Språkurs

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
B

bungalow

Gäst
Är det någon som provat Univerbs språkurs och kan rekommendera den?
Det är ju ljudband så man hör ju uttalet både på svenska o thai.
Den innehåller ju både fraser och ord.

Hej!!
Jag lyssnar så gott som dagligen på Univerb och jag har haft mycket nytta av den. Du lyssnar först till en man som säger en mening sakta och då hinner du med att verkligen höra varje ord. Därefter säger en kvinna samma mening fast i normal takt och då kan du få in melodin. Jämfört med flera andra som säger meningen en gång utan repetition och i normal takt så tycker jag att man får stor behållning. Den är en bra grund att stå på.
lycka till
marianne :wai:

Hej alla :D :D

Jag tittade lite på de thailändska språkkurser univerb hade att erbjuda. jag undrar vilken av erbjudanden man ska välja när man som jag är väldigt mycket nybörjare..

M.v.h Ulle

Hej Ulle!

Jag visste inte att de hade flera. Du får gärna skriva och berätta vad de olika heter. Den jag kan rekommendera börjar helt ifrån början. Den heter
Thailändsk språkkurs - grundkurs
lyssna härma lär
svenska till thailändska
kom igång med ett nytt språk

Den manliga rösten kan ibland uppfattas som tråkig men ska man lära sig orden rätt och rätt uttal så tycker jag att han behövs.

lycka till
chok dee kha

marianne
gott nytt år Sawat dee pee mai :wai:

lycka till!!

Du kommer att tycka det är jättekul. Du kommer att ha jättenytta av det när du kommer till Thailand och fungerar du som jag så blir det en språngbräda till mer kunskaper...

ha ett gott nytt år du också

marianne :wai:

Tack Marianne för svar.
Nu är grundkursen beställd.

Från "berran" tidigare "bungalow"
Det gamla användarnamnet går ej att logga in på längre.

Det var inte lätt det här, lyssnar och läser var dag, men det kommer så sakta, sticker iväg 29:e Mars mot Rayong-området.

Läo popgan mai

hej!!!

det är inte alltid så lätt men för vart ord man lär sig så blir det roligare och när man sen kan förstå lite grann av det man hör eller kunna förklara vad man vill ja då är det kul.'

chok dee na kha

ha det så bra i rayong

jag hade gärna åkt jag med....

marianne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp