Stackars baggar

Håller med men jag menade inte det specifika fallet utan generellt. Men har han ständig kö så borde han vara ok.
Ja läget och priset gör nog sitt.
På frisörgatan nedanför tukcom där dom tar 120 baht på herrsalongerna som ligger på rad är det rätt välfyllt redan tidigt på morgonen medans sådana som försöker vara lite exklusiva och tar +450 baht i tex Central Festival kan vara tomma på kunder.
Vilka som tjänar mest på 1 dag vet jag inte dock.
Jag går på 120 baht salongerna idag.

Ja läget och priset gör nog sitt.
På frisörgatan nedanför tukcom där dom tar 120 baht på herrsalongerna som ligger på rad är det rätt välfyllt redan tidigt på morgonen medans sådana som försöker vara lite exklusiva och tar +450 baht i tex Central Festival kan vara tomma på kunder.
Vilka som tjänar mest på 1 dag vet jag inte dock.
Jag går på 120 baht salongerna idag.

Hur går det för frugan med hennes frisörutbildning förresten? Du kan väl klippa dig hemma redan nu?

Det er ikke alle på forumet her som liker att en Thai arbeider og tjener penger , skriver noen om en Thai så skal det vera tivt omtale , ikke positivt ,

Jodå, vi gillar absolut att thailändarna jobbar och tjänar pengar. De flesta thailändare tjänar pengar, men jag ser inte helt poängen i att nämna det i var och varannat inlägg även om jag skulle kunna posta bilder på en thailändare och nämna att han har mer pengar än de flesta av oss.

Det är bara du som har fått sig ett sent uppvaknande från någon villfarelse att alla thailändare är fattiga och nu ska du upplysa oss andra (som faktiskt vet att det finns massor av thailändare som tjänar pengar) om att inte alla thai är fattiga.

Har du alltid varit lika korkad eller är det något som har utvecklats med åren?

Hur går det för frugan med hennes frisörutbildning förresten? Du kan väl klippa dig hemma redan nu?
Hon är på skolan nu, en sådan utbildning är inte på en dag.
Hon är fortsatt på stadiet sätta pappiljotter, färga hår, tvätta hår.
Sa det till henne när hon börja att du förstår väl att tar tid lära sig bli bra frisör.
Äh tar bara några veckor fick jag till svar.
Jaja vi får se vem som har rätt.

FB_IMG_1717744474385.jpg

FB_IMG_1717744478407.jpg

FB_IMG_1717744485942.jpg

FB_IMG_1717744505747.jpg

FB_IMG_1717744512878.jpg

FB_IMG_1717744518611.jpg

Hon är på skolan nu, en sådan utbildning är inte på en dag.
Hon är fortsatt på stadiet sätta pappiljotter, färga hår, tvätta hår.
Sa det till henne när hon börja att du förstår väl att tar tid lära sig bli bra frisör.
Äh tar bara några veckor fick jag till svar.
Jaja vi får se vem som har rätt.

FB_IMG_1717744474385.jpg

FB_IMG_1717744478407.jpg

FB_IMG_1717744485942.jpg

FB_IMG_1717744505747.jpg

FB_IMG_1717744512878.jpg

FB_IMG_1717744518611.jpg
Sen tar det lite längre tid för henne, frisörskolan öppnar 10 håller på till 17 men hon måste ju hämta barnen på skolan 15, så förlorar några timmar per dag.

Det er gratis kurs for yrke-utdanning i Bangkok og Pattaya . Frisor yrke er det 3 ukers kurs for utdanningen . På jernbanestasjonen i Bangkok er får du gratis klipp , så elevene har noen å läre seg på , for her er mye kunder som får gratis klipp .

P6050040.JPG

Det er gratis kurs for yrke-utdanning i Bangkok og Pattaya . Frisor yrke er det 3 ukers kurs for utdanningen . På jernbanestasjonen i Bangkok er får du gratis klipp , så elevene har noen å läre seg på , for her er mye kunder som får gratis klipp .

P6050040.JPG
3 veckorskurs, är du säker? Även frugans skola klipper gratis på Big-C Lördagar men det är dom som genomgått hårtvätt, hårfärgning etc.
Kommit till klippning.
Inga nya elever.
Min fru går på frisörskola.

I Sverige.

"Vår frisörutbildning ges under 75 veckor, vilket innebär tre terminer och 1500 poäng. Här kommer du att få allt som krävs för att ta ditt del- och gesällprov för att kunna arbeta som behörig frisör."

3 veckor, ja tjäna.

3 veckorskurs, är du säker? Även frugans skola klipper gratis på Big-C Lördagar men det är dom som genomgått hårtvätt, hårfärgning etc.
Kommit till klippning.
Inga nya elever.
Det räcker som råge för en "pottklippning"....i Sverige är det 75 veckors frisörsutbildning.

Kommit till klippning.
Inga nya elever.
Vi var i Bangkok jeg og kjerringen , og når vi ser alle frisor-elevane , som klipper menn ,som er mye enklere en damefrisor , Så beretta hom att dei har 3 uker gratis frisor kurs for frisår yrket , Og det samme har dei i Pattaya , sa hon . Men det kan vere flere kurs som tar lengre tid , Og dame frisor er heilt noe annet , en klippe en mann .

I Sverige.

"Vår frisörutbildning ges under 75 veckor, vilket innebär tre terminer och 1500 poäng. Här kommer du att få allt som krävs för att ta ditt del- och gesällprov för att kunna arbeta som behörig frisör."

3 veckor, ja tjäna.
Resultatet lär bli därefter. Men kanske för att klippa män som inte har några särskilda krav på styling etc.

Vi var i Bangkok jeg og kjerringen , og når vi ser alle frisor-elevane , som klipper menn ,som er mye enklere en damefrisor , Så beretta hom att dei har 3 uker gratis frisor kurs for frisår yrket , Og det samme har dei i Pattaya , sa hon . Men det kan vere flere kurs som tar lengre tid , Og dame frisor er heilt noe annet , en klippe en mann .
Grundkursen första delen, hela utbildningen är längre.
Det klipps gratis på flera ställen i Pattaya, på pattayathai trottoaren mellan Friendship och Tukcom, inne på bottenvåningen Big-C Pattaya Klang.
Men det är dom som gått längre och kommit till klippning.
Kärringen sa samma som dig.
Javisst.
Inne på sin 4de månad nu, inte där än.
Jag kollade upp innan men hon ville inte höra på det örat.

Man kan tro så men frugan som vill inrikta sig på män och barber fick svaret av läraren att den svårare delen och tar längre tid än damfrisör.
Ja om man skall ansa skägg mm så blir det svårare. Men enkel klippning med maskin är inte så svårt, det klarar frugan galant utan utbildning.

Her i Bangsaen ligger dei fleste frisorer mellom 80 til 100 Baht pr stk . jeg betaler 120 baht . Han tar vekk hår i nesa og ora , Og han klipper ca 3 stk . i timen .
Wow 3 I timmen. Dvs ta bort 15 min för städning, betalning , snack och förberedelse. Så klippa tar 15 min?!
Jag klipper mig hos en riktig barber där han rakar med maskin och gör kanter fina. Det tar 20 min minst och det måste vara den snabbaste klippningen som finns. Raka skallen.
Vad är det för klippning som tar max 15 min?
Är det sån klippning man lär sig på 3 veckor? Haha herregud bara sluta babbla ditt snack.

Tillbaka
Topp