Songkran i Eslöv

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Det firas Songkran på templet i Eslöv. Detta sker lördagen den 18 april med start klockan 10:30.

Programmet finns att läsa på Wat Sanghabaramee:s hemsida.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Idag är vädret lovande för lite songkranfirande i Eslöv. Vi åker dit senare i förmiddag, förhoppningsvis dyker några foton upp här senare. Hur länge vi stannar beror på lilleman, han brukar tyvärr bli otålig.

A

Anonymius

Gäst
Fyller väl på jag med då så att tråden blir lite fylligare. Bilderna blir ju inte så olikt Berras, men ändå. Sen vet jag inte, tyckte inte det blev det där trycket på något sätt, iskalla vindar, usel mat, ingen plats att sitta och äta (hatar att stå och gå omkring och äta, på papptallrikar som viker sig hela tiden):):).

Dessa flickor och pojkar som skulle uppträda i sina scenkläder, måste ha fryst ordentligt, jag brukar inte frysa i första taget, men jag frös.

Vet inte, är mer mysigt och trevligt när det är mer vanliga förhållanden och inte så mycket folk, maten är riktigt god då också, sen kan man ju sitta till bords i värmen:). Var ju folk från hela Skåne där idag.

Nä nu skall jag inte gnälla mer, trots allt var det ju en trevlig tur ändå!

IMAG1047.jpg
IMAG1049.jpg

IMAG1051.jpg

IMAG1053.jpg

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Dina bilder är mycket bättre än mina, @Lyco . Och jag håller med dig om vindarna, du var där senare än vi och jag kan säga att det är betydligt behagligare i uterummet här hemma.

Tyvärr dök nog ganska många upp som tog tillfället i akt att få lite billig thaimat, jag såg tom några som försåg sig utan att lägga något i boxarna. Dåligt!

A

Anonymius

Gäst
Dina bilder är mycket bättre än mina, @Lyco . Och jag håller med dig om vindarna, du var där senare än vi och jag kan säga att det är betydligt behagligare i uterummet här hemma.

Tyvärr dök nog ganska många upp som tog tillfället i akt att få lite billig thaimat, jag såg tom några som försåg sig utan att lägga något i boxarna. Dåligt!
HTC Butterfly= bra bilder:D

Jo, det är faktiskt ganska vanligt det där, många snyltar. Jag tycker faktiskt att man kan lägga en tjuga eller något. Sen har ju många bidragit till råvarorna som tillagas och det må ju vara hänt om de inte lägger.

Min fru brukar ha med sig mat som vi ställer på det gemensamma bordet, men jag vet vad du menar, snyltare finns överallt. Jo vi var väl där runt elvasnåret och åkte tre, det räckte för mig.

Men de mer vanliga sammankomsterna de har så är det riktigt mysigt att snacka med de andra gubbarna och utväxla lite historier och käka och växla några ord med munken, han är ganska rolig ibland.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
HTC Butterfly= bra bilder:D

Jo, det är faktiskt ganska vanligt det där, många snyltar. Jag tycker faktiskt att man kan lägga en tjuga eller något. Sen har ju många bidragit till råvarorna som tillagas och det må ju vara hänt om de inte lägger.

Min fru brukar ha med sig mat som vi ställer på det gemensamma bordet, men jag vet vad du menar, snyltare finns överallt. Jo vi var väl där runt elvasnåret och åkte tre, det räckte för mig.

Men de mer vanliga sammankomsterna de har så är det riktigt mysigt att snacka med de andra gubbarna och utväxla lite historier och käka och växla några ord med munken, han är ganska rolig ibland.
Då var vi där samtidigt, vi var där från ca 11 till 1230. Vi är dock inte där särskilt ofta, men jag håller absolut med dig om munken, han är väldigt trevlig.

A

Anonymius

Gäst
Då var vi där samtidigt, vi var där från ca 11 till 1230. Vi är dock inte där särskilt ofta, men jag håller absolut med dig om munken, han är väldigt trevlig.
Jo jag kollade runt lite faktiskt om du var där, men det var svårt att urskilja alla ansikten bland havet av människor:)

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Verkligen! Vi häckade mest borta vid scenen, sidan mot järnvägen. Men jag tog också några rundor och letade efter bekanta ansikten.

Topp