillbaka. Det inhandlades en hel del kött senare när vi väl var uppe i Bua Yai.
Dock så trodde thaibrudarna att det var bröllop och skulle hyra in munkar m.m. men då vi tillslut fick dom att fatta att så inte var fallet så vart dom lite sura i början men det gick över. Festen hölls hos brudens föräldrar med runt 25 inbjudna släktingar, själva ceremonin var över på 10 minuter och sen så åts och dracks det en hel del lao och öl tills vi alla polare fick för oss att gå till en karaokebar och fortsätta, brudarna sjöng en hel del karaoke.
Det vart en hel del badande i en pool i närheten där jag håller till.
Förresten, kom att tänka på en sak, i biljett luckan när jag skulle köpa en biljett från Bua Yai till Korat sa biljettförsäljaren att den var gratis då thailänska staten sponsrade på alla biljetterna, väl på tåget så klippte kontollanten biljetten för att sen återkomma 1 minut senare för att få be att titta på biljetten igen och då stod det naturligtvis 0 bath då den var gratis, då tittade han på mig och sa att jag var tvungen att betala 18 bath pga att jag var utlänning och att biljetten bara var gratis för thailändare och inte för falanger, där kan man prata om dubbelmoral, men då 18 bath inte är så mycket för oss så.
Från Korat så vart det buss till Bkk, där jag tog in som vanligt på First hotel i Pratunam. Väl vid ankomsten till hotellet så hälsades jag välkommen tillbaka av 2 taxichaförer som kände igen mig som håller till utanför hotellet. Fick sen en svit med gratis middag på hotellets ena restaurang för samma pris som för ett vanligt rum då personalen i receptionen kände igen mig sedan tidigare besöken.
Väl på rummet så ringde jag upp polaren som sa att det var hennes födelsedag den dagen så vi bestämde oss att gå ut och fira hennes födelsedag med mat och tillhörande dricka på en restaurang som hade live musik, sångaren i ett av dom 2 banden som spelade kom fram till mig då han hörde att jag pratade thai och undrade om jag ville beställa någon låt, och då vart det lite Carabao.
Bodde denna gång bara 2 dagar på hotellet innan det vart dags att åka ner till phuket med Thai Air, men där regnade det som sagt, han bara kliva ut genom dörrarna på flygplatsen då monsunreget slog till med full kraft, det var då jag bestämde mig för att stanna på flygplatsen istället för att åka till Patong för att få få några timmar att gå som jag hade tänkt från början. Dock så var det inget roligt att sitta där hela dagen. Så nästa gång blir det nog bangkok som gäller för mig som ankomst/avreseort.