Speak like a Thai volume 1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Idag har jag redan fått min bok och CD speak like a Thai.
Det var den 1 november som jag beställde den. Det tycker jag är fantastiskt. Kunde aldrig tro att det skulle gå så fort.
Boken är mer som ett häfte med en del grammatik och 500 olika fraser.
Jag har bara bläddrat igenom den och inte hunnit lyssna på skivan, men det verkar som om män som träffar thai kvinnor har mer nytta av den än jag. Vi får väl se.

ha re gött
Marianne

ps. jag skriver och berättar när jag haft mer tid att kolla och lyssna

nu har jag beställt Speak like a thai volume 2.

det ska bli intressant.

marianne

hej!

det blev något fel i min beställning av 2 an så den kom aldrig och jag har inte fått tummen ur att beställa den på nytt. 1 an är helt okey. mellan varje mening så spelas klassisk musik och det kan jag störa mig på.

marianne

Det kan vara lite jobbigt att lyssna på klassisk musik mellan meningarna. Får hoppas att volum 5 inte har det inlagt

Jag öppnade boken "Speak like a thai - Volume 5" och bläddrade först lite i boken. Boken innehåller 500 ord/meningar på Isaan och även på Thai (riksthai) och ett ord på Lao.

Jag lyssnade även igenom introduktionen och hur man uttalar vokaler/konsonanter då dom använder sig av "bakvända c'n m.m." för att uttala orden. Lyssnade igenom dom första 3 spåret på cd'n och i slutet av varje spår så spelas det upp folkmusik/klassisk musik.

Varje spår/tracks innehåller 25 ord/meningar, ca: 90% är meningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp