Snart

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Nu är det bara 30 dagar tills vi lyfter från Landvetter och ska till Koh Lanta och bo på Southern Lanta Resort. Ska vara är i 14 dagar och lata oss, bada, äta god mat, insupa atmosfären och göra lite utflykter. Kändes som en evighet när vi bokade resan 31 januari-08 men nu är det alltså snart dags. Vaccinationer är fixade, nya pass är fixade så nu väntar vi bara på den 1 mars.

Ha det

Datte

Hej *Datte*,jag vet precis hur du känner det!!! För oss är det idag bara 16 dagar kvar tills vi reser, jag har koll på varje dag....lite sjukt är det men man kan inte rå för att man längtar så!!! Sen blir det värre och värre för varje år tycker jag --längtan alltså!!
Vi har precis i dagarna fått taxfree-katalogen och det är som en starsignal ytterligare, att snart är det dags.
Sen har vi beställt sittplatser i planet nu, det är väl tredje året vi gör det och det är så skönt att veta var man sitter samt att man kan välja var i planet och att man slipper hamna så att en i familjen sitter brevid nån annan, det är verkligen att rekommendera.
Kan vara kul om vi har lite koll på varandra när vi kommer hem och se hur vi har upplevt Southern Lanta hotell (vi har ju varit där en gång innan).
Har ni 2 bungalow? I år har vi gjort så att barnen får en egen bungalow, en vanlig garden bungalow, till oss fanns det en superior bungalow kvar så den snikade vi åt oss, ska bli spännande att se hur mycket bättre den är!!

Bungalowerna på Southern Lanta är ingen lyx precis, men det tycker vi inte är så viktigt utan läget på hotellet, närhet till restaurang, stranden och poolen är det som betyder något.

Antigone :wai:

Hej!
Känslan känns igen. Man längtar. För oss är det första gången vi är i Thailand så det känns lite extra spännande. Vi har oxå två stycken superior bungalows. En till oss och en till barnen som är 14 och 16 år.

Tänkte likadant, så vi har förbokat platser på planet.
Ni som har varit där förrut har kanske lite förslag på roliga och spännande aktiviteter på ön och i omgivningarna. Skriver gärna lite om hur vi har haft det när vi kommer hem.

Ha det

Datte

Hej igen, förra gången vi var på Koh Lanta så var vi bara där i en vecka, vi gjorde absolut inga utflykter :-[ Bara SOL, BAD OCH GOD MAT!!!
tanken är att i år när vi är där 2 veckor så ska vi åka till lite olika öar, och ev, besöka nationalparken i den södra delen av ön. Men åtminstone jag tycker det är FÖR VARMT för att göra för *avancerade* saker, man vill helst koppla av......Åka till några öar kan jag också tycka är kul, men några *djungelvandringar* o dyl är inget för mig ;D Blir väl manne och sonen som får åka iväg på såna grejor, bla ska de ta en fisketur, sonen älskar att fiska!
vi hörs

antigone :wai:

en tur till 4 islands. tup island,phranang cave,poda island och chicken island är verkligen att rekommendera. ni får se rena vackra stränder tack vare tidvattnet som sköljer bort det mesta . speciellt tup island där du kan vandra mellan öarna vissa tider och på ca 30min så kan du inte gå tillbaks utan måste simma vilket min tjej inte kan så hon fick ta draghjälp ifrån mig och det blev djäkligt tungt efter ca 20min att ta sig över.

phi phi don island var en riktigt stor besvikelse. skitigt och mycket svenskar vilket inte är så roligt att se om man åker iväg 1000mil söderut enligt mig.
James bond trippen är okej men inte mer då de är många och snabba stopp

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp