Stackars baggar

Hon är på skolan nu, en sådan utbildning är inte på en dag.
Hon är fortsatt på stadiet sätta pappiljotter, färga hår, tvätta hår.
Sa det till henne när hon börja att du förstår väl att tar tid lära sig bli bra frisör.
Äh tar bara några veckor fick jag till svar.
Jaja vi får se vem som har rätt.

FB_IMG_1717744474385.jpg

FB_IMG_1717744478407.jpg

FB_IMG_1717744485942.jpg

FB_IMG_1717744505747.jpg

FB_IMG_1717744512878.jpg

FB_IMG_1717744518611.jpg
Nu får du allt låta håret växa, sen ber du frugan färga håret orange och grönt och sen pappiljotter :) ;)

Min blivande fru gick frisörsutbildning i Bangkok 2010 under tiden hon väntade på besked om uppehållstillstånd.
Hon tänkte det kunde komma till användning på ett eller annat sätt.
Tur för mig, nu har jag gratis klippning!
Även släkt och bekantskapskretsen är tacksamma. :)
Men när jag är i Thailand brukar jag kosta på mig en 80 bath klippning. (avrundar till 100 bath.)
Brukar vara mycket bra service också, putsar både ögonbryn och glasögon. :)
Och avrundar med att bjuda på en flaska kallt vatten.

20240126_120612.jpg

Det er ikke alle på forumet her som liker att en Thai arbeider og tjener penger , skriver noen om en Thai så skal det vera tivt omtale , ikke positivt ,

Jag tror alla på TS vill höra om Thailändare som tjänar pengar. Din frisör tjänar pengar och överlever men du vill visa på att han är rik medans jag vill påvisa att han är fattig och att det visar på det jag skrivit tidigare; mängder av thailändare ör ofantligt rika men den stora mängden har fastnat i en situation där de bara överlever:

2,000 Baht/dag blir 44,000 Baht/månad om han bara jobbar vardagar. Världen vimlar av idioter som tror att inkomst betyder lön när man är egenföretagre men så är det givetvis inte; skulle tro att hyra och diverse omkostander är säkert 30,000 Baht/månad så lönen är max 14,000 Baht per månad. Och det är rätt sunkigt; mindre än vad en 16-åring på 7/11 tjänar.

Mängder av thailändare som tjänar över 500,000 Baht/månad dock men de kommer givetvis inte till Bangsaen

Jag tror alla på TS vill höra om Thailändare som tjänar pengar. Din frisör tjänar pengar och överlever men du vill visa på att han är rik medans jag vill påvisa att han är fattig och att det visar på det jag skrivit tidigare; mängder av thailändare ör ofantligt rika men den stora mängden har fastnat i en situation där de bara överlever:

2,000 Baht/dag blir 44,000 Baht/månad om han bara jobbar vardagar. Världen vimlar av idioter som tror att inkomst betyder lön när man är egenföretagre men så är det givetvis inte; skulle tro att hyra och diverse omkostander är säkert 30,000 Baht/månad så lönen är max 14,000 Baht per månad. Och det är rätt sunkigt; mindre än vad en 16-åring på 7/11 tjänar.

Mängder av thailändare som tjänar över 500,000 Baht/månad dock men de kommer givetvis inte till Bangsaen
Det är säkert inte lätt att vara egenföretagare i Thailand men det är garanterat ännu värre i Sverige. Pålaga efter pålaga från Skatteverket. Och när företaget är nerlagt p g a alla pålagor kommer Skatteverket med ännu flera. Man undrar om det någonsin tar slut. Det är mycket svårt att driva ett företag vitt idag p g a alla pålagor. :mad:

Det är säkert inte lätt att vara egenföretagare i Thailand men det är garanterat ännu värre i Sverige. Pålaga efter pålaga från Skatteverket. Och när företaget är nerlagt p g a alla pålagor kommer Skatteverket med ännu flera. Man undrar om det någonsin tar slut. Det är mycket svårt att driva ett företag vitt idag p g a alla pålagor. :mad:
Dom invandrare som säljer importerade grönsaker på marknaden verkar ha det gott ställt. :)

Så Forbes och en massa andra som rankar länder efter hur företagsvänliga dom är har helt fel när dom rankar Sverige betydligt mer företagsvänligt än Thailand ? Här rankar Forbes Sverige som 2:a och Thailand på 47:e plats.
Jag har googlat runt och hittat många listor som har Sverige med bland topp 10 så man ska vara försiktig med att använda ordet "garantera" som väl måste vara ett av svenska språkets mest missbrukade ord.

Har du varit egenföretagare i sverige, det har jag varit inga problem som du nämner, bara skit snack

Vem gråter, vad är EM? Lika intressant ungefär som att titta på färg som torkar. Jag gråter mera över att det sitter en stackars norrman i Bangsaen och gläder sig förgäves.
Jag gråter mest över en Smålänning som sitter i Phuket och inte bryr sig om norrbaggar. Verkar mera vara ett abnormt intresse.

Tillbaka
Topp