Snus i Thailand?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
V

vargen

Gäst
Hej! jag undrar hur man tillverkar Snus i Thailand? har sett en gång, någon som byggde om ett gammalt kylskåp,men glömt var det var i för någon sajt!??
Hörde en som sa att han sett nån som hade fixat en Frigolitlåda! och fixa snus i, men vad därnere få tag i råtobak och hur gör man därnere och vad behövs,för tillverkning? ...måste man ha med sej grejer från Sverige??

Som jag har det nu! så måste Jag åka hem var tredje Mån. för att få ner Snus! ..har ingen som leverera mej!

Är det nån av er som bor i Thailand året om eller längre tid åt gången, snusar ni? Om, hur löser ni det?

Hej.ar fast boende sen 5-ar.Borjade forst med denna frigolit lada,med varmelampa 25w?.
Ratobak koper du pa alla marknader (samma som ciggarett),pris 140bath/kg.
Du kan kora den i mix,jag sjalv klipper och river den
Tillagning,kor bara doser for en vecka.Blotlagg tobaken i din smaksattning som ar??.Jag sjalv har M-150 som smak,lagg allt i ugnen
max 100 grader,ror om ibland.
1-dosa snus 3-4bath :)
Ha..de..gott
PS.lagg snuset i frysen

Då måste man ju kunna göra piptobak också. Vad är M-150?
Menar du att det finns på alla lokala marknader, det blir ju snor billigt i så fall.
Undrar hur man gör med piptobak den ska ju va lite fuktig för att det ska funka. Spännande.
Karma kommer för tipset

M-150 samma som Red bull finns i alla smaker.
Hej Rolf.Alla storre marknader har tobak och cirka 10-15 olika sorter och lukt.
Tobaken ligger i stora sackar och en nyoppnad ar lite fuktig.
De..de
Roger

"L200 " sa:
M-150 samma som Red bull finns i alla smaker.
Hej Rolf.Alla storre marknader har tobak och cirka 10-15 olika sorter och lukt.
Tobaken ligger i stora sackar och en nyoppnad ar lite fuktig.
De..de
Roger
Efter som vi ska hyra en lägenhet så vill man ju inte förstöra nåt typ plåtar eller luften, Ryker det eller spider det en tobaks lukt och fastnar det på plåten?

hej Rolf.Den enda doften du kan fa ar din smaksattning,ryker ej.Jag sjalv har en liten aluminiumplat.
Om du ar osaker ang lukten och ugnplaten,lagg aluminium folje i formen.Lat det soltorka, ang smaksattning,denna vecka har jag denna smak nasta vecka blir det nagot annat,
Kanske Rom o cola ;)
//Roger

"L200 " sa:
hej Rolf.Den enda doften du kan fa ar din smaksattning,ryker ej.Jag sjalv har en liten aluminiumplat.
Om du ar osaker ang lukten och ugnplaten,lagg aluminium folje i formen.Lat det soltorka, ang smaksattning,denna vecka har jag denna smak nasta vecka blir det nagot annat,
Kanske Rom o cola ;)
//Roger

Du kan din sak du L200.. Bra där :thumbsup:

Tack för det L200, ska bli kul att testa lite när och om jag hittar råtobak.
Karma kommer

Hej igen Rolf.Marknader som saljer mycket Mat typ kott,fisk i mangder har tobaken.Ursakta mitt defusa svar
//Roger

"L200 " sa:
Hej igen Rolf.Marknader som saljer mycket Mat typ kott,fisk i mangder har tobaken.Ursakta mitt defusa svar
//Roger
Ingen fara jag ska ju till BanPhe och där finns det tydligen marknader som har mat och frukt, så vi hoppas på tobak också.
Ska bli kul att testa,berättar resultatet senare. Om det är lönt att starta en agentur med Thailänsk tobak i Sverige :laugh: :laugh:

Ville bara berätta att jag hittade ingen tobak på marknaden i BanPhe. Tyvärr

"Rolf " sa:
Ville bara berätta att jag hittade ingen tobak på marknaden i BanPhe. Tyvärr
Gå fram till någon gammal kärring som är röd runt truten(tuggar betelnöt) och fråga vart hon köpt sin tobak.
Vanlig piptobak går oftast inte att använda till snustillverkning pga att den är besprutad.

/Caveman

Mmm ska göra ett nytt seriöst försök i vår när vi åker ner.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp