Som Expats i Thailand ,spiser dere farang mat eller Thai mat ? .

 

Einar

Forumräv
Mye av de nordmenn skriver på Facebook er hvor du får kjöpt Norsk matvarer i Pattaya , Som majones . Makrell i tomat , kålrabi . pinnekjött , fårekjöttt , m.m. Jeg reklamera med att du får lika gode matvarer som kommer frå Thailand , og mye billigere . Her på bilde Makrell i Tomat 6 baht for burken . Jeg blir mobba når jeg nevner Thai mat ,

P1060698.jpg


P1060714.jpg


P1060743.jpg
 
Mye av de nordmenn skriver på Facebook er hvor du får kjöpt Norsk matvarer i Pattaya , Som majones . Makrell i tomat , kålrabi . pinnekjött , fårekjöttt , m.m. Jeg reklamera med att du får lika gode matvarer som kommer frå Thailand , og mye billigere . Her på bilde Makrell i Tomat 6 baht for burken . Jeg blir mobba når jeg nevner Thai mat ,

P1060698.jpg


P1060714.jpg


P1060743.jpg
Man får vad man betalar för. :thumbsdown:
 
Det er snart jul og då lager dere svensker Janson Frestelse med mye ansjovis . Mange svensker her i Bangsaen , var nesten tom for ansjovis til jul . OG det var en svenske som hadde en Restaurant i Bangsaen , han solgte Ansjovis , men han var for dyr , sa svenskene .Jeg bad svenskene og lage ansjovis sjöl her i Bangsaen , her får du kjöpa Skarpsill til en billig pris , ca 50 baht for kiloen for en 5 år siden , Krydder kan du ta med for Sverige , uten får du det i Thailand , Se foto Skarpsill , Norsk Brisling ,

29199.jpg


P1100487.jpg


P1100488.jpg
 
Det er snart jul og då lager dere svensker Janson Frestelse med mye ansjovis . Mange svensker her i Bangsaen , var nesten tom for ansjovis til jul . OG det var en svenske som hadde en Restaurant i Bangsaen , han solgte Ansjovis , men han var for dyr , sa svenskene .Jeg bad svenskene og lage ansjovis sjöl her i Bangsaen , her får du kjöpa Skarpsill til en billig pris , ca 50 baht for kiloen for en 5 år siden , Krydder kan du ta med for Sverige , uten får du det i Thailand , Se foto Skarpsill , Norsk Brisling ,

29199.jpg


P1100487.jpg


P1100488.jpg
 
Det där med att man nästan blir mobbad om man lever på ex nudlar, billig burkfisk från seven eller fläskköttspett har jag oxå upplevt.

Äter man inte dyra stekar eller pyttipanna för 400 baht på nån svenskrestaurang då är man antingen en snåljåp eller en fattiglapp.

Det går precis lika bra att äta gott och mättande för 50 baht som för 1500 på en dyrare restaurang.

I många fall är det damerna som tvunget ska äta dyrt för att visa andra thaiare att här har jag minsann gjort ett riktigt kap vad gäller man.
Sen ska damen gärna hänga på sig en massa guld med för att riktigt visa omgivningen hur rik hon är nu.

Minns min vän Kalevi från Pattaya. Han köpte hembyns finaste hus åt sin bartjej och där struttade hon fram längs bygatan likt en drottning.
Hon berättade ofta vilken respekt hon hade fått nu efter att hon blivit rik.

Ett halvår senare hade Kalevi bokstavligt talat slängt ut henne från sin condo i Pattaya efter att hon varit otrogen mot honom.

Jag minns att fallet från balkongen på tredje våningen i Center condo gjorde jävligt ont.

BTT
 
Mye av de nordmenn skriver på Facebook er hvor du får kjöpt Norsk matvarer i Pattaya , Som majones . Makrell i tomat , kålrabi . pinnekjött , fårekjöttt , m.m. Jeg reklamera med att du får lika gode matvarer som kommer frå Thailand , og mye billigere . Her på bilde Makrell i Tomat 6 baht for burken . Jeg blir mobba når jeg nevner Thai mat ,

P1060698.jpg


P1060714.jpg


P1060743.jpg
Det står utan på boksen , vist det er chili i Makrellen , Og mange Thaimakrell i tomat er fult på höyde Norsk makrell i Tomat , men mye billigare .
 
