Sopor på Thailands stränder

 

Nam Falang

Forumveteran
Det stora problemet är ju att det finns inte en papperskorg en m bort, skitdåligt med papperskorgar och därför som Thai inte lärt sig använda dom, moment 22.
Att folk ska släpa med sig skräpet hem igen som dom verkar tro kommer ju aldrig att funka, papperskorgar i varje gathörn är det enda som funkar. Anställ sen 3st/stor strand som går fram och tillbaka hela dagarna och plockar skräp så blir det fint som sjutton, kostar ju ingenting vägt mot nyttan men kan finansieras via 5 baht inträde på stranden eller via frivillig donation, tror att dom flesta turister gladeligen skänker en slant till renhållning av stranden.

Men detta är totalt främmande för Thai och pengarna skulle väl hamna i nåns ficka istället. Korruptionen är absolut största problemet i Thailand och den kommer dom inte tillrätta med det här århundradet.

Det blir väl ingen bättre moral av att låta fattiga människor städa efter rika?
 
Hur tänkte du nu?
Du förstod nog inte mycket av vad jag skrev.

Du tror väl inte att fattiga människor springer runt på stranden för att roa sig, speciellt med inträde till densamma. Eller skulle dom anställa turister som städar efter thailändarna?

Detta är ett beteende som måste präntas in i folk, det tar tid precis som det gjort i Sverige.
 
Du tror väl inte att fattiga människor springer runt på stranden för att roa sig, speciellt med inträde till densamma. Eller skulle dom anställa turister som städar efter thailändarna?

Detta är ett beteende som måste präntas in i folk, det tar tid precis som det gjort i Sverige.
Du fattar ju inte alls vad jag skrev och int lönt å förkla för en som int begrip.
 
Du tror väl inte att fattiga människor springer runt på stranden för att roa sig, speciellt med inträde till densamma. Eller skulle dom anställa turister som städar efter thailändarna?

Detta är ett beteende som måste präntas in i folk, det tar tid precis som det gjort i Sverige.
Nmax skrev att "anställ 3 pers" han menar att anställda har betalt lika mycket som ex som alla andra som har en anställning.
 
Nmax skrev att "anställ 3 pers" han menar att anställda har betalt lika mycket som ex som alla andra som har en anställning.

Nä kanske de missförstår varandra, jag kan nog förstå vad Nam Falang avser här. "moral", detta är ju en större fråga en att turisterna skall ha fina stränder.

Jag tror att Nam Falang avser detta, det här är en fråga för hela samhället och inte bara turiststränder och att enbart detta skulle förändra moralen hos Thai generellt när det gäller nedskräpning. Ett rent Thailand är för alla och inte bara för turisterna, så uppfattar jag Nam Falang.
 
Nä kanske de missförstår varandra, jag kan nog förstå vad Nam Falang avser här. "moral", detta är ju en större fråga en att turisterna skall ha fina stränder.

Jag tror att Nam Falang avser detta, det här är en fråga för hela samhället och inte bara turiststränder och att enbart detta skulle förändra moralen hos Thai generellt när det gäller nedskräpning. Ett rent Thailand är för alla och inte bara för turisterna, så uppfattar jag Nam Falang.
Så uppfattar jag det också, därför tror jag som du att dom missuppfattar varandra. (medvetet eller omedvetet.)
 
Det enda jag inte fattar är vad nam falangs inlägg har med mitt att göra. Han argumenterar ju iaf inte mot/med nåt jag skrivit.
 
Nä kanske de missförstår varandra, jag kan nog förstå vad Nam Falang avser här. "moral", detta är ju en större fråga en att turisterna skall ha fina stränder.

Jag tror att Nam Falang avser detta, det här är en fråga för hela samhället och inte bara turiststränder och att enbart detta skulle förändra moralen hos Thai generellt när det gäller nedskräpning. Ett rent Thailand är för alla och inte bara för turisterna, så uppfattar jag Nam Falang.

Tack @Lyco precis så!
 
Så men berätta då vad jag skrev som du argumenterade emot?

Haha läs @Lyco inlägg så kanske du förstår. Det räcker inte med att städa några stränder för att lösa ett djupt rotat problem där folk kastar sitt skit över axeln och går vidare. Men om du är nöjd med rena stränder och struntar i helheten så får väl det stå för dig.
 
Haha läs @Lyco inlägg så kanske du förstår. Det räcker inte med att städa några stränder för att lösa ett djupt rotat problem där folk kastar sitt skit över axeln och går vidare. Men om du är nöjd med rena stränder och struntar i helheten så får väl det stå för dig.
Visst men var har Jag påstått att det räcker? Är ju det du hävdar..
Ta och läs vad du skrev till mig och visa sen vad det har med mina inlägg att göra.
 
Senast redigerad av en moderator:
Knappast hävdar, men ditt inlägg lät som en lösning på ett problem som är långt större än en strand. Di har redan bestämt för att jag inget fattar så varför diskutera vidare.
Lät som...
Så du duckar nu, erkänn istället att du hade nåt skit i örat så det lät fel.
 
Rom byggdes inte över en natt, man måste ju börja någonstans. Det lilla är ju ett steg på rätt väg.
 
Lät som...
Så du duckar nu, erkänn istället att du hade nåt skit i örat så det lät fel.

Haha du bara för mycket. Duckar? För vad? Du vill att fattiga människor skall städa upp din skit och jag anser att ansvaret är allas. Den som slänger skräp på t.ex. stranden, tryck ned deras plyte i sanden och tvinga dom att städa efter sig.
 
Haha du bara för mycket. Duckar? För vad? Du vill att fattiga människor skall städa upp din skit och jag anser att ansvaret är allas. Den som slänger skräp på t.ex. stranden, tryck ned deras plyte i sanden och tvinga dom att städa efter sig.
Var har jag skrivit att fattiga människor ska städa upp min skit?
Lär dig läsa innan du lägger ord i munnen på folk så kanske det går att föra en diskussion
 
Var har jag skrivit att fattiga människor ska städa upp min skit?
Lär dig läsa innan du lägger ord i munnen på folk så kanske det går att föra en diskussion

Jag kan både läsa och skriva bättre än många andra, speciellt på detta forum. Kanske därför jag avslutade mitt konto förut. Intelligens nivån är inte alltid så hög. Smällar man får ta ibland. Du kanske skulle ta och följa dina egna råd ibland, ett tips bara. ;)
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp