Sparränta i Thailand?

Jag kollade helt snabbt internetbanken hos Bangkok Bank och fick upp denna sida:
nedladdning.jpg
Ja, jag får upp samma men jag har vart på kontoret och frågat, dom har sagt att wp behövs som utlänning så man kan visa på att pengarna är intjänade i Thailand på ärligt vis.
Utan det till kontoret och fylla ut dokument vid varje överföring.
Men är ju några år sen så kanske lättat på det men annars har dom ju blivit striktare på annat.

Som utlänning utan work permit?
Jag har frågat innan om möjlighet att föra ut via internetbank och svaret, för att få den möjligheten måste du ha work permit i Thailand och kunna visa på en inkomst i Thailand.
Annars får du gå till bank och signera papper och begränsad summa.

Med krypto dock för jag över med min telefon app från bangkokbank till mitt kryptokonto.
Inte alls omständigt och går snabbare än en banköverföring till utland.
Till skillnad från en del andra så förstod jag direkt att du menade föra ut pengar från Thailand ;)
Men vill dubbelkolla en grej, du menar alltså att man kan köpa krypto i Thailand med baht och sen växla in dom krypto man köpt i en annan valuta i ett annat land ex kronor i Sverige?

Till skillnad från en del andra så förstod jag direkt att du menade föra ut pengar från Thailand ;)
Men vill dubbelkolla en grej, du menar alltså att man kan köpa krypto i Thailand med baht och sen växla in dom krypto man köpt i en annan valuta i ett annat land ex kronor i Sverige?
Ja.

Jag tog en ansenlig summa till Sverige för något år sen, växlade Bath till Euro, stoppa dem i min axelväska samt flög till Sverige med dem :laugh2: :laugh2:

Senast ändrad:
Lysande, finns det några restriktioner i belopp?
Gå in på bitkub sida och se om det finns några restriktioner på hur mycket du får sätta in.
Vill minnas att enda restriktionen är ta ut från bitkubkonto till thaibank är 2 miljoner baht per dag.
Sätta in ingen restriktion har jag för mig, du får kolla själv för mitt internet är slött.
Så för över från din thaibank till bitkub.
Köper en krypto som är billig och snabb att skicka (jag brukar skicka bnb via bep2, billigt och snabbt)
För över till din utländska krypto exchange som är kopplat till ditt svenska konto.
Säljer krypton och för över pengarna till ditt konto i Sverige.
Får du kanske förklara för din Svenska bank va dom kommer ifrån...
Låter lite krångligt i skrift men tar bara några minuter.

Gå in på bitkub sida och se om det finns några restriktioner på hur mycket du får sätta in.
Vill minnas att enda restriktionen är ta ut från bitkubkonto till thaibank är 2 miljoner baht per dag.
Sätta in ingen restriktion har jag för mig, du får kolla själv för mitt internet är slött.
Så för över från din thaibank till bitkub.
Köper en krypto som är billig och snabb att skicka (jag brukar skicka bnb via bep2, billigt och snabbt)
För över till din utländska krypto exchange som är kopplat till ditt svenska konto.
Säljer krypton och för över pengarna till ditt konto i Sverige.
Får du kanske förklara för din Svenska bank va dom kommer ifrån...
Låter lite krångligt i skrift men tar bara några minuter.
mycket bra att veta, tackar vi för :thumbsup:

Du nämner extension bankgaranti, det ger mig en ingång till diskussion i ämnet. Immigrationskontor över landet har nu senaste tiden börjat dumma sig med inkomstbreven utställda av exempelvis Svenska Ambassaden. Tydligen skall brevet eller rättare sagt Ambassaden som utfärdar brevet godkännas av Foreign affairs, inte många länders Ambassader som nu skriver sk. Incomeletters.
Min Immigrationsmyndighet vägrar nu att se ett inkomstbrev från Svenska Ambassaden som godtagbart för ett Non O retired, de anser att detta inte är en garanti. Det skall vara 800k helst lite + :rolleyes: på Bangkok bank konto i eget namn. Och just Bangkok bank skall det vara. Konspiratorisk som jag är så börjar jag fundera på om andra myndigheter har ett finger med i Spelet. Jag menar att mina 800 k som nu sitter fast på mitt konto i Bankok bank är ju fritt fram för banken att hantera dvs . låna ut samt tjäna bra med ränta på detta. Hur många i landet låser runt miljonen just för detta ändamål, en ansenlig summa antar jag för den statliga Banken Bankok bank.Kan det vara så att Thairegeringen ger order om hur Immigrationen skall förhålla sig , eller var kommer dessa regler från
Kompisen var och gjorde 1-års visum I Jomtien i veckan, han har 800 000 Baht hos Siam Commercial bank och det var inga problem, visumet klar på 30-35 minuter.

Kompisen var och gjorde 1-års visum I Jomtien i veckan, han har 800 000 Baht hos Siam Commercial bank och det var inga problem, visumet klar på 30-35 minuter.
Där ser man, i Buriram tar det tre veckor, jag får köra 29 mil för ett djäkla visum. Jomtien funkar allt, det vet jag. Har bott där nere förut

Nu skulle du ju ordna baserat på marriage, det tar ca 4 veckor i Jomtien med, skillnad mot retirement du haft innan.
Haft Spouse innan med, inga problem med hembesök eller annat skit, Men fick idag svaret av dem, De har order att kolla varje ansökan noggrant nu, Faranger en gån när de ansöker. Indier blir kollade med hembesök varje år vid extension. Jag undrade varför, hon flinade bara:laugh2:

Har du haft spouse 90 dagars rapportering innan???
För mig du skrev när du hade nicket Phonta att 90 dagars rapportering var baserat på retirement.
Men du haft ett non o spuse.
Är ju skillnad.
Alla longstay har väl 90 dagars rapportering

Äh orka tjöta visum, har en miljon visumtrådar innan.
Vissa tycker dom alltid blir blåsta bara dom närmar sig imm dörren.....

Liknande trådar

Tillbaka
Topp