Viiste dere att i Bangsaen er det en fabrikk som lager ansjovis , men med annet krydder en den vi har i Europa . Fabrikken er ca 90 år gammel og den störste i Thailand , og dei exporterer til heile verden. Jeg har vert på omvisning i fabrikken og her på lageret er det på hundre-vis med 200 liter fat med ansjovis ,så når det har lagres i flere måner på fatene , så blir de til fiske-saus , som dei selger til heile verden . Fabrikken heiter : Pichai fisch-sauce Ltd Thailand , Når jeg var på omvisning på fabrikken , fikk jeg ein kartong med smakspröver 6 flasker av forskjellige sausae til krydder i maten .
 
Viiste dere att i Bangsaen er det en fabrikk som lager ansjovis , men med annet krydder en den vi har i Europa . Fabrikken er ca 90 år gammel og den störste i Thailand , og dei exporterer til heile verden. Jeg har vert på omvisning i fabrikken og her på lageret er det på hundre-vis med 200 liter fat med ansjovis ,så når det har lagres i flere måner på fatene , så blir de til fiske-saus , som dei selger til heile verden . Fabrikken heiter : Pichai fisch-sauce Ltd Thailand , Når jeg var på omvisning på fabrikken , fikk jeg ein kartong med smakspröver 6 flasker av forskjellige sausae til krydder i maten .
 
Viiste dere att i Bangsaen er det en fabrikk som lager ansjovis , men med annet krydder en den vi har i Europa . Fabrikken er ca 90 år gammel og den störste i Thailand , og dei exporterer til heile verden. Jeg har vert på omvisning i fabrikken og her på lageret er det på hundre-vis med 200 liter fat med ansjovis ,så når det har lagres i flere måner på fatene , så blir de til fiske-saus , som dei selger til heile verden . Fabrikken heiter : Pichai fisch-sauce Ltd Thailand , Når jeg var på omvisning på fabrikken , fikk jeg ein kartong med smakspröver 6 flasker av forskjellige sausae til krydder i maten .
En liten historie om Legolas og fish-sause her i Thailand . Legolas hadde kjöpt seg ei flaska med fiske-saus , og prövde den til dipp til Chips , Men som han sa , ein jävla smak som han ikke likte. Men fisch-sauce er så sterk i smaken att du skal ha ca 2 matskjeier i en en prosjon mat gryterett eller pyttipanne ,og den gjer en fantastisk god smak i maten .
 
Mye av de nordmenn skriver på Facebook er hvor du får kjöpt Norsk matvarer i Pattaya , Som majones . Makrell i tomat , kålrabi . pinnekjött , fårekjöttt , m.m. Jeg reklamera med att du får lika gode matvarer som kommer frå Thailand , og mye billigere . Her på bilde Makrell i Tomat 6 baht for burken . Jeg blir mobba når jeg nevner Thai mat ,

P1060698.jpg


P1060714.jpg


P1060743.jpg

Jag brukar alltid plocka med mig svensk eller norsk makrill till thailändarna.
Nu har jag aldrig ätit thaimakrill på burk, men thailändarna gillar den norska och svenska varianten bättre.
 
Minns min vän Kalevi från Pattaya. Han köpte hembyns finaste hus åt sin bartjej och där struttade hon fram längs bygatan likt en drottning.
Hon berättade ofta vilken respekt hon hade fått nu efter att hon blivit rik.

Ett halvår senare hade Kalevi bokstavligt talat slängt ut henne från sin condo i Pattaya
Kan du utveckla ditt inlägg ? Var det "hembyns finaste hus", eller var det en sketen condo i Pattaya. ?
 
Jag brukar alltid plocka med mig svensk eller norsk makrill till thailändarna.
Nu har jag aldrig ätit thaimakrill på burk, men thailändarna gillar den norska och svenska varianten bättre.
Hej

Stämmer, vi blir också ombedda att ta med makrill på burk till släktingar och även frugans anställde Pan på farmen frågar efter makrill i tomatsås på burk.

Mvh isan lover
 
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp