stef@n
Forumveteran
Lasarettsvården är billig och inga överpriser vad jag tycker på vårat komunlasarett, än så länge.Hej
Även om Thailand är ett extremt korrumperat land så måste jag erkänna att det är ytterst ovanligt att vi har krävts på några extra pengar alls i kontakt med olika myndigheter och aldrig inom vården ännu.
Mvh isan lover
När jag upptäckte min diabetes och fick akutvård så fick jag insulinspruta, medicin för en månad, prata med läkare, det gjordes blodanalys på labratoriet och det kostade 1100 Baht.
En gång pillade jag med en tops i örat och när jag tog ut den var toppen borta så jag trodde att det fastnat i örat, dagen efter åkte jag in till en privatklinik och bad läkaren kolla men topsen fanns inte i örat så den hade väl tagit tagit sig ur örat på natten, frågade vad kostar detta men läkaren sa att det var ju inget fel på mig så det kostade ingenting.
En svensk kompis gjorde en magbråcksoperation och fick då ett eget rum efter operationen och det kostade allt som allt 5000 Baht.
En annan svensk kompis åkte på en rejäl magförgiftning och låg på lasarettet i Nakhon Phanom med dropp i en vecka, kostnad 7000 Baht.