Du nämner extension bankgaranti, det ger mig en ingång till diskussion i ämnet. Immigrationskontor över landet har nu senaste tiden börjat dumma sig med inkomstbreven utställda av exempelvis Svenska Ambassaden. Tydligen skall brevet eller rättare sagt Ambassaden som utfärdar brevet godkännas av Foreign affairs, inte många länders Ambassader som nu skriver sk. Incomeletters.
Min Immigrationsmyndighet vägrar nu att se ett inkomstbrev från Svenska Ambassaden som godtagbart för ett Non O retired, de anser att detta inte är en garanti.
Det skall vara 800k helst lite +
på Bangkok bank konto i eget namn. Och just Bangkok bank skall det vara. Konspiratorisk som jag är så börjar jag fundera på om andra myndigheter har ett finger med i Spelet. Jag menar att mina 800 k som nu sitter fast på mitt konto i Bankok bank är ju fritt fram för banken att hantera dvs . låna ut samt tjäna bra med ränta på detta. Hur många i landet låser runt miljonen just för detta ändamål, en ansenlig summa antar jag för den statliga Banken Bankok bank.Kan det vara så att Thairegeringen ger order om hur Immigrationen skall förhålla sig , eller var kommer dessa regler från