Stark mat

 
Den korven skulle man testa på Thailändare.
Jag har ätit chili i Thailand som gjorde att jag blöde näsblod felet jag gjorde var att jag tuggade den.
Man kan äta mycket stark mat bara man sväljer utan att tugga problemet är bara att det skall ut också och då känns det som om det kommer blod.
 
Jag älskar stark mat och äter normalt 5-10 Färska Thai-chilifrukter om dagen i olika maträtter,
Det går även en hel del torkad chili i olika soppor (nudel och ris). Gumman är inte så förtjust i min kryddning så hon petar bort chilibitarn.
Senaste resan så hade jag 2kg färsk och 1kg torkad med mig hem.

Den korven testar jag direkt om möjlighet ges..

Här knaprade jag i mig två direkt i från busken till Thai gummornas gapskratt och kommentar ”FALANG BAAH” :)

Thaichili.jpg
 
Ja chilli går det åt en jädrans massa hemma gott ....både färsk o torkad tur man ska iväg snart igen :)
 
"andrejsdenruskige " sa:
korven där tar man nästan som en utmaning.
Får se om man kanske tar sig ett studiebesök.

Ja den där vill ja pröva vart håller han till någonstans nån som vet :)
 
Jag gillar också stark mat, det skall gärna var så att näsan börjar rinna. Det skall dock vara med måtta, jag hoppar t ex över Som Tam.

Harakiri-korven skulle jag då inte våga ge mig på, Håkan är säkert van vid stark mat efter sin tid i Patong och man kan ju inte missta sig på hans reaktion. :eek:

Vi kommer också att ha en massa färsk och torkad chilli med hem, den färska går ju alldeles utmärkt att frysa. Och vad vore t ex Pad Thai utan torkad chilli strödd över?
 
Den korven vill jag testa! Jag skulle nog få i mig lika mycket som Håkan, men jag skulle nog inte spotta ut det jag hade i munnen :)
 
Har aldrig stött på en maträtt som är för stark för att ätas. Tycker faktiskt inte att thailändarna äter så jätte starkt. Visst finns det säkert många som äter starkt i Thailand också, men inte så att man blir imponerad.

Thaimat utan chili smakar enligt mig inte gott, nåja, det finns undantag.

Har jag några öl i kroppen så skulle jag nog fan ta två av dessa korvar, men nykter skulle jag nog äta en med en och annan svettpärla i pannan.
 
"Gazton " sa:
Den korven vill jag testa! Jag skulle nog få i mig lika mycket som Håkan, men jag skulle nog inte spotta ut det jag hade i munnen :)

Inte mer ja skulle fråga om dom hade lite mer chilli o doppa den i ;)
ojjj vill pröva denna godsak
 
"andrejsdenruskige " sa:
Har aldrig stött på en maträtt som är för stark för att ätas. Tycker faktiskt inte att thailändarna äter så jätte starkt. Visst finns det säkert många som äter starkt i Thailand också, men inte så att man blir imponerad.

Thaimat utan chili smakar enligt mig inte gott, nåja, det finns undantag.

Har jag några öl i kroppen så skulle jag nog fan ta två av dessa korvar, men nykter skulle jag nog äta en med en och annan svettpärla i pannan.


Upp till bevis, vi vill se en video där du klämmer två stycken.

Heja Andrejs!! ;) ;) ;)
 
Kom att tänka på frugan, hon trodde, liksom de flesta andra thailändare, att thai-chilin var världens starkaste chili. Blev trött på att försöka förklara för henne att så icke är fallet.
Trött på att försöka förklara för henne så gick vi till COOP och köpte habanero, vilket inte heller är världens starkaste chili, och hackade upp den.
Frugan blev lite svår när hon fick den i munnen och fick samtidigt medge att det nog är så att thai-cilin inte var så stark som hon trodde.

Men så kommer vi till det som heter smak, och där är, enligt mig, thai-chilin bäst.
 
"Berralund " sa:
Upp till bevis, vi vill se en video där du klämmer två stycken.

Heja Andrejs!! ;) ;) ;)

Ska till STHLM på torsdag.
Har jag lite alko i kroppen ska jag fanimej klämma två.
Har jag inte alko så ska jag klämma en.

Detta förutsätter att jag hittar körven, först och främst.

Kamera tages med om tillfället kommer.
 
"andrejsdenruskige " sa:
Kom att tänka på frugan, hon trodde, liksom de flesta andra thailändare, att thai-chilin var världens starkaste chili. Blev trött på att försöka förklara för henne att så icke är fallet.
Trött på att försöka förklara för henne så gick vi till COOP och köpte habanero, vilket inte heller är världens starkaste chili, och hackade upp den.
Frugan blev lite svår när hon fick den i munnen och fick samtidigt medge att det nog är så att thai-cilin inte var så stark som hon trodde.

Men så kommer vi till det som heter smak, och där är, enligt mig, thai-chilin bäst.


Jag trodde att habanero är starkast, vilken är det då? Den är ju djävulsk! :eek:
 
va fasen sen tanten kom i Mars så har det gått åt drygt 8 kilo chilli så den korven e en barn lek tala bara om va ja hittar den så ska ja spela inde me ;)
 
"andrejsdenruskige " sa:
Ska till STHLM på torsdag.
Har jag lite alko i kroppen ska jag fanimej klämma två.
Har jag inte alko så ska jag klämma en.

Detta förutsätter att jag hittar körven, först och främst.

Kamera tages med om tillfället kommer.

Fråga Expressens redaktion om vart han håller till, vi vill se videon!!! ;D
 
Det låter som om vi får ha en chillitävling på våran ev. kommande forumsträff.
Vinnaren får fri öl resten av kvällen. :D
 
Gamla stan sa dom i reportaget.

Fast det såg mest ut som en öde parkeringsplats när Håcke mumsade körv.

en har 13st av 150st klarat av att äta upp hela korven så är det väl inte direkt någon skräll om man skulle äta en.
Fast helt säker kan man aldrig vara...
 
anderej de vet du väll de e som me hästarna de blir inga skrällar på sommar banor.:)
 
 

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
3 K
Hans Svensson
H
A
Svar
53
Visningar
7 K
Hans Svensson
H
S
Svar
74
Visningar
7 K
Anonymius
A
S
Svar
5
Visningar
4 K
S
A
Svar
64
Visningar
14 K
Anonym
A
S
Svar
23
Visningar
9 K
glimten66
G
W
Svar
1
Visningar
6 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp